اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

کاهش ۹۵ درصدی سرمایه گذاری نهادی در رمز ارز!

سرمایه گذاری نهادی در ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ با ۹۵ درصد کاهش به ۴۳۳ میلیون دلار رسید. طبق گزارش‌های کوین شیرز (CoinShares) این کمترین میزان سپرده سالانه است که از سال ۲۰۱۸ مشاهده شده است. طبق این گزارش، میزان سپرده سالانه نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۹۵ درصد کاهش داشته است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس تحقیقات کوین شیرز در این گزارش نوشته است:  «در چند سال اخیر شاهد گسترش جریان رمزارز در بازار بوده‌ایم که در سال ۲۰۲۲ به کمترین حد خود پس از سال ۲۰۱۸، در حدود ۴۳۳ میلیون دلار رسید.»

در سال ۲۰۱۸ سرمایه گذاری نهادی در ارز دیجیتال به ۲۳۳ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. علاوه بر این، سال گذشته هم برای بازار رمزارز سال بسیار سختی بود. بر اساس گزارش کوین گکو، ارزش بازار جهانی کریپتو در آغاز سال ۲۰۲۲، حدود ۲/۳ تریلیون دلار بود و ارزش آن تا پایان سال به ۸۲۹ دلار کاهش پیدا کرد.

صندوق کوین شیرز به طور دقیق محصولات یا ابزارهای معامله شده در صرافی‌های ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهد. این شامل وجوهی مانند صندوق سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل (Grayscale) یا سایر دارایی‌های دیجیتالی در صندوق‌های قابل معامله می‌شود.

این صندوق‌ها روش محبوبی برای مشارکت سرمایه گذاران نهادی در بازار ارز دیجیتال هستند، به خصوص برای سرمایه گذارانی که با نگه‌داری مستقیم دارایی‌ها راحت نباشند.

بازار ارز دیجیتال هنوز هم خرسی است و طبق پیش بینی‌های برخی از تحلیلگران ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ این روند همچنان ادامه داشته باشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که شاهد کاهش بیشتر سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ خواهیم بود یا نه؟ نظر شما چیست؟

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا