آموزش DeFiآموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

آیا خرید ارز دیجیتال سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا است؟

خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف دیفای می‌تواند یک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا برای کاربران باشد. رمز ارز حوزه‌ای پر نوسان و در صورت عملکرد درست تریدر پر سود است که جذابیت زیادی برای تریدرها دارد.

طبق آمار منتشر شده، در حال حاضر ارزش بازار ارز دیجیتال حدود ۱/۰۱ تریلیون دلار است؛ از این رو، ارز دیجیتال فرصت‌های بی شمار زیادی را برای کسب بازدهی فراهم می‌کند. به طور کلی، پلتفرم‌ها و پروژه‌های زیادی برای سرمایه گذاری در بلاکچین وجود دارد که هر کدام میزان بازدهی متفاوت و همچنین ریسک متفاوتی دارند. در ادامه این مطلب از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به روش‌های مختلف سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در رمز ارز چگونه است؟

پروژه‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارند که کاربران می‌توانند از میان آن‌ها به دلخواه یکی را انتخاب کنند. سود کاربران از این پروژه‌ها بسته به قیمت ارزهای دیجیتال متفاوت خواهد بود و در صورت صعود بازار، بازدهی سرمایه گذاری آن‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد. امروزه حوزه بلاکچین دسته بندی‌های مختلفی پیدا کرده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر به حوزه‌ای محبوب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است، به طوری که طبق آمار منتشر شده، ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱/۱ تریلیون دلار است. در ادامه سعی می‌کنیم به معرفی روش‌های مختلف سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در دنیای ارز دیجیتال بپردازیم.

ترید رمز ارزهای دیفای برای سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف دیفای (DeFi) یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش بازدهی سرمایه است. کاربران می‌توانند درباره پروژه‌های دیفای تحقیق کرده و با توجه به اهداف و انتظارات خود، رمز ارز بومی این پروژه‌ها را خریداری کنند.

آن‌ها برای افزایش بازدهی از پرتفولیو خود می‌توانند رمز ارزهای خود را برای بلند مدت نگه دارند یا با پیروی از استراتژی‌های مختلف خرید و فروش وارد پوزیشن‌های شورت شده و با ترید دارایی‌های خود درآمد خود را افزایش دهند.

برخی از دارایی‌های پر سود و آینده‌دار دیفای عبارت‌اند از:

ارز دیجیتال میکردائو

میکر (MakerDAO) یک سازمان غیرمتمرکز ناشناس است که استیبل کوین دای (Dai) را با پشتوانه دلار آمریکا ایجاد کرده است. میکردائو یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های دیفای است که در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه قفل شده در قراردادهای هوشمند دارد و امروزه در تمام صرافی‌های معتبر جهان برای خرید و فروش موجود است.

ترید رمز ارزهای دیفای برای سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

ارز دیجیتال یونی سواپ

یونی سواپ (Uniswap) رمز ارز بومی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ است که روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده است و به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 را معامله کنند. یونی سواپ یکی از پروژه‌های دیفای محبوب است که از قراردادهای هوشمند برای اجرای معاملات استفاده می‌کند و نیاز کاربران به واسطه‌ها و اشخاص ثالث را از بین می‌برد.

سرمایه گذاری مطمئن با ربات معامله گر ارز دیجیتال

ربات معامله گر ارز برنامه‌ای کامپیوتری است که کار تریدرها و تحلیلگران را انجام می‌دهند. با این حال، ربات معامله گر ارز دیجیتال کاملاً اتوماتیک نیست و لازم است تریدر برخی از پارامترها را برای عملکرد بهتر ربات، تعیین کند.

 چند نوع مختلف ربات معامله گر رمز ارز وجود دارد که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به ربات‌های بازار ساز (Market Maker Bots)، ربات وام دهی کوین‌ها (Coin Lending Bots)، ربات آربیتراژ (Arbitrage Bots) و ربات ترند تریدینگ (Trend Trading Bots) اشاره کرد.

معامله گران قبل از استفاده از ربات‌های معامله گر لازم است که راجع به هر کدام آن‌ها تحقیق کرده و بر اساس اهداف و استراتژی خود یکی را انتخاب کنند.

سود بالا با سیگنال ارز دیجیتال

سیگنال رمز ارز یکی از ابزارهای تحلیل روند بازار است که کمک زیادی به تریدرها در افزایش بازدهی و کاهش ریسک معاملات می‌کند. برخی از کانال‌ها و وب سایت‌ها پس از تحلیل بازار با استفاده از شاخص‌های مختلف، پیش بینی‌هایی را در قالب سیگنال ارز دیجیتال به کاربران خود، به صورت رایگان یا پولی، ارائه می‌دهند.

سیگنال ارز دیجیتال اطلاعات مختلفی را به ما می‌دهد، از جمله:

  • رمز ارز مورد نظر برای خرید
  • قیمت احتمالی ارزهای دیجیتال
  • میزان حد ضرر و حد زیان

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

خرید و فروش ارز دیجیتال

تریدرها با خرید ارزهای دیجیتال و فروش آن‌ها پس از افزایش قیمت می‌توانند سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا داشته باشند. این معامله گران، در صورتی که به خوبی با بازار آشنایی داشته باشند، تجربه کافی داشته و با انواع روش‌های تحلیل قیمت آشنایی داشته باشند، به احتمال زیاد تجربه مطلوبی در معاملات خود خواهند داشت.

آن‌ها با تعیین اهداف خود و استراتژی معاملاتی مناسب خواهند توانست از نوسانات رمز ارزها نهایت استفاده را ببرند. تعیین استراتژی معاملاتی به تریدر کمک می‌کند طبق برنامه در بازار حرکت کرده و قربانی احساسات خود نشود.

این معامله گران محدودیتی در انتخاب ارزهای دیجیتال ندارند و حتی می‌توانند برای کاهش ریسک معاملات خود در چند رمز ارز مختلف سرمایه گذاری کنند. برای آشنایی با بهترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به مطلب «بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت» مراجعه کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

استیک ارزهای دیجیتال

برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال از الگوریتم اجماع اثبات سهام پیروی می‌کنند. این پروژه‌ها برای استخراج بلاک‌های جدید و پردازش تراکنش نیازمند تجهیزات گران قیمت و پر مصرف نیستند. کاربران با خرید دارایی‌های این پروژه‌ها و قرار دادن آن‌ها در استخرهای استیکینگ، سود ثابتی دریافت خواهند کرد.

استیک رمز ارزها یکی از راه‌های کم ریسک سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا است که پس از اتمام دوره استیک کاربر می‌تواند تمام دارایی‌های خود را به صورت تمام و کمال دریافت کند. از جمله برخی از ارزهای دیجیتال برتر که می‌توان آن‌ها را استیک کرد می‌توان به اتریوم، بایننس، کاردانو، ترون و … اشاره کرد.

ییلد فارمینگ یکی از روش‌های سرمایه گذاری مطمئن با بازدهی بالا

ییلد فارمینگ (DeFi yield farming) یک سیستم است که در آن کاربران ارز دیجیتال می‌توانند با سپرده گذاری رمز ارزهای خود در یک استخر، بازدهی ثابتی داشته باشند. ییلد فارمینگ یکی از روش‌های پر ریسک‌تر و همچنین پر سود سرمایه گذاری است که معامله گران با مراجعه به برخی از پلتفرم‌ها قادر به شرکت در آن‌ها خواهند بود.

کاربرانی که می‌خواهند در ییلد فارمینگ شرکت کنند می‌توانند نقش‌های مختلفی بر عهده بگیرند، از جمله:

  • تأمین کننده نقدینگی: این دست از کاربران با فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز استخر می‌توانند بخشی از هزینه تراکنش‌ها را دریافت کنند.
  • وام دهی: دارندگان توکن‌ها با وام دادن دارایی‌های خود از طریق قراردادهای هوشمند، سود ثابتی به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.
  • وام گرفتن: برای وام گرفتن کاربر رمز ارزهای خود را به عنوان وثیقه در یک استخر قرار می‌دهد و در مقابل می‌تواند یکی از دارایی‌های موجود استخر را از سایر کاربران قرض بگیرد.
سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در رمز ارز

پروژه‌های وام دهی دیفای روشی برای سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در رمز ارز شرکت در پروژه‌های وام دهی دیفای است. کاربران به دو صورت می‌توانند در پروژه‌های وام دهی شرکت کنند:

  • وام دهنده‌ها می‌توانند توکن‌های خود را در ازای سود به سایر کاربران وام بدهند.
  • وام گیرندگان می‌توانند با ارائه وثیقه از سایر کاربران وام بگیرند.

پروتکل‌های وام دهی معمولاً از الگوریتم خاصی پیروی می‌کنند که درصد سود را بر اساس عرضه و تقاضا برای وام‌ها، اندازه گیری می‌کنند. در نتیجه، هرچه تقاضا برای وام دیفای بیشتر باشد، درصد سود دریافت وام دهنده هم بیشتر خواهد بود.

شاخص‌های دیفای

یکی از راه‌های سریع برای تنوع بخشیدن به پرتفولیو خود و شرکت در پروژه‌های دیفای، سرمایه گذاری در یک شاخص دیفای (DeFi Index) است. شاخص دیفای مشابه صندوق قابل معامله (ETF) در امور مالی سنتی عمل می‌کند و بر اساس قوانینی مشابه، سرمایه کاربر را به دارایی‌های مختلف اختصاص می‌دهد.

از جمله شاخص‌های محبوب دیفای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاخص فیوچر دیفای (Phuture DeFi Index)
  • شاخص دیفای پالس (DeFi Pulse Index)
  • شاخص متاورس (Metaverse Index)
  • شاخص بدون بانک بی ای دی (Bankless BED Index)

سرمایه گذاری مطمئن با پول کم در رمز ارز

سرمایه گذارانی که دارایی کمی در اختیار دارند می‌توانند از طیف وسیعی از دارایی‌ها بهره ببرند. بهترین گزینه برای سرمایه گذاری با پول کم در رمز ارز این است که در دارایی‌های ارزان که اغلب قیمت آن‌ها پایین یک دلار است سرمایه گذاری کرد.

به عنوان نمونه میم کوین‌ها اغلب رمز ارزهایی هستند که قیمت کمی دارند و هر معامله گری با پول کم می‌تواند در آن سرمایه گذاری کند. برخی از گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری با پول کم در رمز ارز عبارت‌اند از:

دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin) یک رمز ارز متن باز همتا به همتا است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین راه اندازی شد. بر خلاف بیت کوین که با عرضه محدود طراحی شده است، دوج کوین با عرضه نامحدود عرضه شده است.

شیبا اینو سرمایه گذاری با سود بالا

شیبا اینو (Shiba Inu) هم یکی دیگر از میم کوین‌های محبوب بازار است که با قیمت پایین می‌توان آن را خریداری کرد. شیبا اینو به تقلید از دوج کوین ایجاد شده است و سعی دارد جایگزینی بهتر برای این میم کوین باشد.

ترون

پروژه ترون (Tron) یک بلاکچین غیرمتمرکز است که توکن بومی خود را به نام «TRX» یا «Tronix» ارائه داده است. این پروژه در سال ۲۰۱۷ توسط یک سازمان غیرانتفاعی در سنگاپور توسعه یافت. هدف از توسعه ترون ایجاد یک سیستم جهانی در صنعت سرگرمی و با هزینه بسیار پایین‌تر است.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به ارز دیجیتال چقدر است؟

معامله گران و تریدرها برای ورود به بازار ارز دیجیتال محدودیتی ندارند و با میزان دارایی کم می‌توانند سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا داشته باشند. اگرچه هرچه سرمایه تریدر بیشتر باشد سود او بیشتر خواهد بود اما با سرمایه پایین هم می‌تواند سود قابل توجهی کسب کند.

در کل، محدودیت خاصی برای سرمایه مورد نیاز وجود ندارد اما حداقل میزان واریز در اغلب صرافی‌های ایرانی بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان است. در واقع، سرمایه گذار و تریدر می‌تواند با سرمایه ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی وارد بازار شده و شروع به خرید و فروش کند.

سرمایه گذاری مطمئن در ارز دیجیتال

از جمله استراتژی‌های مناسب برای کاربرانی که سرمایه مورد نیاز برای ورود به ارز دیجیتال آن‌ها پایین است، می‌توان به خرید پلکانی یا خرید پله‌ای اشاره کرد. خرید پله‌ای یک استراتژی معاملاتی بسیار ساده و یکی از کم ریسک‌ترین استراتژی‌ها است.

در استراتژی خرید پلکانی تریدر به جای اینکه مقدار زیادی از یک رمز ارز را یک باره خریداری کند آن را در چند مرحله خریداری می‌کند. به عنوان نمونه، او به جای اینکه ۵۰ رمز ارز بایننس را به یک باره خریداری کند، آن را در بازه زمانی چند ساله به صورت ماهی ۱ بایننس خریداری می‌کند.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر

مبلغ و مقدار خرید و همچنین بازه زمانی را خود تریدر بر اساس اهداف و سرمایه خود تعیین می‌کند. به این ترتیب، هر کس و در هر جای جهان با کوچک‌ترین سرمایه می‌تواند در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده و در طولانی مدت بازدهی قابل توجهی از این بازار داشته باشد.

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با سود بالا امکان پذیر است؟

پروژه‌های زیادی وجود دارند که وعده سود بالا در مدت زمان کوتاه را می‌دهند. نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که دریافت سود بالا از هیچ پروژه‌ای به این راحتی امکان پذیر نیست و با توجه به ماهیت پر نوسان بودن حوزه ارز دیجیتال، سود ثابت معنایی ندارد.

یکی از راه‌های دریافت سود ثابت، استیک ارز دیجیتال است. کاربران می‌توانند با استیک دارایی خود سود سالانه ثابتی داشته باشند اما درصد سود این فرایند بسیار کم است. به سرمایه گذاران توصیه می‌شود به راحتی به پلتفرم‌های مختلف که وعده‌های غیر قابل باوری می‌دهند، اعتماد نکرده و قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه‌ای به خوبی درباره اعتبار آن تحقیق کنند.

به طور خلاصه می‌توان نتیجه گرفت که راه‌های زیادی برای سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا وجود دارد. تریدرهای بازار بسته به اهداف و میزان تحمل ریسک خود می‌توانند در پروژه‌های مختلف شرکت کنند. با این حال، ضرورتی برای ریسک وجود ندارد و می‌توانید در پروژه‌های کم ریسک هم شرکت کنید که اگرچه سود کمتری به شما می‌دهند اما امنیت سرمایه شما در آن‌ها تضمین شده است. به نظر شما بهترین راه سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا در رمز ارز چیست؟

سؤالات متداول کاربران درباره سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا

برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

تریدرها و معامله گران برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال طیف وسیعی از دارایی‌ها از جمله بیت کوین، بایننس، دوج کوین و اتریوم را در اختیار دارند.

آیا سرمایه گذاری با سود روزانه امکان پذیر است؟

بله تریدرها اغلب با خرید و فروش روزانه یا ورود به پوزیشن‌های شورت، می‌توانند سود روزانه از معاملات خود داشته باشند.

آیا سرمایه گذاری با سود ۵۰ درصد کلاهبرداری است؟

بله پلتفرم‌هایی که وعده سود بالا می‌دهد به احتمال زیاد کلاهبرداری هستند. بهتر است قبل از انجام هر کاری به خوبی درباره آن‌ها تحقیق کنید.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بله تریدرها اغلب با خرید و فروش روزانه یا خرید پوزیشن‌های شورت می‌توانند سود روزانه از معاملات خود داشته باشند.

    این یعنی چی؟فقط با خریده پوزیشن شورت؟؟

    1. سام عزیز، منظور از موضوعی که مطرح کردی این هست که تریدر می تواند برای سرمایه گذاری با پول کم و بازدهی بالا وارد پوزیشن شورت بشه. پوزیشن شورت (Short Position) به زبان ساده معامله ای هستش که معامله گر برای چند دقیقه تا چند ساعت یک رمز ارز رو خریداری می کنه و به محض اینکه قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا کرد اون رو می فروشه؛ در واقع این روشی هست که با سرمایه کم معامله گر می تواند سود روزانه از خرید و فروش رمز ارز به دست بیاورد و ممنونم از نکته ای که به درستی بهش اشاره کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا