اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوین

خرید جدید آیریس انرژی و افزایش سه برابری هش ریت

آیریس انرژی (Iris Energy)، کمپانی استرالیایی استخراج بیت کوین، از برنامه خود مبنی بر افزایش سه برابری ظرفیت ماینینگ (Mining) با افزودن چند هزار دستگاه ماینر جدید خبر داد.


به گزارش تیم خبری او ام پی فینکس، آیریس انرژی طی یک اعلامیه در روز گذشته عنوان کرد با خرید عمده‌ای از دستگاه‌های ماینر کمپانی بیت‌میِن (Bitmain Antminer S19j Pro)، نزدیک به ۴.۴ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) به هش ریت کمپانی خود افزوده و ظرفیت استخراج ارز دیجیتال این شرکت را از ۲.۰ اگزاهش بر ثانیه به ۵.۵ اگزاهش بر ثانیه ارتقا داده است.

پادکست خرید جدید آیریس انرژی

آشنایی با ۳ روش استخراج ارزهای دیجیتال


طبق برآورد نشریه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، با توجه به این‌که ماینرهای مدل S19j Pro از حداکثر ۱۰۰ تراهش بر ثانیه (TH/s) پشتیبانی می‌کنند، کمپانی آیریس انرژی با این خرید تقریباً ۴۴,۰۰۰ ماینر جدید به تاسیسات خود اضافه کرده است.
دنیل رابرتس، کمک بنیان‌گذار و کمک مدیر عامل آیریس انرژی، پیرامون این خرید اظهار کرد که این ارتقا یک دستاورد بزرگ برای کمپانی محسوب می‌شود و در ادامه از وضعیت چالش‌برانگیز حال حاضر در صنعت و بازار ارزهای دیجیتال سخن گفت.


آیریس انرژی در اعلامیه خود بیان کرد ماینرهای جدید در مراکز اصلی این کمپانی نصب خواهند شد، اما در مورد محل دقیق آن‌ها اطلاعاتی را فاش نکرد. این کمپانی سه مرکز ماینینگ در استان بریتیش کلمبیا در کانادا و یک مرکز در ایالت تگزاس آمریکا در اختیار دارد.

آیریس انرژی 01
مرکز اصلی آیریس انرژی در استان بریتیش کلمبیا

آیریس برای پرداخت هزینه ماینرها به کمپانی بیت‌مین از ۶۷ میلیون دلار از باقیمانده پیش‌پرداخت‌های خود استفاده کرده است. در این راستا، آیریس انرژی اعلام کرد که با کمپانی بیت‌مین قراردادی به‌میزان ۱۰ تراهش بر ثانیه داشته که با این خرید به‌صورت کامل تسویه شده است. همچنین، این کمپانی در نظر دارد تا مازاد ماینرهای خود از ۵.۵ اگزاهش بر ثانیه را به فروش برساند تا بخشی از این سرمایه را جبران کرده باشد.

تابع هش و هشینگ چیست؟


آیریس انرژی در نوامبر گذشته (آبان ماه) مجبور شد ماینرهایی که به‌عنوان وثیقه وام ۱۰۷.۸ میلیون دلاری خود راه‌اندازی کرده بود را خاموش کند؛ چرا که این ماینرها قادر به تولید سرمایه کافی جهت پرداخت بدهی‌ها نبودند.


ماینرهای ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر تحت فشارهای زیادی قرار گرفته‌اند که از مهم‌ترین عوامل در این بین می‌توان به کاهش قیمت بیت کوین، افزایش سختی و هش ریت شبکه بیت کوین و بالا رفتن هزینه‌های انرژی اشاره کرد.

آموزش ماینینگ بیت کوین


این فشارها باعث شد کمپانی‌های ماینینگ بیت کوین تقریباً تمام بیت کوین‌های استخراج‌شده در سال ۲۰۲۲ را به فروش برسانند. مِساری (Messari)، کمپانی تحقیقاتی حوزه بلاکچین، نشان داد که آیریس انرژی نزدیک به ۱۰۰ درصد از ۲,۵۰۰ واحد بیت کوین ماین‌شده در سال گذشته را به فروش رسانده است.


تحلیل و بررسی شاخص هش ریت (Hashrate Index) در ماه میلادی جاری نشان می‌دهد کمپانی‌های ماینینگ در پی بهبود شرایط جوی و ثبات هزینه‌های برق، تولیدات خود را در ماه ژانویه (دی-بهمن) افزایش داده‌اند. آیریس انرژی در ماه ژانویه موفق به تولید ۱۷۲ واحد بیت کوین بوده که این رقم برای ماه دسامبر (آذر-دی) در این کمپانی ۱۲۳ واحد BTC ثبت شده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا