اخبار ارز دیجیتال

متاورس آینده دیجیتال؛ آمار و ارقام چه می‌گویند؟

متاورس (Metaverse) به یکی از پر طرفدارترین ترندهای دیجیتالی سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است؛ اما آیا این هیاهو دوام می‌آورد و آیا متاورس واقعاً به آینده دیجیتالی ما تبدیل خواهد شد؟ باید دید داده‌ها چه می‌گویند؟ در ادامه این مطلب از صرافی او ام پی فینکس با ما همراه باشید تا درباره آمار و ارقام استفاده از متاورس اطلاعات بیشتری بدست آورید.

آیا واقعاً کسی از متاورس استفاده می‌کند؟

به طور کلی، ارائه ارقام دقیق در مورد تعداد افرادی که در متاورس شرکت می‌کنند دشوار است. چراکه تعاریف بسیار متفاوتی از آنچه متاورس ممکن است باشد وجود دارد؛ اما به طور کلی، آمار وب سایت اکتیو پلیر (ActivePlayer) به ما نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر در دسامبر ۲۰۲۲ در بازی فورت نایت (Fortnite) شرکت کرده و در عین حال که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر هم در بازی روب لاکس (Roblox) شرکت کردند.

با این حال، آمار و ارقام حاکی از آن است که اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در یک سال اخیر بیش از ۸۰ درصد کاربران فعال خود را از دست داده است. این کاهش شدید تعداد کاربران، به دنبال هک این سیستم در اوایل سال ۲۰۲۲ رخ داد که طی آن معادل ۶۲۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از این سیستم به سرقت رفت.

به دنبال این اتفاق، ارزش این رمز ارز به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد و تعداد کاربران این شبکه نیز کاهش یافت. به علاوه، ارزش بازار ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی نیز از بالاترین سطح ۲.۸ میلیون دلاری خود در ژانویه ۲۰۲۲ به کمتر از ۴۷۰۰۰۰ دلار در دسامبر کاهش پیدا کرد.

پروژه سکند لایف متاورس چیست؟

از جمله یکی از قابل‌توجه‌ترین پیشرفت‌های قابل توجه در این اکوسیستم، پروژه سکند لایف «Second Life» است که کاربران بسیار بیشتری نسبت به هورایزن وردز (Horizon Worlds) دارد.

علی‌رغم ده‌ها میلیارد دلاری که متاورس تا به امروز در آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی سرمایه گذاری کرده است، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هورایزن ولدز کاربران زیادی را در طول سال ۲۰۲۲ از دست داده است. به طوری که وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) گزارش داد که تعداد کاربران این بازی در سراسر جهان تا اکتبر ۲۰۲۲ به زیر ۲۰۰۰۰۰ کاربر کاهش یافته است.

در همین حال، داده‌های منتشر شده توسط دانیل وویجر نشان می‌دهد که سکند لایف همچنان به طور میانگین بیش از ۲۰۰۰۰۰ کاربر فعال در روز جذب می‌کند و نشان می‌دهد که کاربران فعال ماهانه حتی بیشتر از این نیز خواهند بود.

علاوه بر این، وویاگر (Voyager) گزارش می‌دهد که بازی سکند لایف همچنان رو به پیشرفت و توسعه است. طبق تجزیه و تحلیل‌های وویاگر، توسعه دهندگان سکند لایف در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

پیشبینی آینده متاورس

ظاهراً مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) تنها کسی نیست که معتقد است جهان‌های مجازی نقش اساسی در آینده ما ایفا خواهند کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط «Shopify» و «Ipsos» اغلب چهره‌های مشهور تجاری معتقدند که درآینده، تعامل با مشتریان در متاورس بسیار رایج‌تر خواهد بود.

با این حال، داده‌های گوگل ترند اطلاعات متفاوتی نسبت به متاورس دارند؛ به طوری که طبق داده‌های این پلتفرم تعداد جستجوهای متاورس بین ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در مقابل، طبق داده‌های گوگل ترندز علاقه کاربران به «واقعیت مجازی» در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا