اخبار بیت کوین

جیمز هاولز به دنبال ۱۸۱ میلیون دلار بیت کوین گمشده

زندگی جیمز هاولز (James Howells) با بیرون انداختن یک هارد کامپیوتری به‌اندازه یک گوشی آیفون ۶، به‌طور کل تغییر کرد.


هاولز، اهل شهر نیوپورت در جنوب کشور ولز، دو هارد لپ‌تاپ کاملاً مشابه هم داشته که در کشوی میز وی در سال ۲۰۱۳ در حال خاک خوردن بوده‌اند. به گفته وی، یکی از این هاردها خالی و دیگری حاوی ۸,۰۰۰ واحد بیت کوین بوده که حتی با وجود سقوط بازار رمزارزها، ارزشی به میزان ۱۸۱ میلیون دلار دارد.


جیمز که قصد بیرون انداختن هارد خالی را داشته، به اشتباه هاردی که حاوی بیت کوین بوده را در یک کیسه زباله به زباله‌دانی محل زندگی خود می‌اندازد.


نه سال بعد، او تصمیم می‌گیرد که ذخیره ارز دیجیتال خود که در سال ۲۰۰۹ استخراج کرده بوده را وارد بازار کند. اما اکنون تنها امید وی صدور مجوز از سوی مقامات محلی برای جست و جو گنجی از بیت کوین با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته است و حالا مشکل او این است که نمی‌تواند به محل دفن زباله وارد شود.


نزدیک به ده سال است که شهرداری نیوپورت درخواست جیمز هاولز برای جست و جوی هارد را به‌دلیل هزینه بالا و آسیب به محیط زیست رد می‌کند، اما هاولز هنوز منصرف نشده است.


وی نیم‌نگاهی از طرح جست و جوی ۱۱ میلیون دلاری خود را به نشریه اینسایدر (Insider) نشان داده است. او برای جست و جو در ۱۱۰,۰۰۰ تن زباله از یک کمپانی سرمایه‌گذاری کمک مالی دریافت کرده است. هاولز امیدوار است ارائه این طرح به شورا آن‌ها را متقاعد سازد و بالاخره بتواند برای پیدا کردن هارد خود تلاش کند.

جیمز هاولز و پیدا کردن یک هارد کامپیوتر میان ۱۱۰,۰۰۰ تن زباله

جست و جوی یک هارد درایو از بین هزاران تن زباله با پیدا کردن سوزن در انبار کاه تفاوتی ندارد. اما هاولز که قبلا در حوزه IT فعالیت داشته، معتقد است با استفاده از نیروهای انسانی، سگ‌های ربات و یک دستگاه دارای هوش منصوعی با قابلیت جست و جو برای هارد درایو روی یک نوار نقاله، انجام این کار شدنی است.


طرح او دارای دو نسخه است که بستگی دارد شورا مجوز جست و جوی چه مساحتی از محل دفن زباله را به او بدهد. طبق برآورد هاولز، در بهترین حالت سه سال طول می‌کشد تا ۱۰۰,۰۰۰ متر مکعب، یا ۱۱۰,۰۰۰ تن، زباله را با هزینه ۱۱ میلیون دلار از وجود آن هارد درایو پاک‌سازی کند؛ نسخه کوچکتر این طرح شامل ۶ میلیون دلار هزینه و ۱۸ ماه جست و جو خواهد بود.


جیمز هاولز یک تیم از هشت کارشناس در حوزه‌های تفکیک از طریق هوش مصنوعی، حفاری محل دفن زباله، مدیریت پسماند و استخراج داده تشکیل داده است؛ همچنین در این تیم یک مشاور از کارمندان سابق کمپانی وجود دارد که توانستند اطلاعات جعبه سیاه شاتل فضایی کلمبیا را با موفقیت بازیابی کنند.


کارشناسان و کمپانی‌های مربوطه طبق قراردادی این حفاری را آغاز کرده و در صورت پیدا کردن بیت کوین‌ها، پاداشی را دریافت خواهند کرد.


هاولز اظهار کرد ماشین‌ها با حفر زباله‌ها، آن‌ها را به یک ساختمان موقتی نزدیک به همان محل جهت جست و جو و تفکیک انتقال می‌دهند. نیروهای انسانی به جست و جوی دستی زباله‌ها می‌پردازند و یک دستگاه هوش مصنوعی تحت عنوان “Max-AI” ساخته‌شده توسط کمپانی اورِگِن (Oregon)، آن‌ها را همراهی خواهد کرد. این دستگاه مانند یک اسکنر روی یک نوار نقاله نصب می‌شود.


رِمی لُگِرند از کمپانی تولید‌کننده دستگاه Max-AI، طی مصاحبه خود با اینسایدر گفت این کمپانی با پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، هارد درایوهایی را پیدا می‌کند که شبیه به مدل هاولز هستند. سپس یک بازوی مکانیکی آن‌ها را از بین زباله‌ها جدا خواهد کرد.


همچنین، جیمز هاولز از ترس جست و جوی هارد توسط افراد دیگر، تمهیدات امنیتی طرح خود را نیز انجام داده است. وی چندین دوربین مداربسته ۲۴ ساعته به‌همراه سگ‌های ربات از کمپانی بوستون داینَمیکس (Boston Dynamics) خریداری کرده که این ربات‌ها مانند دوربین‌های مداربسته متحرک، شبانه‌روز به گشت‌زنی و جست و جوی هر چیزی که شبیه به هارد درایو است می‌پردازند.

سگ های ربات جیمز هاولز
سگ های ربات مورد استفاده در طرح جیمز هاولز

هاولز در صحبت‌های خود افزود پس از این حفاری، زباله‌ها پاک‌سازی شده و تا حد ممکن مورد بازیافت قرار خواهند گرفت و باقیمانده آن‌ها مجدداً دفن خواهند شد.


وی همچنین قصد دارد پس از اتمام پروژه خود، در محل دفن زباله یک مزرعه انرژی خورشیدی یا بادی بنا کند. با این حال، شانس او برای موافقت شورای شهر در روزهای آتی کم به نظر می‌رسد.

محل دفن زباله بیت کوین جمیز هاولز
محل مورد جست و جوی بیت کوین‌ها

یکی از این مقامات به نشریه اینسایدر گفت آقای هاولز چیزی برای ارائه به شورا جهت متقاعد کردن آن‌ها نداشته و طرح وی خطرات زیست‌محیطی قابل توجهی به‌همراه دارد که مورد پذیرش آن‌ها نیست.

آیا هارد درایو جیمز هاولز کار خواهد کرد؟

این که هارد درایو جیمز هاولز سالم باشد، بستگی به یکی از قطعات موجود در آن به‌نام پلاتر (Platter) دارد؛ یک دیسک از جنس شیشه یا فلز که حاوی اطلاعات است. هاولز می‌گوید در صورت شکسته نبودن پلاتر، ۸۰ تا ۹۰ درصد احتمال بازیابی اطلاعات وجود دارد.

پلاتر هارد درایو
پلاتر یک هارد درایو


فیل بریج، کارشناس حوزه بازیابی اطلاعات که به هاولز در پروژه او مشاوره می‌دهد، در صحبت با نشریه اینسایدر صحت این آمار و ارقام را تایید کرده است. وی افزود که اگر پلاتر هارد درایو شکسته شده باشد، احتمال بازیابی اطلاعات بسیار پایین خواهد بود.

جیمز هاولز با بیت کوین های خود چه خواهد کرد؟

جیمز هاولز اظهار کرد در صورت بازیابی اطلاعات، تنها ۳۰ درصد از موجودی آن را برای خود نگه خواهد داشت که با توجه به قیمت بیت کوین در بازار فعلی، نزدیک به ۵۴ میلیون دلار ارزش دارد.


وی گفت یک سوم از آن به تیم بازیابی هارد داریو تعلق می‌گیرد و ۳۰ درصد از آن برای سرمایه‌گذاران خواهد بود و باقیمانده آن جهت کمک‌های محلی شامل هدیه‌ای به میزان ۵۰ پوند (۶۱ دلار) بیت کوین برای ۱۵۰,۰۰۰ ساکن شهر نیوپورت استفاده خواهد شد.


هاولز بیان کرد تا کنون موفق به ملاقات حضوری با شورا نشده است و فقط در می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) توانست ۲۰ دقیقه به‌صورت آنلاین با آن‌ها صحبت کند. وی امیدوار است تا طرح جدید او آن‌ها را متقاعد کند.


حامیان دنیای رمزارزها در مورد جیمز هاولز می‌گویند او می‌تواند تا آخر عمر هر ماه بیت کوین بخرد و هر زمان به پول نیاز داشت، مقداری از آن‌ها را بفروشد.


هاولز گفت سعی می‌کند در صورت پیدا شدن هارد درایو، خیلی به سهم خود از این پول و کارهایی که می‌تواند با آن انجام دهد فکر نکند، وگرنه فقط خودش را با این افکار دیوانه خواهد کرد.

شانس جیمز هاولز برای پیدا کردن بیت کوین‌های خود چقدر است؟

جست و جوی هارد درایو گمشده جیمز هاول مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است، اما در صورت توفق مقامات با طرحی که وی پیاده‌سازی کرده، یافتن آن غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

بهترین روش نگهداری ارز دیجیتال چگونه است؟

کیف پول‌ ارز دیجیتال در انواع سرد (سخت‌افزاری) و گرم (نرم‌افزاری) محل ذخیره دارایی به‌صورت امن است و نمونه‌های سخت‌افزاری عموماً بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند.

منبع: INSIDER

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا