اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال یوونتوس در او ام پی فینکس لیست شد

اگر شما فکر می‌کنید که فناوری بلاک چین و رمزارزها صرفاً در پرداخت‌ها، سرمایه‌گذاری و معاملات کاربرد دارند، پس حتماً باید با توکن‌های هواداری و تاثیر آن‌ها در صنعت ورزش آشنا شوید.


توکن‌های هواداری (Fan Token) رمزارزهایی هستند که به دارندگان خود حق رأی، مزایای اختصاصی و دیگر کاربردها را می‌دهند و طرفداران غیرفعال تیم‌های ورزشی را به حامیان فعالی تبدیل کرده‌اند که به‌صورت فعالانه در تصمیم‌گیری‌های باشگاه مورد علاقه خود تاثیرگذار ظاهر می‌شوند.

در عین حال، باشگاه‌های ورزشی نیز به یک روش نوین برای جذب سرمایه دست یافته‌اند و از این طریق، سطح رقابت خود با دیگران را تقویت می‌کنند.


توکن هواداری یا ارز دیجیتال یوونتوس (JUV) یکی از همین رمزارزها است و به دارندگان خود، مزایای گوناگونی در کنار حق رأی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باشگاه فوتبال یوونتوس اهدا می‌کند.


برخی از موارد استفاده از توکن هواداری یوونتوس به این شرح است:

  • انتخاب آهنگ جدید هنگام گل زدن بازیکنان و طرح اتوبوس تیم
  • دریافت توکن‌های جدید در رویدادهای مختلف
  • تجربه‌های جدید مانند بازدید از بخش‌های مختلف ورزشگاه
  • پاداش‌های اختصاصی و NFT های باشگاه یوونتوس و کمپانی‌های وابسته
  • برخورداری از تخفیف هنگام خرید آیتم‌های باشگاه

در رابطه با کاربردهای ارز دیجیتال یوونتوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشارکت در نظرسنجی‌های باشگاه و داشتن حق رأی در تصمیم‌گیری‌ها
  • دریافت پاداش با شرکت کردن در مسابقات و آزمون‌های باشگاه
  • دسترسی به گروه‌ها و انجمن‌های ویژه هولدرهای توکن هواداری یوونتوس
  • قابلیت دریافت پاداش‌های مالی، مزایا و جایزه‌های ویژه در صورت داشتن تعداد مشخصی از توکن‌های یوونتوس

ارز دیجیتال یوونتوس در سال ۲۰۱۹ در پلتفرم سوسیوز (Socios) راه‌اندازی شد و توکن JUV در بلاک چین‌های چیلیز (Chiliz / CHZ) و بایننس (BEP20) پیاده‌سازی شده است.

چیلیز یک پلتفرم ویژه تعامل با هواداران بوده که حوزه‌های ورزش، ورزش الکترونیک (e-sports) و سرگرمی را با رمزارزها و بلاک چین پیوند داده است. الگوریتم اجماع و امنیت شبکه چیلیز اثبات اعتبار (Proof-of-Authority / PoA) است و در بلاک چین اتریوم به‌عنوان یک شبکه یا زنجیره فرعی (Sidechain) راه‌اندازی شده است.


پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس در راستای گسترش بازار خود و مجموعه توکن‌های هواداری، قابلیت خرید ارز دیجیتال یوونتوس را برای کاربران ایجاد کرده است.

توکن هواداری چیست؟

فن توکن (Fan Token) یا توکن هواداری نوعی ارز دیجیتال است که به دارنده آن قابلیت شرکت در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باشگاه مورد علاقه خود و مزایایی از قبیل پاداش‌ها و حقوق VIP می‌دهد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا