اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بازار NFT کوکوین راه‌اندازی شد

صرافی رمزارز کوکوین (KuCoin) به‌طور رسمی راه‌اندازی بازار NFT (توکن غیرمثلی) غیرمتمرکز خود با نام ویندوِین (Windvane) را اعلام کرد. این پلتفرم جدید دارای خدماتی از قبیل لانچ‌پد (Launchpad) NFT، مینت (Mint)، معامله، مدیریت و قابلیت‌های بسیار دیگری برای کاربران است. کوکوین جزء پنج صرافی برتر دنیا با بیش از ۷۰۰ رمزارز و ۱۸ میلیون کاربر در سطح جهان است.

طبق اظهارات تیم کوکوین هدف این پلتفرم ایجاد یک بستر جامع و کاملاً سازگار است که به‌طور گسترده از بلاک چین‌های NFT پشتیبانی خواهد کرد. همچنین ویندوین فرآیند فروش اولیه برای پروژه‌های نوظهور حوزه NFT را انجام خواهد داد.

علاوه‌بر این، وجود قابلیت تجمیع کنندگی بین شبکه‌ای (Cross-Chain Aggregator) در بازار NFT کوکوین به کاربران اجازه انتخاب هر محصول NFT را می‌دهد. از این رو، ویندوین تبدیل به یک فروشگاه چندمنظوره برای برترین NFT های سطح جهان می‌شود.

یکی از اعضای تیم ویندوین در مورد این پروژه می‌گوید در مقایسه با دیگر بازارهای NFT، ویندوین تمرکز خود را بر حل مشکلات مهم در بازار فعلی گذاشته است که بین آن‌ها می‌توان کمبود پروژه‌های باکیفیت، قابلیت مشارکت کاربران به‌صورت گسترده، کارمزدهای بالا، سختی پیدا کردن پروژه‌های آینده‌دار و . . . را نام برد.

وی افزود که پروژه ویندوین چهار مزیت منحصربه‌فرد از قبیل ارائه پروژه‌های مطمئن، کارمزدهای کم، وایت‌لیست‌های برتر و سطح بالای امنیت را خواهد داشت.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید ترون در صرافی ارزدیجیتال

مجموعه جنسیس در بازار NFT کوکوین

اوایل هفته جاری، صرافی کوکوین طی بیانیه‌ای راه‌اندازی مجموعه جدید NFT خود به‌نام جنسیس (Genesis) را اعلام کرد که آن را به‌عنوان یک جشن آماده‌سازی برای راه‌اندازی بازار NFT کوکوین، ویندوین، در نظر گرفتند. مجموعه NFT جنسیس یک خروس تنبل در تصویر اصلی خود دارد و حاوی سه مرحله با نام‌های هاریکین (Hurricane Round)، اِستورم (Storm Round) و تایفون (Typhoon Round) است.

این سه مرحله در مجموع ۴۵۰۰ NFT را منتشر خواهند کرد. شایان ذکر است که تیم ویندوین تصمیم گرفته تا تمام درآمد حاصل از مجموعه جنسیس را به کاربران بازگرداند و کاربرانی که در مرحله اول شرکت کنند، از درآمد به‌دست آمده در مراحل بعدی بهره‌مند خواهند شد.

در حال حاضر، مجموعه NFT جنسیس در پروژه ویندوین در مرحله ثبت نام زودهنگام قرار دارد. کاربران علاقه‌مند می‌توانند در کانال دیسکورد (Discord) مجموعه عضو شده و فرم ثبت نام را قبل از ساعت ۱۰ صبح به‌ وقت جهانی (UTC) روز ۳۱ می (۱۰ خرداد) پر کنند و NFT رایگان دریافت کنند.

افراد می‌توانند اطلاعات بیشتر در مورد بازار NFT کوکوین و جزئیات ثبت نام را در وب‌سایت این صرافی به‌دست آورند.

مجموعه جنسیس دارای ۴۵۰۰ اثر NFT است که ۵۰۰ عدد از آن‌ها بین اعضای تیم پروژه توزیع خواهد شد و ۴۰۰۰ NFT دیگر به اولین مشتریان بازار ویندوین طی سه مرحله مذکور تعلق خواهد گرفت.

در مرحله هاریکین قرار است ۳۰۰ NFT به‌صورت رایگان به کاربران داده شود و شرکت‌کنندگان درآمد حاصل از مراحل اِستورم و تایفون را به‌طور اشتراکی دریافت خواهند کرد و جایزه‌ای در قالب یک “Mystery Box” به آن‌ها اعطا می‌شود.

در مجموعه جنسیس بازار NFT کوکوین، این جایزه‌ها در سطوح مختلفی تحت عناوین نرمال، SR و SSR وجود دارند که به‌عنوان توکن‌های کاربردی نیمه‌مثلی (semi-fungible) در اکوسیستم کوکوین استفاده خواهند شد. دارندگان جوایز “Mystery Box” هنگام استفاده از ابزارهای این صرافی از مزایایی مانند ایردراپ (Airdrop)، سهم کارمزد، کارمزدهای صفر به‌مدت دو سال، حق رأی و چندین نمونه دیگر برخوردار می‌شوند.

صرافی کوکوین در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک صرافی رمزارز بین‌المللی دفتر مرکزی خود را در مجمع‌الجزایر سیشل در آفریقا تاسیس کرد. این پلتفرم با بیش از ۷۰۰ دارایی دیجیتال، در حال حاضر معاملات اِسپات (Spot)، مارجین (Margin)، معاملات همتا به همتا (P2P) ارزهای فیات، معاملات آتی، سپرده‌گذاری (Staking) و وام‌دهی را به ۱۸ میلیون کاربر خود در ۲۰۷ کشور و منطقه مختلف ارائه می‌دهد.

منبع: CoinQuora

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. سلام، در اپلیکیشن صرافی کوکوین ثبت نام کنید و به قسمت بازار Windvane در اعلان‌های بالای صفحه اصلی صرافی رجوع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا