تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

بزرگ‌ ترین خروج بیت کوین از صرافی ها پس از سقوط ماه ژوئن

میزان خروج بیت کوین از صرافی ها در روز جاری شدت گرفت که باعث کاهش فشار فروش برای این رمزارز و جلوگیری از اصلاح بیشتر به زیر سطح ۱۸,۰۰۰ دلار شد.


بر اساس آمار پلتفرم کریپتوکوانت (CryptoQuant)، حجم خروج بیت کوین از صرافی ها در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) ۳۷,۸۰۰ واحد برآورد شده است. این رقم بیشترین آمار خروج بیت کوین از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) تا کنون بوده است که در آن تاریخ، معامله‌گران اقدام به برداشت ۶۸,۰۰۰ واحد بیت کوین از صرافی‌ها کردند.


همچنین، طی ۳۰ روز اخیر بیش از ۱۲۱,۰۰۰ واحد بیت کوین به ارزش تقریبی ۲.۴ میلیارد دلار از صرافی‌ها خارج شده است.

حجم خروج بیت کوین از صرافی‌ها
حجم خروج بیت کوین از صرافی‌ها – CryptoQuant

افزایش حجم خروج بیت کوین از صرافی ها عموماً یک عامل صعودی برای این رمزارز محسوب می‌شود، چرا که هدف معامله‌گران از برداشت دارایی از پلتفرم‌ها، هولد یا نگهداری سرمایه است. از سویی دیگر، ورود بیت کوین به صرافی ها و افزایش عرضه برای فروش، عاملی نزولی برای این رمزارز است.


برای مثال، خروج بیت کوین از صرافی‌ها در ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) باعث تشکیل کف قیمت در ۱۸,۰۰۰ دلار شد و در هفته‌های بعدی، قیمت رمزارز برتر بازار تا ۲۴,۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. هم‌اکنون، حجم بزرگ خروج بیت کوین از صرافی ها با توقف روند نزولی آن در محدوده بین ۱۸,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار مصادف شده است.


جالب‌تر این‌که شاخص‌های آن‌چین (درون‌شبکه‌ای / On-Chain) بیت کوین نشان می‌دهند علت ثبات قیمت در نزدیکی ۱۸,۰۰۰ دلار، فعالیت نهنگ‌ها یا آدرس‌های دارای بیش از ۱,۰۰۰ واحد بیت کوین هستند. نمودار روند انباشت بیت کوین (Accumulation Trend Score) در پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد کیف پول‌های حاوی ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ واحد بیت کوین از اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) تا کنون، مشغول انباشت سنگین این رمزارز بوده‌اند.

نمودار روند انباشت بیت کوین
نمودار روند انباشت بیت کوین – Glassnode

به‌علاوه، تحلیل آن‌چین فعالیت نهنگ‌ها نشان می‌دهد که این دسته از سرمایه‌گذاران اخیراً ۱۵,۷۰۰ واحد بیت کوین از صرافی‌ها برداشت کرده‌اند و بیشترین میزان خروج بیت کوین از صرافی ها را از ماه ژوئن (خرداد) تا کنون رقم زده‌اند.

میزان واریز و برداشت نهنگ‌ها از صرافی‌ها
میزان واریز و برداشت نهنگ‌ها از صرافی‌ها – Glassnode

گلس‌نود پیرامون این گزارشات در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) نوشت قیمت بیت کوین علی‌رغم فشارهای بازار قدرت خوبی از خود نشان داده است و مشابه با چرخه‌های تشکیل کف در گذشته، چندین شاخص بزرگ نشان از رسیدن قیمت‌ها به کف بازار نزولی دارند.

ورود سرمایه به محصولات بیت کوین

بر اساس گزارش هفتگی کوین‌شِرز (CoinShares)، محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین برای پنجمین هفته متوالی شاهد ورود سرمایه به خود بوده‌اند. با پایان هفته در تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر)، حجم این سرمایه به ۸.۸ میلیون دلار رسید و مجموع این سرمایه‌ها را از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، به رقم ۲۹۱ میلیون دلار رساند. جیمز باتِرفیل، مدیر بخش تحقیقات کوین‌شرز، بیان کرد این آمار نشان‌دهنده احساسات و تمایلات خنثی سرمایه‌گذاران در برابر بیت کوین است.

حجم سرمایه واردشده به رمزارزها
حجم سرمایه واردشده به رمزارزها – CoinShares

اما شاخص‌های تکنیکال بیت کوین نشانه‌هایی نزولی و به‌نفع فروشندگان نشان می‌دهند و یکی از این عوامل، تشکیل یک الگوی فنجان و دسته به‌صورت برعکس (inverted-cup-and-handle) در نمودار سه روزه بیت کوین است.


الگوی فنجان و دسته برعکس زمانی تشکیل می‌شود که قیمت طی حرکت صعودی و اصلاح آن یک شکل هلال‌گونه در نمودار به‌وجود آورد و پس از آن یک بازگشت نه‌چندان قوی رو به بالا داشته باشد. این الگو زمانی تایید می‌شود که قیمت یک شکست نزولی از خط گردن الگو (Neckline) داشته باشد و به‌میزان فاصله قله فنجان تا خط گردن کاهش پیدا کند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین – TradingView

چنانچه این الگو مورد تایید واقع شود، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۱۴,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند و نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به قیمت فعلی ریزش داشته باشد.

تحلیل آن چین چیست؟

تحلیل آن‌چین یا درون‌شبکه‌ای به بررسی عوامل فاندامنتال و اساسی، عملکرد و فعالیت مرتبط با تراکنش‌های یک رمزارز و بلاک چین اشاره دارد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا