تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

آخرین توکن سوزی شیبا چه معنایی برای سرمایه گذاران دارد

نرخ توکن سوزی شیبا (Shiba Burn Rate) برخلاف روند اخیر خود، طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش شگفت‌انگیزی به‌میزان ۱۸۵۸ درصد داشته است. بر اساس آمار شیب‌بِرن (Shibburn)، این افزایش میزان توکن سوزی شیبا را در بازه مذکور به ۴۵,۱۶۵,۵۸۲ واحد رساند و در همین راستا، مجموع توکن‌های سوزانده‌شده شیبا از آغاز این روند تا کنون، به ۴۱۰.۳۸ تریلیون واحد رسید.

نرخ توکن سوزی شیبا
نرخ توکن سوزی شیبا – AMB Crypto

اما طبق روال همیشه، افزایش توکن سوزی شیبا با کاهش حجم معاملات آن همراه نبوده است. طبق آمار پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، طی این دوره که نرخ توکن سوزی شیبا افزایش داشته، حجم معاملات این رمزارز نیز صعودی ۳۲.۸۶ درصدی را به‌ثبت رسانده است.

حجم معاملات شیبا در بازه ۲۴ ساعته ۱۲۳.۷۲ میلیون دلار برآورد شد، اما قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) واکنشی مثبت به این تغییرات نداشته و تقریباً بدون هیچ تغییری در سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار باقی ماند.


با این که به‌طور کل پیامدهای این تحولات می‌تواند غیرمنتظره باشند، اتفاقات غیرعادی دیگری نیز تا به این‌جا برای شیبا رخ داده‌اند. بررسی نمودار این رمزارز نشان می‌دهد نرخ انباشت (Accumulation) و توزیع (Distribution) شیبا افزایش چشم‌گیری داشته‌اند.

اکنون خط انباشت و توزیع (ADL) شیبا در سطح ۹۷.۹۵ تریلیون قرار گرفته، به این معنی که تقاضا برای این ارز دیجیتال بالا است. از این رو، معامله‌گران تنها برای نگهداری (HODL) اقدام به خرید شیبا نکرده و از آن برای انجام معاملات نیز استفاده کرده‌اند.


علی‌رغم واکنش خنثی قیمت شیبا، به‌نظر می‌رسد شاخص ADL به بالا آوردن سطح حمایتی آن کمک کرده است. در حال حاضر این سطح برای قیمت شیبا در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۹۹۴ دلار قرار دارد. گرچه برخی نشانه‌ها حاکی از آنند که این سطح حمایتی ممکن است به‌اندازه کافی مستحکم نباشد. شاخص حرکت جهت‌دار (DMI) شیبا نشان می‌دهد که احتمال دارد کنترل قیمت شیبا به‌دست فروشندگان بیفتد.

نمودار شاخص‌های ADL و ADX شیبا
نمودار شاخص‌های ADL و ADX شیبا – TradingView


این مسئله به‌دلیل عدم توانایی خریداران (خط سبز) در غلبه بر فروشندگان (خط قرمز) است. علاوه‌بر این، شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) شیبا نیز در آستانه تشکیل یک حرکت پرقدرت است. با نزدیک‌شدن شاخص ADX به رقم ۲۳.۵۸ (خط زرد)، ادامه این خط به‌سمت بالا می‌تواند سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت را دچار دردسر زیادی کند.

تحلیل آن چین شیبا اینو

داده‌های آن‌چین (درون‌شبکه‌ای / On-Chain) پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند شیبا از لحاظ گردش روزانه در بازار عملکرد خاصی را از خود نشان نداده است. در واقع میزان این کاهش از تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) تا کنون، قابل توجه بوده است.

سنتیمنت میزان توکن‌های در گردش شیبا را ۵۳۲.۷۱ میلیارد واحد برآورد کرد که این سطح، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران باید توجه زیادی به پیامدهای شاخص حرکت جهت‌دار (DMI) این رمزارز داشته باشند.


شیبا اینو همچنین در تعداد تراکنش‌ها نیز عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. سنتیمنت تا زمان نشر این خبر، تعداد تراکنش‌های ارز دیجیتال شیبا را ۱۳۳ میلیارد تراکنش برآورد کرد. از این رو، به‌نظر می‌رسد شیبا در جذب سرمایه‌گذاران جدید موفق ظاهر نشده و در نتیجه تمام این تحلیل‌ها، ارز دیجیتال شیبا احتمالاً به یک عملکرد بسیار خوب در موارد آن‌چین و نمودار قیمت خود نیاز دارد تا بتواند رشد قابل توجهی را رقم زند.

نمودار تعداد تراکنش‌ها و توکن‌های در گردش شیبا
نمودار تعداد تراکنش‌ها و توکن‌های در گردش شیبا – Santiment

توکن سوزی ارز دیجیتال چیست؟

توکن‌سوزی یا Burn به فرآیند خارج کردن توکن‌های در گردش بازار اشاره دارد که با کاهش عرضه توکن‌ها موجود، هدف افزایش قیمت دارایی مربوطه است.

شاخص حرکت جهت دار (DMI) چیست؟

شاخص حرکت جهت‌دار (Directional Movement Index) یک اندیکاتور تکنیکال جهت تشخیص حرکت قیمت یک دارایی از طریق مقایسه سقف‌ها و کف‌های قبلی است.

منبع: AMB Crypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. تشخیص زمان مناسب برای خرید ارز دیجیتال نیازمند تحقیقات و تحلیل‌های کامل در حوزه فاندامنتال و تکنیکال است. به‌طور کل و با توجه به فاصله ۷۰/۸۰ درصدی بیت کوین با سقف قیمتی، میشه گفت که الان قیمت ارزهای دیجیتال به اصطلاح تخفیف خورده هستند؛ اما همچنان امکان ریزش‌های بیشتر وجود داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا