اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

ضمانت برای لیست مجدد ارز ریپل در کوین بیس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) یک پرونده ۱.۳ میلیارد دلاری علیه کمپانی ریپل لبز (Ripple Labs Inc) تشکیل داد که منجر به حذف ارز ریپل (XRP) در بسیاری از صرافی‌ها شد. به گزارش تیم خبری او ام پی فینکس، اکنون کمپانی LBRY که یکی از شرکای تجاری ریپل است که با اشاره به تحولات موضع SEC در برابر این پرونده طی چند سال اخیر، از کوین بیس (Coinbase) خواستار لیست‌کردن مجدد ارز ریپل در این صرافی شد.


صرافی کوین بیس که یکی از برترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال و دارای شاخص معاملاتی در بورس نزدک (NASDAQ) است، با آگاهی از این موضوع که همچنان وضعیت ارز ریپل در پرونده آن با SEC مشخص نشده، از این دارایی دیجیتال حمایت کرده و در عین حال تمام تلاش خود را می‌کند تا در تیررس سازمان SEC قرار نگیرد.


در حالی که کوین بیس ارز ریپل را از لیست دارایی‌های خود نیز حذف کرد، برخی کارشناسان با ارائه دلایل شفاف اظهار کردند که این پلتفرم نیازی به حذف ارز ریپل نداشت و نباید برای این موضوع مورد بازخواست قرار گیرد.

پادکست ضمانت برای لیست مجدد ارز ریپل در کوین بیس


کمپانی LBRY که خود نیز در پرونده‌ای مشابه طی روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۳ در برابر سازمان SEC شکست خورد و در حال گذراندن مراحل قانونی این پرونده است، اظهار کرد که فروش ارز ریپل (XRP) در بازارهای ثانویه (Secondary Markets) نباید در قالب اوراق بهادار (Securities) در نظر گرفته شود.


در روزهای ابتدایی تشکیل پرونده و دادگاه ریپل، حذف این رمزارز از صرافی‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست این پروژه بود. قیمت ارز ریپل در آن زمان کاهش شدیدی را تجربه کرد و برخی از معامله‌گران دیگر اقدام به سرمایه‌گذاری در این رمزارز نکردند.


پرونده ریپل با سازمان SEC در حال نزدیک‌شدن به رأی نهایی دادگاه است و در این بین، دو سناریو احتمالی به سود کمپانی بلاک‌چینی حوزه پرداخت‌ها وجود دارند.


بخش بزرگی از جامعه رمزارزها معتقدند که ریپل پیروز این پرونده خواهد بود که در این صورت، ارز ریپل احتمالاً در صرافی‌ها مجدداً لیست خواهد شد؛ چرا که مشخص می‌شود که ادعای SEC مبنی بر اوراق بهادار بودن رمز ارز ریپل اشتباه بوده است.

اما در غیر این صورت و پیروزی SEC در دادگاه، صرافی‌ها ممکن است ارز ریپل را مجدداً لیست نکنند؛ اما این کمپانی می‌تواند مسیر جدیدی را برای ادامه فعالیت‌های خود مشخص کند تا بتواند قیمت XRP را به روزهای اوج خود بازگرداند.


بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ارز دیجیتال ریپل با ۳.۳ درصد رشد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته در سطح ۰.۴۱۴۳ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پیش بینی شما از نتیجه این دادگاه چیست؟

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا