آموزش ارز دیجیتالسلبریتی‌های کریپتو

مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی و بزرگترین مالک بیت کوین کیست؟

مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی یکی از بزرگ‌ترین مالکان و سرمایه گذاران بیت کوین است. مایکرواستراتژی بزرگ‌ترین سازمان سرمایه گذار در بیت کوین است که در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارد. با این حال، اینکه مایکل سایلور مالک مایکرواستراتژی کیست هنوز سوالی است که ممکن است برای بسیاری بی‌پاسخ باشد. در ادامه سعی می‌کنیم به طور مفصل به معرفی مایکل سیلور و فعالیت‌هایی که به عنوان مدیر اجرایی در مایکرو استراتژی و یکی از بزرگ‌ترین مالک بیت کوین داشته است بپردازیم.

نقش مایکل سیلور مالک در مایکرواستراتژی چیست؟

از آغاز سال ۲۰۲۰، مایکرواستراتژی به دنبال راه حلی برای مقابله با تلاطم بازار، شروع به بررسی دارایی‌های جایگزین برای ارزهای فیات کرد. به این ترتیب، مایکرواستراتژی اقدام به خرید بیت کوین بیشتر و به طور دقیق‌تر بیش از ۲۱۰۰۰ بیت کوین کرد. از آن زمان تاکنون سرمایه گذاری‌های بزرگی در بیت کوین انجام داده است. یکی از این اقدامات، گرفتن وام برای خرید بیت کوین‌های بیشتر است.

مایکل سیلور (Michael Saylor) مدیر اجرایی و هم بنیان گذار مایکرواستراتژی (MicroStrategy) است. مایکرو استراتژی بزرگ‌ترین سازمان سرمایه گذار در بیت کوین است که طبق آمار منتشر شده در سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۳۰۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارد. در همین تاریخ، بیت کوین مایکل سیلور حدود ۱۷۰۰۰ بیت کوین اعلام شد.

مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی نقش مهمی در خرید از صرافی ارز دیجیتال و انباشت بیت کوین این شرکت داشته و یکی از پیشگامان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. در واقع، برخی از کارشناسان، خرید انبوه بیت کوین مایکل سیلور و مایکرو استراتژی را به عنوان عاملی در روند صعودی بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ذکر می‌کنند.

مایکرواستراتژی چیست؟

در سال ۲۰۲۲ افت قیمت بازار بیت کوین باعث شد سهام مایکرواستراتژی حدود دو سوم ارزش خود را از دست دهد. در آگوست همان سال، سیلور از مقام مدیرعاملی استعفا داد اما در سمت خود به عنوان رئیس اجرایی باقی ماند. او همچنان حامی سرسخت ارز دیجیتال است و با توجه به خرید بیت کوین بیشتر توسط او، دارایی خالص مایکل سایلور همچنان رو به افزایش است.

مایکل سیلور از کودکی تا مایکرواستراتژی

در پاسخ به اینکه مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی کیست باید گفت که مایکل در سال ۱۹۶۵ در لینکلن، نبراسکا به دنیا آمد. پدرش در ارتش بود و سیلور دوران کودکی خود را در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی ایالات متحده در سراسر جهان گذراند.

مایکل سیلور مالک استراتژی در دانشگاه ام آی تی (MIT) حضور یافت و مدرک دوگانه در مهندسی هوافضا و تاریخ علم دریافت کرد. او زمانی که در ام آی تی بود، با سانجو بانسال (Sanju Bansal) یکی از بنیان گذاران آینده مایکرواستراتژی آشنا شد.

سیلور و بانسال در سال ۱۹۸۹ قبل از توسعه بیشتر کسب و کار خود، مایکرواستراتژی را تاسیس کردند و نرم‌افزاری را برای داده کاوی (data mining) توسعه دادند. مایکل سیلور از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۲ به عنوان مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی خدمت کرد.

مایکرواستراتژی در دهه اول فعالیت خود بسیار موفق بود و مایکل سیلور مالک مایکرو استراتژی یکی از شناخته‌شده‌ترین مدیران فناوری در دهه ۹۰ بود و به یک مولتی میلیاردر تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، مایکل سیلور و دو مدیر دیگر مایکرواستراتژی را به گزارش مالی نادرست متهم کرد. در نهایت، این شرکت به اشتباهات حسابداری خود اعتراف و به دنبال آن، دارایی خالص مایکل سایلور ۶ میلیارد دلار کاهش یافت و سهام این شرکت هم در یک روز ۶۲ درصد سقوط کرد.

مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی در اوایل دهه ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل این شرکت شروع به کار و به بازسازی ثروت این شرکت کمک کرد.

مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی کیست؟

سرمایه گذاری مایکل سیلور در بیت کوین و ارز دیجیتال

سرمایه گذاری شرکتی در بیت کوین زمانی مانند الان رایج نبود و به دلیل نوسانات بالای رمز ارزها، اغلب شرکت‌ها در آن سرمایه گذاری نمی‌کردند.

با این حال، به دلیل عدم قطعیت اقتصادی و سیاسی در دوران همه گیری ویروس کرونا، مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی در سال ۲۰۲۰ تمرکز خود را روی بیت کوین معطوف کرد و به یکی از اولین سرمایه گذاران نهادی تبدیل شد که ارز دیجیتال را به ترازنامه یک شرکت اضافه کرد.

بزرگترین مالک بیت کوین کیست؟

در ابتدای این مطلب به پاسخ به این سوال پرداختیم که مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی کیست؛ در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره سرمایه گذاری‌های او در بیت کوین صحبت خواهیم کرد.

مایکل سیلور طی یک تماس در ژوئیه ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد خرید بیت کوین، طلا و دارایی‌هایی غیر از ارز فیات را برای افزودن به ترازنامه مایکرواستراتژی دارد. او برای دلیل این تصمیم خود به کاهش بازده از پول نقد، تضعیف دلار آمریکا و شرایط اقتصادی جهانی از جمله همه گیری ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد.

مایکل سیلور در توییتی نوشت:  «بیت کوین بانکی در فضای مجازی است که توسط نرم افزارهایی غیرمتمرکز اداره می‌شود و یک حساب پس انداز جهانی، مقرون به صرفه، ساده و ایمن را به میلیاردها نفری که تمایلی برای راه اندازی صندوق پوشش ریسک ندارند، ارائه می‌دهد.»

تابستان آن سال، این شرکت ۲۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های خزانه خود را برای خرید ۲۱۴۵۴ بیت کوین صرف کرد. مایکرواستراتژی یک ماه بعد ۱۷۵ میلیون دلار بیت کوین و ۵۰ میلیون دلار دیگر در اوایل دسامبر ۲۰۲۰ خریداری کرد.

تا دسامبر ۲۰۲۰، دارایی بیت کوین مایکرواستراتژی حدود یک میلیارد دلار ارزش داشت. به دنبال مایکرواستراتژی، شرکت‌های دیگر نیز وارد بازی شدند. مثلا «Square» در اکتبر همان سال ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خرید و تسلا هم ۱/۵ میلیارد بیت کوین در فوریه سال ۲۰۲۱ خریداری کرد.

شکست مایکل سیلور در بیت کوین

در اوایل سال ۲۰۰۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، علیه مدیرعامل مایکرواستراتژی و دو مدیر اجرایی دیگر به دلیل گزارش نادرست این شرکت از نتایج مالی در دو سال گذشته، اتهاماتی را مطرح کرد. در نهایت، مایکرو استراتژی با کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به توافق رسید.

متعاقباً، مایکل سیلور، طی این ماجرا تنها در عرض یک روز بیش از ۶ میلیون دلار در بیت کوین ضرر کرد اما پس از مدتی دوباره از طریق این رمز ارز بازگشت بزرگی داشت.

مایکرواستراتژی چقدر بیت کوین دارد؟

با سقوط اخیر بیت کوین، مایکرواستراتژی یک میلیون دلار در سرمایه گذاری خود در بیت کوین زیان کرده است. اما سوالی که اینجا بی پاسخ مانده این است که بیت کوین مایکل بی سیلور چقدر می‌ارزد؟ در حال حاضر، با توجه به افت شدید قیمت بیت کوین مسلماً سیلور هم زیان زیادی در سرمایه گذاری خود کرده است.

طبق گزارش‌های اخیر، دارایی خالص مایکل سایلور به حدود ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است و با توجه به اینکه بیت کوین همچنان روند خرسی در پیش گرفته است و هیچ نشانه ای از بازگشت روند وجود ندارد، احتمال زیان بیشتر مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی در بیت کوین می‌رود.

علی رغم تمام اتفاقاتی که در یک سال اخیر برای بیت کوین و بازار ارز دیجیتال روی داد، مایکل سیلور طی توییتی خطاب به ۱.۵ میلیون دنبال کننده خود گفت که به بیت کوین اعتماد دارد.

پروژه‌های دیگر مایکل سیلور

سیلور جدای از سمت و مقام خود در مایکرواستراتژی، مخترع است و تا کنون بیش از ۴۰ اخترع را ثبت کرده است. در سال ۲۰۰۸، او آکادمی سیلور (Saylor Academy) را توسعه داد که در آن دوره‌های آنلاین رایگان در سطح کالج را به کاربران ارائه می‌داد.

پروژه‌های دیگر مایکل سیلور

در ژوئن ۲۰۱۲، مایکل سیلور کتابی با عنوان «The Mobile Wave: How Mobile Intelligence Will Change Everything» منتشر کرد که در آن به تاثیرات فناوری در مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش در کشورهای در حال توسعه می‌پردازد.

در این مطلب به طور کلی به این موضوع پرداختیم که مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی کیست؟ به طور خلاصه، مایکل سیلور هم بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی است که سرمایه گذاری های زیادی از طریق این شرکت در بیت کوین کرده است. او خود نیز جزو یکی از بالاترین مالکان بیت کوین است به طوری که دارایی خالص او ۵۰۰ میلیون دلار تخمین شده است. اگرچه مایکل سیلور تا این لحظه ضررهای زیادی را در بیت کوین متحمل شده، اما همچنان معتقد است که بیت کوین یکی از بهترین و برترین ارز دیجیتال جهان است. مایکل سیلور جدای از اینکه یک سرمایه گذار موفق است، مخترع هم است و تاکنون بیش از ۴۰ اختراع به نام او ثبت شده است. به نظر شما بزرگترین مالک بیت کوین کیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 درباره مایکل سایلور مالک مایکرواستراتژی بیشتر بدانیم:

مایکل سیلور مالک مایکرواستراتژی کیست؟

مایکل سیلور مالک و مدیراجرای شرکت مایکرواستراتژی است که سرمایه گذاری‌های کلانی در بیت کوین کرده است.

بزرگترین دارنده بیت کوین کیست؟

اگرچه در حال حاضر هویت بسیاری از نهنگ‌های بیت کوین نامعلوم است اما قطعاً مایکل سیلور یکی از بزرگ‌ترین مالکان بیت کوین است.

مایکرواستراتژی چقدر بیت کوین دارد؟

طبق آمار منتشر شده در سپتامبر ۲۰۲۲، شرکت مایکرواستراتژی  بیش از ۱۳۰۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارد.

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا