آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است؟

حداقل میزان خرید بیت کوین جزو مسائلی بوده که بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند. افراد تازه‌­­کار در دنیای رمزارزها با این موضوع که برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است درگیر بوده و متصور هستند که برای انجام معاملات در دنیای ارزهای دیجیتال باید براساس متدها و قوانین خاصی حرکت کرده و در غیر این صورت شکست خواهند خورد. بسیاری از افراد بدون هیچ دانشی وارد دنیای ارزهای آنلاین شده و در رویای یک شبه ثروثمند شدن هستند؛ سرمایه­‌گذاری بدون دانش و با این تصور نتیجه‌­ای جز ضرر و زیان ندارد. برای اطلاع از این موضوع که کم­ترین میزان خرید بیت کوین چقدر است؟ در ادامه این مقاله با ompfinex همراه باشید.

بیت کوین چیست و چه ویژگی­‌هایی دارد؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی شناخته شده است و از سیستم نظیر به ­نظیر برای پرداخت‌­های آنلاین استفاده می‌­کند. معاملات صورت گرفته بین افراد بدون هیچ واسطه‌­ای انجام می‌­شود. ارز دیجیتال بیت کوین به­‌صورت متن باز توسط شخص یا گروهی به­نام ساتوشی ناکاماتو در سال ۲۰۰۸  منتشر شد.

شار این ارز دیجیتالی از طریق انجام عملیات استخراج است (برای اطلاعات بیشتر مقاله فرآیند ماینینگ بیت کوین چگونه است را مطالعه کنید). عرضه این ارز دیجیتالی محدود به ۲۱ میلیون سکه است. بیشترین حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین بوده و ارزش آن بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار است. برای خرید بیت کوین لازم به مراجعه حضوری نیست و باید به­‌صورت آنلاین انجام شود، زیرا بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و به صورت آنلاین انتقال می‌یابد.

یکی از مهم­‌ترین ویژگی­‌های بیت کوین، غیرمتمرکز بودن آن است؛ به این معنی که توسط هیچ نهاد دولتی یا حکومتی کنترل نشده و هیچ شخصی نمی‌­تواند در آن نفوذ کند. هم­چنین انجام معاملات آن بدون واسطه و بدون هیچ احراز هویتی است؛ یعنی در هنگام خرید یا فروش این ارز دیجیتال هویت شما به­‌طور کامل مخفی است.

از دیگر مزیت‌­های بیت کوین، ثبت تراکنش‌ها به‌­صورت شفاف است. تمامی تراکنش­‌های صورت گرفته از ابتدا تاکنون در یک دفتر کل به­ نام بلاک­چین ثبت شده است. امنیت شبکه بیت کوین بسیار بالا بوده به‌­طوری که با اطمینان کامل می‌­توان گفت که هیچ برنامه‌­نویسی امکان دسترسی و دست‌کاری دفتر کل یا بلاک­چین را ندارد.

حداقل میزان خرید بیت کوین

حداقل میزان خرید بیت کوین چقدر است؟

حال که به­‌طور کلی با بیت کوین و ویژگی­‌های آن آشنا شدیم به سراغ این سوال می‌رویم که حداقل میزان خرید بیت کوین چقدر است؟ بسیاری از افراد تصور می­‌کنند که برای خرید و سرمایه‌­گذاری باید یک بیت کوین کامل بخریم؛ این تصور به طور کامل اشتباه است.

ساتوشی چیست و چه تاثیری در خرید و فروش بیت کوین دارد؟

بیت کوین به واحد کوچک­تری به­ نام ساتوشی تبدیل می‌­شود و هر ۱۰۰ میلیون ساتوشی یک بیت کوین است. از طرفی قیمت بیت کوین در سال­‌های اخیر افزایش بسیار چشم‌­گیری داشته و هر فردی توانایی خرید از لحاظ مالی یا ریسک یک بیت کوین را نداشته بدین ترتیب می‌­تواند به اندازه‌­ای که سرمایه دارد درصدی از یک بیت کوین را خریداری کند.

حداقل میزان خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگر را صرافی انتخابی تعیین می‌­کند. برای مثال در کارگزاری ارز دیجیتال او ام پی فینکس، حداقل میزان خرید بیت کوین صد تومان است، برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید آنی بیت کوین مراجعه کنید.

 حداقل میزان خرید BTC یا سایر ارزهای دیجیتال در برخی از صرافی‌ها، ۱۰۰ هزار تومان و در برخی دیگر ۵۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین حداقل میزان خرید رمزارز را صرافی مشخص می‌­کند و به­‌طور کلی با هر مقدار سرمایه که دارید می‌­توانید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید.

در زمان خرید بیت کوین، باید کارمزدی را پرداخت کنید و این کارمزد براساس میزان خرید بیت کوین تعیین می­‌شود؛ بدین ترتیب باید حداقل میزان خرید بیت کوین شما به اندازه‌­ای باشد که صرافی یا کیف پول بتواند کارمزد تراکنش را برداشت کند. این مورد را می‌­توان دلیل دیگری برای تعیین کم­ترین میزان خرید بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال توسط صرافی‌­ها و کیف پول دانست.

سهم هر شخص از دنیای بیت‌کوین چقدر است؟

همان­‌طور که در ابتدای مطلب توضیح داده شد بیت کوین به تعداد محدود (۲۱ میلیون) موجود بوده و تاکنون در حدود ۱۹.۵ میلیون از آن استخراج شده و پیش‌­بینی می­‌شود تا چند دهه آینده، مقدار باقی مانده نیز استخراج شود. اگر همه افراد روی کره زمین در دنیای بیت کوین سهم داشته باشند در بیشترین حالت ممکن سهم هر فرد در حدود ۲۵۰ هزار ساتوشی است؛ بنابراین در حالت کلی سهم شما از دنیای بیت کوین ۲۵۰ هزار ساتوشی بوده و بسیاری از اقتصاددان‌­ها بر این باور هستند که اگر قصد وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال را داشته و می‌­خواهید بیت کوین خریداری کنید، میزان در نظر گرفته شده برای این خرید را ۲۵۰ هزار ساتوشی قرار دهید.

۲۵۰ هزار ساتوشی در واقع یک پیشنهاد مطلوب برای خرید است و هیچ الزامی در آن نیست و با کم­تر از این مقدار هم می‌­توان وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. موضوعی که باید به آن توجه داشت  این است که هدف شما از خرید بیت کوین چیست؟ اگر قصد سرمایه­‌گذاری دارید و حداقل میزان خرید بیت کوین را ۵۰۰ هزار تومان در نظر می­‌گیرد، در بهترین حالت ممکن و با سود ۵۰% و بدون در نظر گرفتن کارمزد و دیگر کسری­‌ها تنها ۲۵۰ هزار تومان سود کرده‌­اید و این موضوع چندان عاقلانه به­ نظر نمی‌رسد.

نکات طلایی در حوزه سرمایه­‌گذاری بیت کوین

پس از پاسخ به سوال “برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است؟” به ذکر نکاتی طلایی در مورد سرمایه‌گذاری بیت کوین می‌پردازیم. برای سرمایه‌­گذاری باید مدت زمان و سود مشخصی را در نظر گرفته و قبل از خرید هر ارز دیجیتال به‌­طور کامل سوابق آن را مطالعه کنید؛ این مهم در انجام یک سرمایه‌­گذاری هوشمندانه بسیار موثر است.

اخبار و رویدادهای مهم در دنیا به شکل باورنکردنی می­‌توانند بر نوسان­‌های ایجاد شده در دنیای ارزهای دیجیتال موثر واقع شوند؛ بنابراین باید به­‌طور مداوم اخبار و اتفاقات را دنبال کنید. هم­چنین برخی از افراد مشهور مانند ایلان ماسک می‌­توانند تاثیر بسیاری بر روی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال داشته باشند. به­‌عنوان مثال با توییت ایلان ماسک برای ارز دوج کوین، قیمت این ارز دیجیتالی به شدت افزایش پیدا کرد. بدین ترتیب برای انجام سرمایه‌­گذاری هدف­مند باید تمامی این موارد را در نظر داشته و در این راه توانایی تحلیل و بررسی بازار را کسب کنید.

از کجا شروع کنیم؟

افراد زیادی قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتالی را دارند؛ اما به دلایل بسیاری از انجام این عمل امتنا می‌­کنند. برخی از افراد به‌دلیل عدم آگاهی از چگونگی انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ترس از دست دادن سرمایه همواره از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال امتنا می‌­کنند.

به جهت آشنایی با ترید کردن ارزهای دیجیتال، نیاز به تمرین دارید؛ در همین راستا صرافی او ام­ پی فینکس برای اولین بار در ایران اقدام به ایجاد یک بازار دمو کرده است. این بازار مناسب افرادی است که تاکنون در هیچ صرافی عملیات خرید و فروش انجام نداده‌­اند و حال بدون از دست دادن هیچ سرمایه‌­ای می‌­توانند فرآیند ترید را تجربه کنند. در این بازار با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنا می‌شوید. با انجام ترید در بازار دمو می‌­توان به یک استراتژی مناسب برای خرید و فروش دست پیدا کرد. توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال همواره در حال تغییر است و به­‌طبع ممکن است استراتژی که در حساب دمو پیدا کرده‌­اید در دنیا واقعی عمل نکند.

پیشنهاد می­‌شود به مدت مشخصی مانند یک ماه با حساب دمو کار کرده تا بتوانید نظم معاملاتی لازم را به‌دست آورید. در این حالت می­‌توان استراتژی‌­های پیشنهادی مختلفی را مورد آزمایش قرار داد. به افرادی که با حداقل میزان خرید بیت کوین وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌­شوند و هدف آن­ها کسب تجربه و استراتژی بازار است پیشنهاد می‌­شود به­‌جای این کار از دمو ompfinex استفاده کنند. با انجام این امر دیگر لازم به سرمایه‌­گذاری واقعی مالی نبوده و به­‌راحتی استراتژی­‌های مختلفی را می‌توان آزمایش کرد. در نهایت و پس از یادگیری خرید و فروش ارز دیجیتال، می‌توانید به خرید آنی ارز دیجیتال در بازار اصلی پلتفرم او ام پی فینکس، بپردازید.

نحوه خرید بیت کوین چگونه است؟

شما برای یادگیری نحوه خرید بیت کوین، می‌توانید مقاله جامع آموزش خرید ارز دیجیتال را مطالعه کنید، اما اگر تنها قصد خرید بیت کوین را دارید، مطالعه مقاله زیر را هم پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه در ایران بیت کوین بخریم؟

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم پاسخی جامع و کامل به پرسش “برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است” بدهیم. امیدواریم با نگارش و انتشار محتوای ارزشمند در اینترنت، نقشی در بهبود آگاهی هموطنانمان نسبت به بازار داغ ارزهای دیجیتال داشته باشیم. برای مطالعه منابع بیشتر، می‌توانید به سایر مطالب بلاگ او ام پی فینکس مراجعه فرمایید.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا