اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

صرافی غیرمتمرکز مین سواپ و ثبت رکورد جدید پس از ارتقای وسیل

علی‌رغم فروش کلی سرمایه‌گذاران بازار در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر)، برترین صرافی غیرمتمرکز(Decentralized Exchange / DEX) در شبکه کاردانو تحت عنوان صرافی غیرمتمرکز مین سواپ (Minswap) به یک رکورد جدید رسید.

روز پنجشنبه و در پی انتشار شاخص های تورمی با رقمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها، بازار ارزهای دیجیتال با یک ریزش مواجه شد و سپس به‌طرز شگفت‌انگیزی بازگشت داشت. رمزارز بومی شبکه کاردانو، ADA، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و دیگر آلت کوین‌ها با ضررهای بیشتری همراه بودند.


اما بر خلاف شرایط موجود، صرافی غیرمتمرکز مین سواپ موفق شد برای دومین بار در شش ماه اخیر، طی یک روز به رکوردی جدید در حجم معاملات خود برسد. زمانی که نوسانات افزایش پیدا می‌کند، معامله‌گران جهت کسب سود دست به‌کار شده و حجم معاملات در هر بازاری افزایش پیدا خواهد کرد.


هنگام نشر این خبر، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در شبکه کاردانو بدون احتساب سرمایه متعلق به عملیات سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking)، با افزایشی جزئی طی ۲۴ ساعت اخیر به ۶۸.۲۴ میلیون دلار رسیده است و با در نظر گرفتن سپرده‌گذاری‌ها، این آمار به ۸۶.۱۱ میلیون دلار می‌رسد.

تقریباً تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز در بلاک چین کاردانو طی ۲۴ ساعت اخیر با رشد همراه بوده‌اند که نشان‌دهنده ورود سرمایه به آن‌ها است. در این بازه، صرافی غیرمتمرکز مین سواپ، موزلی سواپ (Muesliswap) و وی فایننس (VyFinance) به‌ترتیب با ۵، ۱۱.۳۹، و ۹.۷۶ درصد رشد همراه بوده‌اند.


صرافی غیرمتمرکز مین سواپ کار خود در شبکه کاردانو را از ماه مارس سال میلادی جاری (اسفند ۱۴۰۰) آغاز کرده است و هم‌اکنون بر اساس آمار پلتفرم دیفای‌لاما (DeFiLlama)، بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز در شبکه کاردانو است. این پلتفرم با احتساب ۳۴.۸۵ میلیون دلار در ارزش کل قفل‌شده، بیش از ۴۰ درصد از بازار این شبکه را به خود اختصاص داده است.


اجرای ارتقا یا هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) در شبکه اصلی (Mainnet) کاردانو از تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) آغاز شد و پیاده‌سازی تمام قابلیت‌های آن تا ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) به‌طول انجامید.


پیامدهای مثبت این ارتقا هم‌اکنون با کاهش حجم تراکنش‌ها و کارمزد آن‌ها کاملاً حس می‌شود، اما اثرات آن هنوز در ارزش کل قفل‌شده در بخش دیفای (DeFi) کاردانو دیده نشده است.

ارزش کل قفل‌شده در دیفای به مجموع ارزش رمزارزهای قرار داده شده در امور مالی غیرمتمرکز یا پروتکل‌های دیفای شبکه اشاره دارد که پس از ارتقای وسیل تا کنون، تغییر چندانی نداشته است.

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

صرافی غیرمتمرکز یا دکس (Dex)، بستری برای انجام معاملات به‌شکل غیر متمرکز است. این نوع صرافی‌ها برای حذف واسطه‌ها از بلاک چین و قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

ارزش کل قفل شده چیست؟

ارزش کل قفل‌ شده (Total Value Locked / TVL) به مجموع رمزارزهایی گفته می‌شود که در یک قرارداد هوشمند، استخر سرمایه یا عملیات استیکینگ در یک بلاک چین قرار داده شده است.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا