اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

اجرای شبکه میتریل نقطه عطف جدید برای کاردانو

مدیر ارشد فنی کمپانی IOG، رُمِین پِلرین، در توییتر خود تصویری از راه‌اندازی یک نود کاردانو (Cardano / ADA) تنها در چند دقیقه با استفاده از شبکه میتریل (Mithril) منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد شبکه کاردانو با به‌کارگیری راه‌کار مقیاس‌پذیری میتریل در حال نزدیک‌شدن به یک دستاورد جدید باشد.

میتریل یکی از مواردی بود که کاردانو در لیست خود داشت تا در سال میلادی جاری از آن برای مقیاس‌بندی شبکه خود استفاده کند.


IOG، کمپانی سازنده شبکه کاردانو، از میتریل در همایش سال ۲۰۲۱ کاردانو رونمایی کرد و از آن زمان تا کنون، تیم کاردانو در حال توسعه و پیشرفت در این پروژه بوده‌اند. تیم IOG اخیراً عنوان کرده بوده که مشغول فعالیت بر روی اولین کاربرد میتریل بوده تا بتوانند از آن برای راه‌اندازی سریع و بهینه یک نود کامل کاردانو استفاده کنند.


شبکه کاردانو هزاران نود را در یک سیستم یکپارچه به‌هم متصل می‌کند که در آن، نودها به تبادل اطلاعات پیرامون بلوک‌ها و تراکنش‌های جدید می‌پردازند. از جایی که هر نود یک نسخه کامل از بلاک چین را در اختیار دارد، نودهای جدید جهت همگام‌سازی با شبکه باید آن را دانلود کرده و هر بلوک را تایید کنند و این مسئله به مدت زمان فرآیند راه‌اندازی نود می‌افزاید.


میتریل قصد دارد با استفاده از شبکه فعلی تصاویر لحظه‌ای و معتبر از تمام قسمت‌ها یا بخشی از وضعیت بلاک چین ارائه دهد تا بتواند مدت‌زمان همگام‌سازی نود با شبکه را به‌میزان قابل توجهی کاهش دهد.

میتریل تا کجا پیش رفته است

بر اساس آخرین گزارشات IOG، میتریل در آخرین مراحل بهینه‌سازی قرار دارد و در حال آزمایش در اولین نسخه متمرکز خود است. دیگر کاربردهای این شبکه نظیر ادغام میتریل با کیف پول‌ها نیز در آینده معرفی خواهند شد.


طبق آخرین به‌روزرسانی‌های خبری، میتریل هم‌اکنون یک برنامه اوپن‌ سورس (Open Source) بوده و تیم آن مشغول کار بر روی صدور مجوز برای اپراتورهای استخر سرمایه (SPO) هستند که قصد ورود به نسخه جدید شبکه میتریل را دارند. محیط آزمایشی شبکه میتریل، در حال حاضر از طریق SPO های پیشرو و برتر شبکه در حال اجرا است.


اساس کار شبکه میتریل همان ایده پیاده‌شده در الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تحت عنوان اوروبروس (Ouroboros PoS) است. سپرده‌گذاران (Stakeholders) در این الگوریتم مطابق با میزان سپرده خود به‌صورت تصادفی جهت تولید بلوک‌ها انتخاب می‌شوند. میتریل به شرکت‌کنندگان اجازه داده تا از طریق یک سیستم بخت‌آزمایی، وضعیت دفترکل را امضا کنند و شانس آن‌ها برای مشارکت به نسبت سپرده آن‌ها مشخص می‌شود.

مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

مقیاس‌پذیری (Scalability) در بلاک چین به سرعت شبکه، توانایی پشتیبانی از تعداد بسیار بالایی از تراکنش‌ها و همچنین تعداد زیادی نود اشاره دارد.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا