آموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتالاخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

اخبار ارز دیجیتال توییتر و روش های کسب درآمد از این شبکه اجتماعی

پس از خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط ایلان ماسک و با توجه به علاقه او به بازار کریپتوکارنسی اخبار ارز دیجیتال توییتر در میان فعالان این حوزه همه گیر شد. در تاریخ ۱۲ ژانویه، این غول رسانه‌های اجتماعی، نمودار قیمت شیبا را به پلتفرم خود اضافه کرد. پیش از این تاریخ، توییتر نمودارهای قیمتی را برای سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت ‌کوین، اتریوم و دوج کوین ارائه داده بود. این اتفاق باعث شد دنبال‌ کنندگان صنعت کریپتو از توییتر نیز در کنار سایر پلتفرم ها برای مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

بررسی آخرین اخبار ارز توییتر نشان از انتشار ارزی تحت نام توییتر کوین دارد که موضوع امیدواری افرادی را که از این پلتفرم درآمد کسب می‌کنند، بیشتر کرده است. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به جدیدترین موضوعات پیرامون توییتر کوین می‌پردازیم.

نظرات درباره‌ای اخبار ارز دیجیتال تويیتر

پس از رونمایی از پروژه ارز دیجیتال توییتر کوین در اوایل دسامبر سال گذشته، توسط وبلاگ نویسان حوزه فناوری و محققان IT از جمله؛ جین منچون وونگ (Jane ManchunWong) و نیما اوجی (Nima Owji)، بسیاری از افراد جامعه ارزهای دیجیتال امیدوار بودند که پروژه مبهم توییتر کوین به نوعی مشمول رمزارزها باشد. به ویژه با توجه به وابستگی ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر به این پروژه و کلاً ارزهای دیجیتال، جامعه رمزارزها به ارز دیجیتال توییتر امیدوارتر شد. لازم به ذکر است که ماسک در یک رویداد جمعی در توییتر در ۴ دسامبر گفت که همچنان علاقه مند به ادغام رمزنگاری با شبکه اجتماعی تحت مدیریت خود است.

مطالعه بیشتر: آخرین اخبار بازار؛ کاهش تورم آمریکا و رشد قیمت بیت کوین

با این وجود، به نقل از سایت کوین تلگراف، نیما اوجی معتقد است که در حال حاضر این پروژه هیچ نشانه‌ای از دخیل بودن ویژگی ارزهای دیجیتال پیدا نکرده است. در واقع او می‌گوید در هیچ کجای موضوعاتی که به تازگی درمورد تويیتر کوین منتشر شده، به فناوری کریپتو یا بلاکچین اشاره‌ای نشده است. اوجی در توییتر به مخاطبان خود گفت:

«به نظر می‌رسد، این ارز درون برنامه‌ای برای حمایت از سازندگان است. من چیزی پیدا نکردم که آن را به ارزهای رمزنگاری شده مرتبط کند.»

ارز دیجیتال توییتر

از این رو ظاهراً به نظر می‌‎رسد، تصاویری که از این پروژه منتشر شده‌اند، تمرکز بر استفاده درون برنامه‌ای از ارز دیجیتال تويیتر است. یکی از این تصاویر، اسکرین شات از یک صفحه خرید برای توییتر بود که نشان می‌داد این ارز درون برنامه‌ای حمایت از تولیدکنندگان محتوا را در توییتر امکان‌پذیر می‌کند. نیما اوجی در این باره توییت زد:

«این توکن به شما امکان می‌دهد از سازندگانی که محتوای عالی توییت می‌کنند، حمایت کنید. همچنین، کوین‌های استفاده نشده در موجودی شما نگهداری می‌شوند.»

کسب درآمد از توییتر با ارز دیجیتال

به طور کلی، کسب درآمد از توییتر هم مانند دیگر روش‌های کسب درآمد که اصول و قواعد خاص خود را دارند، از جمله کسب درآمد از اینترنت، قوانین مختص به خود را دارد. با این وجود، تفاوت‌های شاخصی بین این روش با دیگر درآمد‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، فروش توییت در این پلتفرم برعکس سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، امکان‌پذیر است.

وقتی موتور جستجوگر گوگل می‌‎‌‌بیند که مطلبی با عنوان «ایلان ماسک و ارز شیبا» در توییتر لایک و کامنت زیادی دریافت کرده است، حدس می‌زند که حتماً این مطلب با ارزش بوده و آن را در صفحات اول جستجوی خود لیست می‌کند. در نتیجه می‌توان از این توییت در موضوعات تبلیغاتی استفاده کرد و به کسب درآمد از راه توییتر پرداخت.

مطالعه بیشتر: دوج کوین یا شیبا؟ سرمایه‌ گذاری در کدام میم کوین آینده بهتری دارد؟

حالت فوق، فقط یک روش کسب درآمد از توییتر است. حالت‌های مختلفی وجود دارد که بتوان از طریق توییتر کسب درآمد داشت. در ادامه با توجه به اخبار رمزارز توییتر و نحوه خرید توییتر کوین، یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد توییتر را معرفی می‌کنیم.

با توجه به اطلاعاتی که تا الان از پروژه ارز دیجیتال توییتر منتشر شده است، می‎‌توان گفت که این ارز دیجیتال بیشتر به استفاده از این توکن در موارد جایزه‌ای و تشویقی کاربران اشاره دارد. البته این موضوع در ۵ ژانویه، توسط منچون ونگ نیز فاش شد و طبق یک توییت توسط او، جوایزی مانند براوو (Bravo)، Mind Blown و Super Like را می‌توان برای سازندگان محتوا در این پلتفرم ارسال کرد که ارزش آن‌ها با ارز توییتر کوین‌ تعیین می‌شود.

کسب درآمد از توییتر
نمونه جوایز اهدا شده به تولیدکنندگان محتوا در توییتر

ویژگی‌های ارز دیجیتال توییتر کوین، شباهت‌هایی به سیستم انعام و پاداش در پلتفرم اجتماعی ردیت دارد که در آن کاربران از «ردیت کوین» (Reddit Coins) برای ارسال جایزه به سایر کاربرانی که پست، نظر یا ویدیوی جذابی داشته‌اند، استفاده می‌کنند.

آخرین خبرها درباره خرید ارز دیجیتال توییتر

تا امروز، حتی خرید توییتر کوین‌ با پرداخت‌های کریپتویی امکان‌پذیر نیست. به گفته وونگ، قرار است، خرید ارز دیجیتال توییتر فقط از طریق پلتفرم ارزهای فیات استرایپ (Stripe) فعال شود. استرایپ یک پلتفرم پردازش پرداخت مبتنی بر فیات است که به تاجران این امکان را می‌دهد که کارت‌های اعتباری و نقدی، حواله‌های بانکی و کوپن‌های نقدی خود را استفاده کنند. با این حال، هنوز معلوم نیست که ارز دیجیتال توییتر کوین ممکن است در نهایت نقشی در بازار کریپتو ایفا کند یا خیر؟

بنابراین می‌‎توان گفت در صورت تحقق اهداف ارز دیجیتال توییتر کوین، نحوه کسب درآمد از این پلتفرم به شدت گسترده‌تر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در ۲۲ آوریل سال گذشته، شرکت استارتاپی فعال در حوزه فین‌تک و ارائه خدمات مالی به نام استرایپ یک طرح آزمایشی در توییتر پیاده‌سازی کرد که به گروه منتخبی از تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های خود را در قالب استیبل کوین یو‌ اس ‌دی کوین (USDC) ارسال و دریافت کنند. طبق اعلام استرایپ، ‌ارسال پرداخت‌ها به وسیله پلتفرم پرداخت این شرکت به نام کانکت (Connect) در توییتر انجام می‌شود.

همچنین این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که شبکه پالیگان (Polygon) را برای پردازش تمام تراکنش‌های بلاکچینی خود انتخاب می‌کند و به نقاط قوت این شبکه از جمله کارمزد پایین، سرعت بالا، سازگاری با کیف پول‌های متنوع و قابلیت یکپارچه‌سازی با شبکه اتریوم برای دلیل این انتخاب اشاره کرده است. علاوه بر این، استرایپ ثبات قیمت USDC را متمایز از سایر ارزهای دیجیتالی می‌داند که عمدتاً در معرض نوسانات بالا هستند و آن را مناسب دریافت درآمد می‌دانند. همچنین لازم به ذکر است که طبق توییتی که توسط پلتفرم استرایپ منتشر شده است، به نظر می‎‌رسد این شرکت قصد دارند تا پایان سال میلادی این قابلیت را در سطح بیش از ۱۲۰ کشور توسعه دهند.

بازار ارزهای دیجیتال چگونه تحت تاثیر ایلان ماسک قرار می‌گیرد؟

به طور کلی، اگر بخواهیم از نقش ایلان ماسک در میم کوین‌ها بگوییم، در یک جمله می‌توان گفت ایلان ماسک خود را پدر دوج کوین معرفی کرده است. از این رو می‌توان گفت که ایلان ماسک همیشه حامی این نوع دارایی‌های دیجیتال به ویژه دوج کوین و شیبا اینو است. علیرغم شکایت زیادی علیه او و شرکت‌هایش، تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک همیشه درباره نحوه حمایت خود از ارزهای دیجیتال با مضمون دوج کوین و شیبا اینو صحبت کرده است.

ایلان ماسک و توییتر

ایلان ماسک اغلب در مورد ارزهای دیجیتال مختلف توییت می‌کند و با انجام این کار ظاهراً بر قیمت آنها تأثیر مستقیم می‌گذارد. به عنوان مثال، چند بار در طول سال ۲۰۲۱، پس از اینکه بارها تصاویری از سگ شیبا اینو خود را در توییتر منتشر کرد، قیمت این آلت کوین به شدت افزایش یافت.

در موردی دیگر، ماسک در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: «من قصد دارم شخصاً از دوج کوین حمایت کنم، زیرا افراد زیادی را می‌شناسم که چندان ثروتمند نیستند و مرا تشویق به خرید و حمایت از دوج کوین کرده‌اند. بنابراین من به این افراد پاسخ می‌دهم». علاوه بر این، ماسک به مصاحبه‌کنندگان گفت که کارمندان اسپیس‌ ایکس و تسلا از او خواسته‌اند که از اهداف دوج کوین حمایت کند و این دلیلی است که او به حمایت از این دارایی ادامه می‌دهد. به طور کلی، با توجه به موقعیت ایلان ماسک در بزرگترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، حمایت‌های او از ارزهای دیجیتال و برنامه‌های آتی او برای توییتر کوین می‌توان گفت بدون شک روش‌های کسب درآمد در توییتر در آینده بیشتر توسعه خواهند یافت.

ایلان ماسک قبلاً به توسعه دهندگان خود دستور داده بود که سیستم پرداخت توییتر را به گونه‌ای توسعه دهند که قابلیت‌های رمزنگاری در آینده به آن اضافه شود. ماسک دیروز در یک نشست ویدیویی در یوتیوب به مخاطبان خود گزارش داد که شروع به درخواست مجوزهای قانونی از واحد‌های نظارتی بین المللی، برای معرفی پرداخت‌‎ها در توییتر کرده است. او همچنین اضافه کرد که این قابلیت جدید به طور بالقوه‌ای شامل بیت‌ کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می‌شود.

از درآمد تبلیغات توییتر بهره‌مند شوید

طبق آخرین اخبار منتشر شده، ایلان ماسک می‌گوید، توییتر در حال حاضر درآمد حاصل از تبلیغات این پلتفرم را با افرادی که اشتراک توییتر آبی (Twitter Blue) دارند، تقسیم می‌کند. او می‌گوید که این برنامه از تاریخ سوم فوریه سال جاری آغاز شده است، اگرچه در حال حاضر جزئیات بسیار کمی در مورد نحوه عملکرد آن وجود دارد.

در حال حاضر، اشتراک آبی در صورت خرید مستقیم از طریق سایت آن ۸ دلار در ماه یا ۱۱ دلار در ماه از اپ استور یا Google Play هزینه دارد، اما ارزان‌ترین نسخه اشتراک سالانه مستقیماً از توییتر با قیمت ۸۴ دلار است.

یکی از مزایای حساب آبی توییتر امکان آپلود ویدیوهای با کیفیت بالاتر و طولانی‌تر است و این شرکت اخیراً تعداد بازدیدها را به توییت‌ها اضافه کرده است.

کارشناسان معتقدند این قابلیت جدید به توییتر کمک می‌کند تا با پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک که سیستم‌هایی برای پرداخت مستقیم به سازندگان، چه از طریق وجوه یا تقسیم تبلیغات دارند، رقابت کند.

از آنجایی که جزئیات کامل این طرح هنوز مشخص نیست، چند سؤال دیگر وجود دارد که به نظر می‌رسد تاکنون پاسخی برای آنها وجود ندارد:

  • درآمد حاصل از این قابلیت برای صاحب حساب توییتر آبی به چه صورت پرداخت می‌شود؟
  • آیا باید حساب بانکی خود را به توییتر پیوند دهد؟
  • آیا توییتر مکانیزمی برای کسب درآمد از توییت‌های خاص یا بررسی افرادی که سهم درآمد را دریافت می‌کنند، دارد؟

اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده‌‎اید که چگونه از توییتر می‌توانید کسب درآمد داشته باشید، لطفاً نظر و مطالعات خود را با ما در میان بگذارید که بقیه کاربران او ام پی فینکس از نظرات ارزشمند شما استفاده کنند. همچنین برای ما بنویسید که به نظر شما آیا ماسک می‌تواند مجوز قانونی پرداخت‌های کریپتویی توییتر را بگیرد؟

سلب مسئولیت: تلاش ما در صرافی ارز دیجیتال او‌ام‌پی فینکس ارائه محتوای مفید به کاربران و افزایش آگاهی مخاطب است. در نتیجه این مطلب به هیچ عنوان توصیه مالی محسوب نمی‌شود.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا