آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی پرسودترین ارز دیجیتال از نگاه سایت کوین مارکت کپ

اگر به دنبال یک دارایی واحد به عنوان پرسودترین ارز دیجیتال می‌گردید، در همین ابتدای کار باید بدانید که پرسودترین ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف انواع گوناگونی از رمزارزها را در برمی‌گیرد. بازار ارز دیجیتال، بازار اتفاقات جدید و تازه است؛ در نتیجه، پرسودترین ارز دیجیتال نیز در هر مقطع زمانی به تناسب رویدادهای جدید بازار می‌تواند رمزارز متفاوتی باشد.

حال اگر تمایل دارید که با فوت و فن‌های شناسایی پرسودترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو و نحوه صحیح معامله کردن آن‌ها آشنا شده و معاملات روزانه بهینه‌تری را تجربه کنید، در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

پادکست پرسودترین ارز دیجیتال

پرسودترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

بازار ارز دیجیتال به واسطه نوسان‌های گسترده روزانه توسط معامله‌گران بسیاری مورد استقبال قرار گرفته و اگر شما هم یکی از افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازار کریپتو باشید، احتمالا تاکنون بارها و بارها مطالبی پیرامون موضوعاتی همچون «بهترین و پرسودترین ارز دیجیتال»، «نحوه سود دهی ارز دیجیتال» و «کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟» را مطالعه کرده‌اید.

تاکنون بیش از ۱۲۰۰۰ کوین و توکن به بازار رمزارزها معرفی شده و یکی از اصلی‌ترین چالش‌های فعالان جامعه کریپتو این است که چگونه می‌توان بهترین و پرسودترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کرد؟

اگر به آخرین روند ریزشی در قیمت ارزهای دیجیتال که حدودا از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) آغاز شد دقت کنید، متوجه خواهید شد که بیشترین ریزش ارز دیجیتال در یک سال مربوط به رمزارزهایی است که پشتوانه چندان معتبری نداشته‌اند. همانند گیاهان ضعیف که در فصل زمستان توانایی دوام آوردن ندارند، در زمستان ارز دیجیتال نیز پروژه‌هایی که بنیان قدرتمندی نداشته و هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنند، از بین خواهند رفت.

بنابراین اگر به دنبال پرسودترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید بنیاد یا اصطلاحا فاندامنتال آن پروژه است. اگر با پروژه رمزارزی مواجه هستید که با هدف اضافه کردن مزیتی خاص به بلاک‌چین راه‌اندازی شده و روزبه‌روز اخبار توسعه و پیشرفت آن را نیز می‌شنوید، شک نکنید که با یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال مواجه هستید.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند سیگنال‌های معتبری از معتبر بودن یا نبودن یک ارز دیجیتال در اختیار معامله‌گران قرار دهد، ارزش بازار یا اصطلاحا مارکت کپ (Marketcap) آن رمزارز است. حاصل ضرب قیمت یک دارایی در حجم معاملات آن، ارزش بازار نامیده می‌شود و هر چه ارزش بازار یک دارایی بالاتر باشد، به این معناست که معامله‌گران بیشتری به آن روی آورده و این دارایی در بازار از اعتبار بالاتری برخوردار است.

پرسودترین ارز دیجیتال 03

با مراجعه وبسایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap.com) می‌توانید لیستی از تمام رمزارزهای موجود در بازار که بر اساس ارزش بازار مرتب شده‌اند مشاهده کرده و از این طریق پرسودترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را شناسایی کنید. ده رمزارز اول این لیست عموما دارای پشتوانه‌های قدرتمندی بوده و از اعتبار خوبی برخوردارند.

پس از شناسایی پرسودترین ارزهای دیجیتال، دومین چالش این است که بهترین زمان برای خرید این دارایی‌ها چیست؟ دسته بالایی از معامله‌گران وجود دارند که پس از آشنایی با یک پروژه رمزارزی معتبر، بلافاصله و بدون توجه به نمودار قیمتی آن اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در آن رمزارز می‌کنند!

همواره به خاطر داشته باشید که فعالیت در بازارهای مالی همچون تجارت در دنیای واقعی بوده و شما تنها زمانی به بیشترین میزان سود می‌رسید که یک دارایی را در کف قیمتی خریداری کرده و در سقف قیمتی به فروش برسانید. بنابراین پس از شناسایی پرسودترین ارز دیجیتال می‌بایست با تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی آن، بهترین سطوح حمایت برای ورود به معاملات خرید را پیدا کرده تا از این طریق نقاط ورود بهینه‌ای داشته باشید و در بازارهای صعودی بیشترین میزان سود را کسب کنید.

بنابراین هر یک از ده رمزارز ابتدای لیست وبسایت کوین مارکت کپ می‌توانند پرسودترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت باشند که بهترین زمان برای خرید آن‌ها تنها و تنها از طریق تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار قیمت امکان‌پذیر است.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه

پرسودترین ارز دیجیتال 04

شناسایی ترندها و اتفاقات روز بازار یکی از روش‌هایی است که در شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بسیار کمک‌کننده خواهد بود. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال یک محیط نوظهور و رو به پیشرفت است که همه روزه اتفاقات جدیدی را تجربه می‌کند. اگر قصد کسب سود روزانه از بازار رمزارزها را دارید می‌بایست شما هم پا به پای بازار در جریان جدیدترین رویدادها باشید تا از این طریق، امکان شناسایی بهترین فرصت‌های معاملاتی نوسان گیری برایتان فراهم گردد.

برخی افراد میم‌کوین‌ها و شت‌کوین‌ها را به عنوان پرسودترین ارز دیجیتال برای نوسان‌گیری روزانه انتخاب می‌کنند. این دسته از ارزهای دیجیتال بنیاد و پشتوانه مشخص و معتبری نداشته و عموما بر اساس هیجانات مقطعی در بازار پامپ و دامپ می‌شوند. نوسان قیمت میم‌کوین‌ها و شت‌کوین‌ها نسبت به نوسان قیمت بیت‌ کوین و قیمت ارزهای دیجیتال مقادیر بالاتری داشته و از همین جهت ممکن است برای نوسان‌گیری روزانه جذابیت بالاتری داشته باشند.

برای شناسایی میم‌کوین‌های ترند در بازار نیز کافی است هشتگ‌های مربوط به ارزدیجیتال در فضای مجازی به خصوص پلتفرم‌های توییتر (Twitter) و ردیت (Reddit) را دنبال کرده و به طور منظم بخش مربوط به بیشترین رشد و کاهش ارزهای دیجیتال (Top Gainer/Loser) را در وبسایت کوین مارکت کپ زیر نظر داشته باشید.

نکته‌ مهمی که در ترید میم‌کوین‌ها و شت‌کوین‌ها باید به آن توجه داشته باشید، رعایت اصول مربوط به مدیریت سرمایه است. مثال زیر را در نظر بگیرید؛ فرض کنید شما قصد دارید یک میلیون تومان از سرمایه خود را به ترید در بازار رمزارزها اختصاص دهید. با کمی تحلیل و بررسی به راحتی متوجه خواهید شد که نوسان روزانه بیت‌کوین به صورت میانگین معمولا بین ۱۰-۵ درصد است. اما نوسان روزانه میم‌کوینی هم چون ارز دیجیتال فلوکی (FLOKI) ممکن است روزانه به ۷۰ درصد هم برسد!

در چنین شرایطی احتمالا بالا بودن نوسان قیمتی فلوکی شما را وسوسه کرده و ترجیح می‌دهید به جای کسب سود حداکثر ۱۰ درصدی، یک سود ۷۰ درصدی به دست آورید. اما این تنها در صورتی محقق خواهد شد که رمزارز فلوکی مطابق با تحلیل و پیش‌بینی شما حرکت کند. در غیر این‌صورت، شما به جای سود ۷۰ درصدی، با ضرر ۷۰ درصدی مواجه خواهید شد. حال آیا توانایی پیش‌بینی قطعی روند تغییرات قیمت را دارید؟

۴ شت کوین انفجاری که باید در واچ لیست سال ۲۰۲۳ خود قرار دهید

اگر ضمن تسلط بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، اخبار بازار را هم به صورت روزانه و ساعتی رصد می‌کنید، میم‌کوین‌ها و شت‌کوین‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی به عنوان پرسودترین ارز دیجیتال در نوسان‌گیری روزانه باشند. در غیر این‌صورت، بهتر است آلت‌کوین‌های معتبر بازار که حجم معاملات روزانه بالایی داشته و روند توسعه پروژه آن‌ها همه روزه رو به پیشرفت است را برای نوسان‌گیری روزانه از بازار کریپتو انتخاب کنید.

رمزارزهای اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و پالیگان (MATIC) با توجه به اینکه روند رشد و توسعه پروژه‌های آن‌ها به صورت مستمر در جریان است، می‌توانند ضمن داشتن اعتبار و پایداری کافی، گزینه‌های خوبی به عنوان پرسودترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری روزانه باشند.

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

پرسودترین ارز دیجیتال 06

بهترین روش برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال، داشتن یک واچ لیست اختصاصی است. منظور از داشتن واچ لیست این است که تعداد مشخصی از رمزارزهای معتبر بازار را زیر نظر بگیرید و نمودار قیمتی آن‌ها را به صورت روزانه در تایم فریم‌های چهار ساعته (۴H) و روزانه (۱D) بررسی کنید.

کافی است سطوح مهم حمایت و مقاومتی این رمزارزها را مشخص کرده و واکنش قیمت به این سطوح را زیر نظر بگیرید. ۲۰ رمزارز ابتدای لیست ارزهای دیجیتال در وبسایت کوین مارکت کپ می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت باشند.

علت نیز در این است که این دسته از ارزهای دیجیتال به خاطر بالا بودن حجم معاملات در بازار، خرید و فروش آن‌ها با سرعت بالایی انجام شده و شما در نقدینگی دارایی خود با مشکل مواجه نخواهید شد.

واچ لیست ارزهای دیجیتال چیست؟

پرسودترین ارز دیجیتال برای استخراج

پرسودترین ارز دیجیتال 02

استخراج ارزهای دیجیتال عموما به عنوان یک استراتژی پر هزینه برای کسب درآمد از بازار رمزارزها محسوب می‌شود. انتخاب پرسودترین ارز دیجیتال برای استخراج نیز کاملا به میزان سرمایه اولیه شما بستگی دارد.

اگر تمکن مالی لازم برای تامین تجهیزات استخراج بیت‌کوین را داشته و شرایط کسب مجوز ماینینگ BTC را نیز دارید، بدون شک ارز دیجیتال بیت‌کوین به عنوان رمزارز پیشرو در بازار کریپتو، پرسودترین ارز دیجیتال برای استخراج است.

استخراج رمزارزهای دیگری همچون اتریوم کلاسیک (ETC)، لایت کوین (LTC) و دوج کوین (DOGE) نیز با تجهیزات نسبتا ارزان‌تری نسبت به بیت‌کوین امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید با خرید چند کارت گرافیک (GPU) و اسمبل کردن ریگ استخراج، از طریق استخراج (Mining) این رمزارزها کسب سود کنید. ناگفته نماند که ریگ‌های استخراج آلت‌کوین‌ها حرارت و سر و صداهای کمتری نسبت به ماینرهای بیت‌کوین داشته و فراهم‌سازی آن‌ها پیش‌نیاز و هزینه‌های کمتری لازم دارد.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

نکات پایانی در ترید پرسودترین ارزهای دیجیتال

تا به اینجا انواع روش‌های شناسایی پرسودترین ارز دیجیتال را برایتان توضیح دادیم. همانطور که بارها و بارها اشاره شد، کسب سود از نوسان‌های کوتاه مدت بازار کریپتو نیازمند این است که شما به صورت مستمر اخبار و اتفاقات مهم بازار را دنبال کنید. بنابراین اگر اهل دنبال کردن روزانه اخبار بازار و تازه‌ترین‌های دنیای تکنولوژی نیستید، بهتر است فعالیت خود در بازار رمزارزها را در قالب سرمایه‌گذاری بلند مدت ادامه دهید. در زمان تشکیل سبد سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز اصل تقسیم سرمایه میان رمزارزهای مختلف و خریدهای پله‌ای را از یاد نبرید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد پرسودترین ارز دیجیتال

پرسودترین ارزهای دیجیتال ۲۰۲۱ کدامند؟

لونا با رشد ۱۳۰۰۰ درصدی، دوج‌کوین با رشد ۸۸۰۰ درصدی و سولانا با رشد ۷۵۰۰ درصدی پرسودترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ بودند.

پرسودترین ارز دیجیتال ۲۰۲۲ کدام رمزارز است؟

ارز دیجیتال نست پروتکل (NEST) با رشد ۲۳۲ درصدی پرسودترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بود.

پرسودترین ارز دیجیتال ۲۰۲۳ چه رمزارزی است؟

ارز دیجیتال اپتوس (APT) با رشد ۵۶۰ درصدی در دو ماه آغازین سال ۲۰۲۳ به عنوان پرسودترین ارزدیجیتال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود.

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟

رمزارزهایی که با هدف افزودن مزیتی جدید به بلاک‌چین طراحی شده‌ و ارزش بازار بالایی دارند، از آینده روشنی در بازار کریپتو برخوردار خواهند بود.

پرسودترین ارز دیجیتال 01.jpg

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا