آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

معرفی ۶ مورد از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال برای ترید

امید اکثر تریدرهای تازه‌کار بازارهای مالی به پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال است؛ زیرا معتقد هستند علیرغم ریسک زیادی که در معامله این دسته از دارایی‌ها وجود دارد، سود خوبی می‌توان از این ارزهای دیجیتال کسب کرد. به همین منظور، خرید پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی به دنبال یافتن این رمز ارزها برای ترید هستند. 

در همین راستا، در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به معرفی ۵ مورد از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال پرداخته‌ایم و هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار داده‌ایم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پادکست پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال

بیت کوین، پرنوسان ترین ارز دیجیتال برای خرید

بیت‌کوین پرنوسان ترین ارز دیجیتال

بر خلاف حضور بیت‌کوین در صدر جدول ارزهای دیجیتال با بیشترین حجم معامله، این رمز‌ارز مشهور از بدو تولد خود پرنوسان ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بوده است. سرمایه‌گذاران صبوری که از ابتدای حضور این ارز دیجیتال یعنی سال ۲۰۰۹، با قیمت یک دلار بیت‌کوین خریداری کرده‌اند، در سال ۲۰۲۰ می‌توانستند هر بیت‌کوین خود را به قیمت نزدیک به ۷۰ هزار دلار به فروش برسانند.

بیت‌کوین به طور کلی در یک سال نوسانات زیادی را تجربه می‌کند؛ برای مثال قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار تا مرز ۲۰ هزار دلار رشد کرد و پس از آن به مدت ۳ سال حتی رنگ این قیمت را هم ندید! اما قیمت بیت‌کوین به یکباره در سال ۲۰۲۰ باز هم خود را به ۲۰ هزار دلار رساند که نوید یک رشد دیگر را به دارندگان بیت‌کوین داد و در ادامه به اوج قیمتی خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید.

اما روند صعودی بیت‌کوین پس از رسیدن به این اوج تاریخی به اتمام رسید و بار دیگر قیمت بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد. اما عملکرد مثبت بیت‌کوین در طول تاریخ نمایانگر این است که خرید این ارز دیجیتال در کف قیمتی با توجه به ارزش بازار ۴۳۳ میلیارد دلاری که دارد، می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. در حال حاضر، بیت‌کوین در قیمت ۲۲ هزار و ۳۹۳ دلار معامله می‌شود و همچنان در صدر بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند علیرغم اینکه استخراج بیت‌کوین انرژی زیادی مصرف می‌کند و فرایندی زمانبر است، می‌تواند آینده‌ای درخشان داشته باشد. 

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال، معرفی روش ها و ابزار ها

اتریوم، پرنوسان ترین ارز دیجیتال برای ترید

اتریوم پرنوسان ترین ارز دیجیتال

اتریوم که به عنوان بزرگترین آلت‌کوین بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، به عنوان رقیبی سرسخت برای بیت‌کوین، یکی از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال برای ترید نیز محسوب می‌شود. این رمز‌ارز با ارزش بازار ۲۱۰ میلیارد دلاری، به دلیل عدم ثبات قوانین در رابطه با ارزهای دیجیتال، به یکی از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است؛ اما با بهبود شرایط در سال ۲۰۲۳، اتریوم می‌تواند گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری باشد.

ارز دیجیتال اتریوم در نوامبر سال ۲۰۲۱ اوج تاریخی خود یعنی ۴۹۰۰ دلار را تجربه کرد. در تاریخ نگارش این مطلب قیمت اتریوم به ۱۵۶۸ دلار رسیده است. به طور کلی، کارشناسان برای اتریوم آینده روشنی متصور می‌شوند؛ زیرا این ارز دیجیتال اولین پلتفرمی است که قراردادهای هوشمند را وارد فضای بلاکچین و برنامه‌های غیرمتمرکز را راه‌اندازی کرد. همچنین، اتریوم مکانیسم اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد تا بتواند مشکلات مقیاس‌پذیری پلتفرم خود را برطرف کند. 

معرفی پرسودترین ارز دیجیتال از نگاه سایت کوین مارکت کپ

دوج کوین، بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی

دوج‌کوین بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی

اگر از آن دسته معامله‌گران ریسک‌پذیری هستید که علاقه زیادی به خرید و فروش پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال دارید، دوج‌کوین می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. این میم کوین پرسروصدا که در سال‌های اخیر به دلیل حمایت‌های میلیونر مشهور، ایلان ماسک، طرفداران زیادی پیدا کرده، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید ساعتی دانسته می‌شود. زیرا حجم نوسانات این ارز دیجیتال به حدی بالا است که تریدرها می‌توانند با استفاده از استراتژی اسکالپ (نوعی معامله سریع برای کسب سود در کمترین زمان) سود زیادی را از این ارز دیجیتال بدست آورند.

همانطور که گفته شد، این ارز دیجیتال مورد حمایت ایلان ماسک واقع شده و توییت‌های او تاثیر زیادی در روند قیمت دوج‌کوین گذاشته است؛ به طوری که بین ماه‌های ژانویه تا مِی ۲۰۲۱، این ارز دیجیتال ۱۳۹۰۰ دلار درصد رشد کرد. بالاترین قیمتی که دوج کوین تا به حال تجربه کرده، ۷۰ سنت بوده که در حال حاضر، با فاصله زیادی از این اوج قیمتی، در ۷ سنت معامله می‌شود. 

شیبا‌اینو، بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

شیبا اینو بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

پشتوانه و پروژه یک ارز دیجیتال، از عوامل تاثیرگذار در رشد قیمتی آن است. برای مثال، بیت‌کوین به عنوان یک سیستم مالی جدید خود را معرفی کرد و اتریوم بستری را برای ساخت برنامه‌های غیرمتمکز و اجرای قراردادهای هوشمند به وجود آورد. اما در این میان، رمز‌ارزهایی هم هستند که صرفا برای شوخی با جامعه کریپتوکارنسی خلق شده و پشتوانه خاصی ندارند.

میم‌کوین‌ها از این دسته رمزارزها هستند. شیبا اینو یکی از میم‌کوین‌هایی است که به پیروی و در پی موفقیت دوج‌کوین در کسب اعتماد مردم پا به عرصه گذاشت. البته این ارز دیجیتال خود را قاتل دوج کوین معرفی می‌کند. از شیبا‌اینو با توجه به نوسانات زیاد روزانه و نبود اهداف قدرتمند برای پروژه، به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه یاد می‌شود؛ زیرا بسیاری از تحلیلگران عملا نگهداری این رمز‌ارز را برای سود در بلند‌مدت بی‌فایده می‌دانند.

با وجود تمام گفته‌های فوق، شیبا‌اینو در سال ۲۰۲۱ به برترین ارز دیجیتال با بیشترین رشد تبدیل شد؛ به طوری که از قیمت بسیار کم ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۸ دلار به ناگهان به اوج تاریخی ۰.۰۰۰۰۸۸۴۵ دلار رسید و جایگاه دوج‌کوین را در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار از آن خود کرد. اما در ادامه این ارز دیجیتال پرنوسان، ۸۶ درصد از ارزش بازار خود را از دست داد و به یکی از پرنوسان ترین ارز‌های دیجیتال سال ۲۰۲۲ تبدیل شد. 

بهترین رمز ارز برای نوسان گیری؛ شت کوین یا آلت کوین؟

مانا، یکی از پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال سال

مانا دیسنترالند پرنوسان ترین ارز دیجیتال

دیسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم بازی و خرید املاک و مستغلات مجازی بر بستر بلاکچین بوده که امکان مبادلات درون برنامه‌ای را از طریق ارز دیجیتال بومی خود یعنی رمز‌ارز مانا (MANA) فراهم کرده است. اصلی‌ترین مفهوم قابل معامله در این پلتفرم، LAND است؛ توکنی بر بستر بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC-721 که نماینده یک زمین مجازی در فضای این پلتفرم خواهد بود.

محبوبیت مانا به دلیل قابلیت‌هایی است که از طریق پلتفرم خود برای کاربران فراهم می‌کند؛ کاربران پلتفرم دیسنترالند می‌توانند با استفاده از توکن مانا، زمین‌هایی را خریداری کرده و در آینده پس از رشد قیمتی به فروش برسانند. حتی این کاربران می‌توانند در زمین‌های خود به ساخت‌وساز پرداخته و املاکی را در قالب‌های مختلف برای خود ساخته و در آینده به‌فروش برسانند.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

پس از عرضه این توکن در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰.۰۲۵ دلار، مانا توانست تا پایان سال ۲۰۲۱ خود را به اوج تاریخی ۵.۹۰ سنت برساند. از آنجایی که متاورس در حال توسعه است، کارشناسان آینده خوشی را برای مانا متصور هستند. در حال حاضر ارز دیجیتال مانا با قیمت ۵۸ سنت معامله می‌شود که فاصله زیادی با اوج تاریخی خود دارد. 

سولانا، بهترین ارز دیجیتال برای سود کوتاه مدت

سولانا بهترین ارز دیجیتال برای سود کوتاه مدت

سولانا از همان ابتدای حضور خود در بازار ارزهای دیجیتال، هیاهوی زیادی به‌پا کرد. این ارز دیجیتال، خود را رقیب اتریوم معرفی کرد و توانست به محبوبیت زیادی برسد. سولانا ضمن عرضه بلاکچینی با مقیاس‌پذیری بیشتر و سرعت بالاتر، نوعی جدید از پروتکل اجماع به نام اثبات تاریخچه را ارائه داد که سرعت نودها را در تایید تراکنش‌ها افزایش می‌داد.

همین نکات متمایز‌کننده سولانا موجب هجوم تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال به سمت این رمز‌ارز شد. سولانا کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و در سال ۲۰۲۲ به اوج تاریخی خود یعنی ۲۶۰ دلار رسید. در حال حاضر، در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، سولانا با قیمت ۲۱ دلار معامله می‌شود. 

چطور پرنوسان ترین ارز دیجیتال را ترید کنیم؟

با مقایسه پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال می‌توان بهترین آن‌ها را انتخاب و معامله کرد. البته برای محافظت از دارایی خود، حتما مدیریت ریسک را در نظر داشته باشید.

قیمت پرنوسان ترین ارز دیجیتال در حال حاضر چند دلار است؟

پرنوسان ترین ارز دیجیتال بیت‌کوین است که در حال حاضر ۲۱ هزار دلار قیمت دارد و می‌توان گفت که سایر رمزارزها نیز از آن پیروی می‌کنند. 

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا