اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

پیدایش شمار زیادی از کوین های جدید در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شاهد نوسانات قابل توجهی بوده است که این نوسانات، عامل تاثیرگذاری در ایجاد پروژهای جدید و پیوستن آن‌ها به بازار محسوب می‌شود. گرچه، تلاش توسعه‌دهندگان برای بهره بردن از این بازار با ساخت کوین های جدید و راه‌اندازی پروژه‌های گوناگون، این مسئله را نقض کرده است.


به بیان دقیق، طبق آمار کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap) تا تاریخ ۱۵ آگوست (۲۲ مرداد) تعداد رمزارزهای ساخته‌شده در این صنعت به ۲۰,۵۷۵ عدد رسیده است. به گزارش نشریه فین‌بولد (Finbold)، این آمار تا تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) ۱۹,۸۶۶ پروژه بوده که با رشدی به میزان ۳.۵ درصد، اکنون ۷۰۹ پروژه با کوین های جدید به آن افزوده شده است.


بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر شاهد رشدهایی بوده است که نشان‌دهنده تلاش بازار برای گذر از زمستانی است که بازارها را طی نیمه اول سال ۲۰۲۲، تحت سلطه خود درآورده بود. بازار رمزارزها به‌طور کل پس از شروع سالی پرنوسان، اکنون یک روند صعودی در بازه‌ای کوتاه‌مدت به رهبری رمزارزهای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) آغاز کرده است.


بیت کوین پس از عبور از احتمالات مبنی بر ریزش بیشتر آن از سطح ۲۰,۰۰۰ دلاری، اکنون موفق به ثبت رشد شده و ۳۰,۰۰۰ دلار را به‌عنوان هدف قیمتی خود انتخاب کرده است. ناگفته نماند روز گذشته، رمزارز برتر بازار موفق شد در بازه‌ای کوتاه از سطح ۲۵,۰۰۰ دلار عبور کند و هم‌اکنون در دوره اصلاح پس از رشد قرار دارد.


از سویی دیگر، اتریوم در پی حرکت صعودی خود به‌دلیل نزدیک شدن به ارتقای مرج (Merge)، جزء آن دسته از رمزارزهایی بود که موفق به ثبت بیشترین رشد شدند. بر اساس این به‌روزرسانی، بلاک چین اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر پیدا می‌کند. علاوه‌بر این مورد، اتریوم یک پلتفرم زیرساخت جهت تولید اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) و دارایی‌های دیجیتال است.


ثبت چنین رشدهایی تحلیل‌گران را بر آن داشت که بازار ارزهای دیجیتال کف خود را تشکیل داده و ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ وارد یک روند صعودی جدید شود. از این رو، می‌توان به این نتیجه رسید که پیدایش کوین های جدید در پی پیش‌بینی‌های مثبت در مورد عملکرد بازار در ماه‌های آتی صورت گرفته است.


کمپانی‌ها نیز با این باور که رمزارزها علی‌رغم نوسانات خود، در کوتاه‌مدت سودهای هنگفتی به‌دست می‌آورند و با امید به فروش بالا، اقدام به ساخت کوین های جدید می‌کنند.

کوین های جدید علی رغم سقوط بازار

نکته جالب این‌جا است که با وجود فروپاشی اکوسیستم‌های قدرتمندی نظیر ترا (Terra)، پروژه‌ها و کوین های جدید همچنان در حال ظهور هستند. لازم به ذکر است، سقوط ترا موجب شد در مورد ثبات بلندمدت هزاران دارایی دیجیتال دیگر ابهاماتی به‌وجود آید.


این ابهامات با این باور همراه است که هنگام بلوغ و تکامل بازار رمزارزها، اکثر پروژه‌های فعلی از رده خارج خواهند شد. به‌علاوه، حضور و پابرجایی یک دارایی به سطح کاربردپذیری آن وابسته خواهد بود.


نکته دیگر در مورد کوین های جدید، پیدایش آن‌ها در بحبوحه سخت‌گیری از سوی قانون‌گذاران در سطح جهان است. البته برای راه‌اندازی رمزارزهای جدید قانون خاصی اعمال نشده است، چرا که فرآیند قانون‌گذاری در این صنعت به دشواری اموری نظیر لیست کردن سهام نیست.


از سویی دیگر، فقدان قانون‌گذاری یکی از عوامل اصلی ورود پروژه‌ های اسکم به بازار و افرادی است که قصد سوء‌استفاده از افراد ناآگاه را دارند.

تفاوت کوین و توکن در چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت کوین و توکن در این است که کوین‌ بلاک‌چین اختصاصی خود را دارد، در حالی که توکن‌ها بر بستر یک بلاک‌چین‌ میزبان ساخته می‌شوند و دارای شبکه اختصاصی نیستند.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا