تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

چیزی نمی تواند بلاک چین کاردانو را متوقف کند

اکنون با گذشت چند هفته از پیاده‌سازی هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) در بلاک چین کاردانو، شاید کاربران بتوانند با گزارش به‌دست آمده از سوی بنیاد کاردانو (Cardano Foundation)، نیم نگاهی به آینده این بلاک چین داشته باشند. این بنیاد روز گذشته در صفحه رسمی توییتر خود از پروژه کاردانو بَلِت (Cardano Ballot) گفت که یک اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) در حال ساخت برای فرآیندهای رأی‌گیری است.


با این‌که این اپلیکیشن ویژه همایش کاردانو (Cardano Summit) در روزهای آتی تولید می‌شود، پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که ممکن است این پروژه در زمینه‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرد.


به‌علاوه، تیم بلاک چین کاردانو تا کنون برنامه‌هایی را اجرا کرده است که فراتر از این همایش بوده‌اند و با ارتقا و پیشرفت‌های بیشتر، این اپلیکیشن می‌تواند پا را از اکوسیستم خود فراتر بگذارد.

دستاوردهای بیشتر در بلاک چین کاردانو

اما علاوه‌بر اپلیکیشن بلت، بلاک چین کاردانو در حوزه NFT نیز روز به روز در حال پیشرفت و خودنمایی است. پلتفرم آماری استاک‌تویتز (Stockwits)، طی گزارشی اعلام کرد کاردانو به سومین بلاک چین برتر در حوزه NFT ها تبدیل شده است و همچنین بر اساس آمار پلتفرم اوپن‌سی ان‌اف‌تی (Opencnft)، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱ میلیون NFT در شبکه کاردانو معامله شده و حجم این معاملات ۲.۶ میلیون واحد ADA برآورد شده است.

حجم معاملات NFT
حجم معاملات NFT در بلاک چین های مختلف – Stocktwits

بر اساس این آمار، بلاک چین کاردانو از لحاظ حجم معاملات NFT موفق به عبور از ایمیوتِبِل اکس (Immutable X) با ۹۶۸,۰۰۰ دلار شد و جایگاه سوم بازار را پس از بلاک چین‌های اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) به خود اختصاص داد. از بین برترین بازارهای NFT که این دستاورد جدید را برای بلاک چین کاردانو رقم زدند، می‌توان اِیپ سوسایِتی (The Ape Society)، اسپِیس‌بادز (Spacebudz)، کلِی‌نیشن (Clay Nation) و دِرپ اِیپس (Derp Apes) را نام برد.


بررسی مرورگر بلاک چین کاردانو (Cardanoscan) نیز نشان داد تعداد تراکنش‌ها در این شبکه نسبت به ماه پیش یک افزایش ۷۵ درصدی داشته و روز گذشته به رقم ۹۷,۹۵۹ تراکنش رسیده است.


پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نیز گزارشی را مبنی بر کاهش قابل توجه میانگین تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه کاردانو ارائه داد. طبق این گزارش، در ماه می (اردیبهشت) تعداد این آدرس‌ها به اوج ۱۵۴,۰۰۰ عدد رسیده بود که هم‌اکنون این رقم نزدیک به ۴۷,۰۰۰ آدرس است. اما بخشی از این کاهش را می‌توان به‌دلیل شرایط سخت بازار در نظر گرفت و نمی‌توان گفت که تمایلات یا فعالیت‌ها در این شبکه کاهش پیدا کرده‌اند.

تعداد آدرس‌های روزانه کاردانو
تعداد آدرس‌های روزانه کاردانو – Santiment

همچنین در ادامه این گزارش آمد که سطح فعالیت توسعه‌دهندگان در بلاک چین کاردانو بالاتر از عدد ۷۰ در نمودار آن است. البته نشانه‌هایی از نزول در این نمودار دیده می‌شود که مشخص است این شاخص در بهترین وضعیت خود قرار ندارد، اما همچنان نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان در این شبکه مشغول فعالیت هستند.

میزان فعالیت توسعه دهندگان بلاک چین کاردانو
میزان فعالیت توسعه دهندگان بلاک چین کاردانو – Santiment

بررسی نمودار روزانه ارز دیجیتال ADA نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز به‌طور واضح در یک روند نزولی قرار دارد و یک سطح حمایتی جدید برای آن، با از دست‌رفتن سطح قبلی در حال تشکیل است. اولین سطوح حمایتی برای رمزارز بومی شبکه کاردانو ۰.۴۱۵ و ۰.۳۸۴ دلار بوده‌اند، اما قیمت ADA تا ۰.۳۵۷ و ۰.۳۵۱ دلار کاهش پیدا کرده است.


هنگام نشر این خبر، ADA در محدوده ۰.۳۵ دلار در بازارها معامله می‌شود که نسبت به سقف قیمتی خود در ماه آگوست (مرداد-شهریور) نزدیک به ۴۰ درصد کاهش داشته است. لازم به ذکر است شاخص قدرت نسبی (RSI) رمزارز ADA در محدوده اشباع فروش (Oversold) قرار گرفته که یعنی این ارز دیجیتال، متحمل فروش‌های سنگین و یک بازار خرسی بوده است.

با توجه به نمودار زیر، سرمایه‌گذاران باید آماده یک اصلاح صعودی (Pullback) احتمالی باشند که می‌تواند قیمت کاردانو را بالاتر از خط میانگین متحرک زرد رنگ هدایت کند.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو – TradingView

هارد فورک وسیل کاردانو چیست؟

هارد فورک وسیل یک ارتقا در بلاک چین کاردانو است که با رفع نقاط ضعف امنیتی، تقویت اتصال به شبکه و . . . این شبکه را پایدارتر، قوی‌تر و مقیاس‌پذیرتر کرده است.

منبع: AMB Crypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا