هفته نامه ارز دیجیتال

هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس – ۱ اسفند ۱۴۰۱

در هجدهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه، بررسی مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر معاملات ارز دیجیتال در هفته جاری، نکته معاملاتی هفته و معرفی جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 20 فوریه 03

به رسم هر هفته در وبلاگ او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه» را به معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص داده‌ایم.

شاخص میانگین صنعتی داو جونز (Dow Jones Industrial Average / DJIA) به عنوان نماینده بازارهای مالی سنتی در ایالات متحده برای سومین هفته متوالی در یک روند کاهشی قرار گرفت. اما قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته در یک فاز صعودی قرار گرفتند و رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی توانست هفته معاملاتی را در نزدیکی مقاومت ۲۵,۲۱۱ دلاری به پایان برساند. این موضوع نشان‌ از قدرت بالای روند بازیابی قیمت‌ها در بازار رمزارزها دارد.

به گزارش تیم تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، رشد ناگهانی قیمت از محدوده ۱۶,۰۰۰ دلار، موجب پیدایش دیدگاه‌های ضد و نقیض میان تحلیلگران شده و ارزیابی‌های متفاوتی پیرامون روند آتی بازار توسط این افراد ارائه شده‌است. به گفته برخی تحلیلگران، این حرکت رو به رشد بیت کوین مجدداً دچار ریزش خواهد شد و برخی دیگر نیز معتقدند روند فعلی بیت کوین ادامه داشته و یک دوره صعودی جدید در حال شکل‌گیری است.

در حال حاضر قوی‌ترین احتمال بر این است که رشد بیت‌کوین و برخی آلت‌کوین‌ها همچنان ادامه می‌یابد تا اینکه خرس‌های بازار، دیدگاه نزولی خود را به دیدگاه صعودی تغییر دهند. در پی این اتفاق احتمال وقوع یک اصلاح قیمتی نسبتا شدید در بازار وجود داشته و در چنین شرایطی معامله‌گران ضعیف از بازار خارج شده و جای خود را به سرمایه‌گذاران بزرگ می‌دهند.

در بیست و پنجمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، ضمن بررسی ابعاد مختلف بازار و بررسی داده‌های اقتصاد کلان، تحلیل تکنیکال بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) را برای شما قرار داده‌ایم.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱ اسفند | او ام پی فینکس

۳ عامل مهم که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه داشته باشید

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 20 فوریه 06

دومین قسمت و البته جذاب‌ترین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه» به بررسی مهم‌ترین رویداد اقتصادی هفته پیش‌رو و ۳ عامل تاثیرگذار بر معاملات هفته پیش‌رو اختصاص دارد.

۱- میانگین‌ متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۰۰WMA)

میانگین‌‌های متحرک (Moving Average) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که دارای انواع مختلفی بوده و به عنوان حمایت یا مقاومت داینامیک در تحلیل قیمت‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

میانگین‌های متحرک حرکات قیمت را به صورت خلاصه‌ و ساده‌تر به نمایش می‌گذارند و واکنش‌های نمودار قیمت و منحنی میانگین متحرک به عنوان سیگنال خرید یا فروش محسوب می‌گردد. به صورت کلی زمانی که نمودار قیمت بیت‌کوین، منحنی میانگین متحرک را به سمت بالا قطع کرده و از آن عبور کند، می‌توانیم انتظار صعودی شدن و رشد قیمت را داشته باشیم.

بالعکس زمانی که نمودار قیمت، منحنی میانگین متحرک را به سمت پایین قطع کند، دیدگاه معامله‌گران به شکل‌گیری روند نزولی تغییر پیدا کرده و کاهش قیمت‌ را شاهد خواهیم بود.

یکی از مهم‌ترین انواع میانگین‌های متحرک در نمودار بیت کوین، میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای یا همان ۲۰۰WMA بوده که در تحلیل بلند مدت بازار رمزارزها جایگاه ویژه‌ای دارد. رشد قیمت بیت‌کوین از محدوده ۱۶,۰۰۰ دلار تا ۲۵,۰۰۰ دلار در سال جدید میلادی باعث شد تا گپ موجود میان نمودار قیمت و میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۰۰WMA) کاهش یابد و این دو نمودار در نهایت به یکدیگر برسند.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، میانگین‌های متحرک عملکردی همچون سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال دارند؛ بنابراین خاصیت بازگشت قیمت را نیز در برمی‌گیرند.

با رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۲۵,۰۰۰ دلار، نمودار قیمت هم اکنون به میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۰۰WMA) نزدیک شده و این منحنی همچون مقاومتی مهم بر سر راه ادامه رشد بیت کوین در تایم فریم هفتگی قرار گرفته است.

اگر قیمت بیت کوین بتواند این سطح مهم را توسط کندل‌هایی با بدنه قدرتمند پشت‌سر بگذارد، میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای به حمایت تبدیل شده و رشد بازار رمزارزها ادامه خواهد یافت. اما اگر بیت‌کوین توان عبور از این مقاومت را نداشته باشد، شاهد کاهش قیمت BTC و سایر رمزارزها در بازار خواهیم بود.

بنابراین وضعیت نمودار قیمت بیت کوین و منحنی میانگین متحرک (۲۰۰WMA) نسبت به یکدیگر در پایان این هفته می‌تواند اطلاعات مفیدی پیرامون روند بلند مدت بازار کریپتوکارنسی در اختیار معامله‌گران قرار دهد.

۲- گزارش آخرین نشست پولی فدرال رزرو (FOMC Minutes)

مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو بی شک «گزارش آخرین نشست پولی فدرال رزرو» خواهد بود که در روز چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد. این گزارش سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا پیرامون نحوه توقف افزایش نرخ بهره را توضیح خواهد داد و این موضوع به طور حتمی انتظارات تورمی معامله‌گران را تغییر داده و منجر به تغییر حجم ورود و خروج سرمایه از بازار رمزارزها خواهد شد.

یکی دیگر از داده‌های اقتصاد کلان که در روز جمعه پنجم اسفند ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی یا همان PCE است. PCE مخفف عبارت Personal Consumption Expenditures بوده و به معنای «مخارج مصرف شخصی» است.

این شاخص، تغییرات قیمت کالاهای مصرفی و دریافت خدمات در اقتصاد یک کشور را اندازه‌گیری کرده و معیاری برای اندازه‌گیری تورم در اقتصاد کشور نیز محسوب می‌شود. بنابراین شاخص PCE نیز در کنار معیارهای دیگر همچون شاخص CPI بر سیاست‌های پولی بانک مرکزی کشورها در جهت کنترل تورم تاثیرگذار خواهد بود.

۳- شاخص دلار (DXY)

شاخص دلار که با نماد DXY در پلتفرم‌های ارائه دهنده نمودارهای قیمتی قابل دسترسی است، یکی دیگر از معیارهایی است که نسبت تغییرات ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای رایج جهان از جمله بیت کوین را به نمایش می‌گذارد.

به صورت کلی شاخص دلار و قیمت بیت کوین در جهت عکس یکدیگر تغییر می‌کنند. علت نیز در این است که افزایش شاخص دلار به معنای تقویت دلار در برابر سایر ارزهای جهان بوده و همین موضوع منجر به کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین و در نتیجه کاهش ارزش آن خواهد شد.

این شاخص تقریبا ۱۰ روز است که به محدوده مقاومتی کلیدی ۱۰۳ رسیده و انتشار هر داده اقتصادی که نشان‌دهنده افزایش تورم در ایالات متحده باشد، می‌تواند شرایط لازم برای عبور شاخص از این مقاومت را فراهم کرده و منجر به تقویت دلار و در نتیجه کاهش قیمت‌ها در بازار کریپتوکارنسی شود. بالعکس با شکست نامعتبر این سطح مقاومتی و کاهش شاخص دلار، شاهد رشد قیمتی در بازار رمزارزها خواهیم بود.

جدیدترین‌ها در او ام پی فینکس

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 20 فوریه 04

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه» به معرفی جدیدترین رمزارزهای اضافه شده به او ام پی فینکس اختصاص دارد. پلتفرم او ام پی فینکس به تازگی بیکری توکن (BAKE) و وان اینچ (۱INCH) را به لیست رمزارزهای خود اضافه کرده و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق وبسایت و اپلیکیشن، این رمزارزها را بر پایه تومان یا تتر معامله کنند.

  • آشنایی با بیکری توکن (BAKE)

بیکری سواپ (BakerySwap) یک پلتفرم غیرمتمرکز برای انجام معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال است و توکن BAKE نیز به عنوان رمزارز اختصاصی این پلتفرم شناخته می‌شود.

پلتفرم بیکری سواپ روی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) ایجاد شده و نسبت به بقیه صرافی‌های غیرمتمرکز همچون پنکیک سواپ و یونی سواپ که بر بستر اتریوم ایجاد شده‌اند، کارمزدهای بسیار پایین‌تری دارد.

تعداد کل توکن‌های در گردش رمزارز BAKE برابر با ۱۹۳ میلیون واحد بوده و این توکن در حال حاضر (۱ اسفند ۱۴۰۱) در حوالی قیمت ۰.۲۶ دلار معامله می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که سقف قیمتی توکن BAKE برابر با ۰.۸۹ دلار بوده و این رمزارز در حال حاضر حدودا ۴۰۰۰ درصد تا این سقف قیمتی فاصله دارد. برخی تحلیلگران نیز پیش‌بینی می‌کنند که قیمت BAKE تا سال ۲۰۲۵ میلادی با رشد ۲۵۰ درصدی به ۰.۹ دلار خواهد رسید.

  • آشنایی با رمزارز وان اینچ (۱INCH)

پلتفرم وان اینچ (۱INCH) یک کمپانی بین‌المللی با استاندارهای امنیتی بسیار بالاست که در حوزه توسعه پروژه‌های دیفای و امور مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. توکن ۱INCH، رمزارز بومی این کمپانی بوده که مطابق با استانداردهای بلاک‌چین اتریوم و بایننس اسمارت چین ایجاد شده است.

تعداد توکن‌های در گردش وان اینچ (۱INCH) برابر با ۷۹۲ میلیون واحد بوده و این توکن هم اکنون (۱ اسفند ۱۴۰۱) با قیمت ۰.۶ دلار در حال معامله است. سقف قیمتی وان اینچ برابر با ۷.۸ دلار است و این ارز دیجیتال حدودا ۱۲۰۰ درصد از این سقف قیمتی فاصله دارد. برخی تحلیلگران بازار رمزارزها پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت وان اینچ در سال ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۶۰ درصدی به ۰.۹ دلار خواهد رسید.


نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 20 فوریه 05

طبق روال همیشگی در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ فوریه » را نیز با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

شما باید از قبل تصمیم بگیرید که یک معامله‌گر هستید یا یک سرمایه‌گذار؟! سعی کنید تحت هیچ شرایطی یک معامله بازنده را به سرمایه‌گذاری تغییر ندهید. اگر معامله‌گر هستید، معامله‌گر باقی بمانید و ضرر کنترل شده را بپذیرید و ادامه دهید…

یکی از عادات بسیار غلط معامله‌گران در زمان فعالیت در بازار رمزارزها و بازار سهام این است که با دیدگاه نوسان‌گیری کوتاه مدت وارد معاملات خرید می‌شوند؛ اما زمانی که قیمت مشابه تحلیل آن‌ها پیش نرفته و معامله خرید وارد ضرر می‌شود، معامله نوسان‌گیری خود را به سرمایه‌گذاری تغییر داده و معتقدند قیمت بالاخره یک روزی رشد خواهد کرد و معامله خرید آن‌ها از ضرر خارج خواهد شد!

تنها آورده‌ای که این استراتژی برای شما دارد این است که به مدت نامعلومی در بازار دور خود خواهید چرخید! بنابراین از شما به عنوان یک فعال بازارهای مالی توقع داریم که دو نکته زیر را همیشه و تحت هر شرایطی به خاطر داشته باشید:

  • تکلیف خود را در بازار مشخص کنید

اگر یک سویینگ تریدر یا اسکلپر هستید و در تایم فریم‌های پایین به صورت روزانه ترید می‌کنید، قرار دادن حد ضرر برای معاملاتتان را هرگز و هرگز از یاد نبرید. فرصت دادن به یک معامله کوتاه ضررده برای اینکه از ضرر خارج شود برابر است با از دست دادن فرصت مناسب برای ورود به موقعیت‌های نوسان‌گیری بهتر!

  • سرمایه‌گذاری بلند مدت نیز اصول مربوط به خودش را دارد.

این طرز تفکر که «قیمت بالاخره یک روزی رشد خواهد کرد و معامله از ضرر خارج خواهد شد» می‌تواند بدترین نقاط ورود برای ورود سرمایه‌گذاری بلند مدت را برای شما به ارمغان بیاورد!

اصل سرمایه‌گذاری بر این است که در محدوده‌های کف قیمتی به صورت پله‌ای خریدهای خود را انجام دهید تا در زمان صعودی شدن دوباره بازار، بیشترین میزان سود را به دست آورید. اما اگر در سقف‌های قیمتی وارد معاملات خرید با دیدگاه هولد و نگهداری بلند مدت شوید، ممکن است ارزش سرمایه شما در یک بازه زمانی طولانی بدون تغییر مانده یا حتی کاهش یابد و «خواب سرمایه» بزرگ‌ترین سم در سرمایه‌گذاری خواهد بود.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 20 فوریه 01

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا