هفته نامه ارز دیجیتال

هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس – ۸ اسفند ۱۴۰۱

در نوزدهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ فوریه و ارائه واچ لیست هفتگی، بررسی تقویم اقتصادی هفته، تحلیل ۳ عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین در هفته پیش‌رو و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 27 فوریه 02

طبق روال هر هفته، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ فوریه» به ارائه واچ لیست هفتگی و تحلیل بیت‌کوین و محبوب‌ترین آلت‌کوین‌های بازار اختصاص یافته است.

به دنبال انتشار داده‌های تورمی در ایالات متحده، معامله‌گران بازار کریپتو و سهام انتظارات خود را مبنی بر ادامه روند افزایش نرخ بهره پایه‌گذاری کردند و همین موضوع باعث شد تا این افراد از معاملات خرید کوتاه مدت خود خارج شده و به سیو سود بپردازند. به همین علت بود که بیت‌کوین و سایر رمزارزها هفته گذشته را در اصلاحات قیمتی سپری کردند.

برخی تحلیلگران نیز پیش‌بینی کرده‌اند که فدرال رزرو، مجددا از طریق بالا بردن سرعت افزایش نرخ بهره، به سیاست‌های پولی انقباضی خود ادامه خواهد داد و در ماه مارس ممکن است به جای افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره، شاهد افزایش ۰.۵ درصدی آن باشیم. این انتظارات تورمی باعث شده تا معامله‌گران درگیر عدم قطعیت در تصمیمات خود شوند و با خروج از معاملات خرید قبلی، هم‌اکنون به دنبال بهترین رمزارزها برای ترید کوتاه مدت یا میان مدت باشند.

در بیست و ششمین سری از واچ لیست هفتگی صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال و موقعیت‌های معاملاتی رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) را برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده توضیحات کامل تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۸ اسفند | او ام پی فینکس

۳ عامل مهم که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه کنید

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 27 فوریه 03

دومین قسمت و شاید کاربردی‌ترین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ فوریه» به بررسی تقویم اقتصادی هفته و تحلیل مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین در هفته پیش‌رو اختصاص دارد. اگر قصد ترید روزانه و نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت از بازار رمزارزها را دارید، می‌بایست همواره نسبت به تازه‌ترین اتفاقات بازار آگاهی داشته باشید. در ادامه این قسمت، مهم‌ترین داده‌های اقتصادی در این هفته معاملاتی را بررسی خواهیم کرد.

۱- بیت‌کوین در پایان فوریه

برترین رمزارز بازار کریپتو اولین ماه از سال جدید میلادی را با یک رشد ۴۰ درصدی فوق‌العاده از ۱۶,۴۰۰ دلار تا ۲۳,۱۰۰ دلار پشت سر گذاشت و در نمودار ماهانه خود یک کندل صعودی قدرتمند تشکیل داد. با این وجود اما تردیدهای بسیاری وجود دارد که آیا زمستان ارزدیجیتال و بازار خرسی به صورت کامل به پایان رسیده یا همچنان ادامه خواهد داشت؟

تعداد بسیاری از تحلیلگران معتقدند اگر کندل ماه فوریه در نمودار بیت‌کوین نیز یک کندل صعودی باشد، احتمالات و سناریو‌های مربوط به شروع یک بازار صعودی جدید در رمزارزها قدرت یافته و می‌توان اتفاقات بسیار خوبی را برای ماه بعد یعنی مارس متصور شد.

همانطور که می‌دانید هم اکنون در حال سپری کردن آخرین هفته از ماه فوریه هستیم و بسته شدن کندل هفتگی بیت‌کوین در محدوده‌های بالاتر از ۲۳,۵۰۰ دلار می‌تواند نشانه خوبی برای تضعیف قدرت خرس‌ها در بازار کریپتو باشد. بنابراین توصیه می‌شود علاوه‌بر تحلیل بیت‌کوین در تایم فریم‌های پایین به منظور ترید روزانه و اسکلپ، تحلیل نمودار هفتگی بیت‌کوین و بررسی واکنش‌های قیمت نسبت به مقاومت‌های کلیدی بلند مدت را به هیچ عنوان از یاد نبرید.

۲- شاخص مدیران خرید (PMI)

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 27 فوریه 04

اگر جز افرادی باشید که بازار کریپتو و فارکس را به صورت جدی دنبال می‌کنید، تاکنون بارها و بارها با اصطلاح PMI مواجه شده‌اید. عبارت PMI مخفف “Purchase Managers Index” بوده و عموما به صورت «شاخص مدیران خرید» از آن یاد می‌شود.

این شاخص یکی دیگر از مولفه‌هایی است که برای سنجش و ارزیابی وضعیت اقتصادی یک کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص PMI عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را نمایش داده و نمایانگر انبساطی یا انقباضی بودن وضعیت اقتصادی یک کشور است. اعداد بالاتر از ۵۰ در شاخص PMI نشان‌دهنده این است که کشور در شرایط رکود اقتصادی قرار نداشته و کسب و کارها در وضعیت رونق قرار دارند.

برعکس زمانی که شاخص PMI عددی کمتر از ۵۰ باشد به این معناست که کسب و کارهای کشور در شرایط رکود قرار گرفته و اقتصاد در حالت انقباضی قرار دارد. در روزهای چهارشنبه (۱۰ اسفند) و جمعه (۱۲ اسفند) در هفته پیش‌رو، شاخص PMI ایالات متحده در بخش‌های تولیدی و غیرتولیدی منتشر خواهد شد.

اگر مقدار عددی شاخص PMI از مقدار پیش‌بینی شده بیشتر شود، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که کسب و کار در کشور آمریکا در شرایط نسبتا مطلوبی قرار گرفته و این موضوع می‌تواند باعث تقویت دلار در برابر سایر ارزهای جهان شود. چنین اتفاقی به تبع می‌تواند منجر به تضعیف سایر ارزها از جمله بیت‌کوین گردد.

۳- کاهش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین

فعالیت نهنگ‌ها در بازار رمزارزها یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که منجر به تغییرات ناگهانی قیمت‌ می‌شود و بالعکس زمانی که فعالیت نهنگ‌ها در بازار کاهش یابد، احتمال وقوع تغییرات گسترده در قیمت دارایی‌ها عموما کاهش می‌یابد. به بیان دیگر این نهنگ‌ها هستند که با حجم بالای خرید و فروش باعث افزایش یا کاهش قیمت می‌شوند و اگر ترجیح معامله‌گران بزرگ بر عدم فعالیت باشد، قیمت نیز احتمالا در حالتی سرگردان خواهد بود تا این دسته از معامله‌گران مجددا وارد بازار شوند.

طبق گزارشی که پلتفرم تحلیلی-آماری گلسنود (Glassnode) منتشر کرده، در حال حاضر فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین به کمترین میزان طی سه سال گذشته رسیده که سطحی معادل با سال ۲۰۲۰ میلادی است؛ یعنی زمانی که قیمت بیت‌کوین تنها ۱۰ هزار دلار بود!

علی رغم افزایش قیمت بیت‌کوین طی دو ماه گذشته، این رمزارز همچنان با سقف قیمتی خود در محدوده ۶۷۰۰۰ دلار، حدودا ۶۰ درصد فاصله داشته و کاهش فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین می‌تواند نشان از این موضوع داشته باشد که سرمایه‌گذاران بزرگ بازار هنوز برای ورود به بازار و آغاز یک روند صعودی بلند مدت جدید آماده نیستند!

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشگی در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۷ فوریه » را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«نگران آنچه که بازارها قرار است انجام دهند نباشید، نگران این باشید که در پاسخ به بازارها چه خواهید کرد.»

تعداد بسیار زیادی از افرادی که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند تصورشان بر این است که هر چه میزان تسلط آن‌ها بر پیش‌بینی بازار افزایش یابد، معاملات موفق‌تری خواهند داشت. تمرکز بر روی پیدا کردن یک استراتژی معاملاتی با بیشترین میزان قطعیت، ممکن است در ظاهر عملی منطقی و بسیار مفید باشد.

اما شاید بهتر باشد قبل از اینکه به دنبال یک استراتژی با وین ریت (Win Rate) حداکثری باشید، کمی با خود فکر کنید که آیا فعالیت در بازارهای مالی که ذات آن‌ها بر پایه عدم قطعیت پی‌ریزی شده، می‌تواند با یک روش قطعی کسب سود همراه شده و تداوم یابد؟

یکی از بیهوده‌ترین موضوعاتی که معامله‌گران در ابتدای فعالیت در بازارهای مالی زمان زیادی را به آن اختصاص می‌دهند، تلاش برای پیدا کردن یک استراتژی ۱۰۰ درصد سودده است؛ چرا که چنین استراتژی هرگز وجود نداشته که قابل دستیابی باشد!بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که به جای داشتن دغدغه‌هایی برای پیش‌بینی قطعی بازار، که اساسا امکان‌پذیر هم نیست، بهتر است به دنبال مهارت‌هایی برای کنترل روان و هیجان‌های خود در زمان ترید باشید.

همواره به خاطر داشته باشید که بازار تنها و تنها مطابق با روش خود پیش خواهد رفت و هیچ اهمیتی به تحلیل و پیش‌بینی‌های شما نمی‌دهد. حال اگر شما به دنبال این باشید که حتما و تحت هر شرایطی که شده یک سناریو قطعی از حرکات پیش‌روی قیمت داشته باشید تا از این طریق معاملات موفق خود را افزایش دهید، علاوه بر اینکه زمان زیادی را از دست خواهید داد، دیدگاهی تعصبی نسبت به مارکت پیدا می‌کنید که همین موضوع می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شما را از بازار خارج کند.

فراموش نکنید که بازار تعهدی نسبت به اینکه مطابق با پیش‌بینی شما حرکت کند ندارد و شما با تعصبی که نسبت به تحلیل‌های خود دارید به جنگ با بازار برمی‌خیزید و بازنده قطعی و همیشگی این جنگ نیز تنها و تنها خود شما خواهید بود. بنابراین دست از تلاش برای پیدا کردن روش‌های قطعی برای پیش‌بینی بازار بردارید، اصل عدم قطعیت در بازار را بپذیرید و از طریق داشتن برنامه‌های اصولی برای مدیریت سرمایه، خود را برای وقوع هر نوع سناریو صعودی یا نزولی در بازار آماده کنید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 27 فوریه 05

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا