هفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه

در شانزدهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه، بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار ارز دیجیتال در هفته جاری، جدیدترین دیدگاه‌ها پیرامون مقررات رمزارزها، جایگاه بیت‌کوین در کشورهای توسعه یافته و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 2 فوریه 01

طبق قرار هر هفته در تیم تولید محتوای صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه» را به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهایی که مستعد رشد قیمتی هستند، اختصاص می‌دهیم.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین پس از عملکرد فوق‌العاده‌ای که در اولین ماه سال جدید میلادی نشان داد، در ماه دوم از سال ۲۰۲۳ قصد استراحت دارد! منظور از استراحت این است که در حال حاضر از قدرت روند صعودی حاکم بر بازار کاسته شده و قیمت در محدوده مقاومتی ۲۴,۰۰۰ دلار گیر افتاده و در حال تجربه کردن اصلاحات قیمتی است.

بر خلاف تصور عموم افراد که اصلاحات قیمتی را اتفاقی ناگوار برای نمودارهای قیمتی می‌دانند، این اصلاح قیمت در نمودار بیت‌کوین یک نشانه مثبت برای این رمزارز است. چرا که رشدهای قیمتی شارپ اگر با اصلاح قیمتی یا به عبارتی فشردگی قیمت مواجه نشوند، عموما پایدار نخواهند بود.

بنابراین پس از رشد قیمتی ۴۷ درصدی، یک اصلاح جزئی در قیمت می‌تواند موقعیت‌های لانگ (خرید / Long) را لیکویید کرده و فرصت‌های مناسبی برای افزایش مبالغ سرمایه‌گذاری برای هولدرهای بلندمدت به‌ وجود آورد.

واکنش نمودار به سطح ۲۴,۰۰۰ دلار دیدگاه‌های متعددی در معامله‌گران ایجاد کرده‌است. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این حرکت صعودی در نمودار بیت کوین تغییر مسیر می‌دهد و در نهایت به سطحی پایین‌تر از سطوح ماه نوامبر (آبان ماه) می‌رسد.

برخی دیگر از تحلیلگران نیز معتقدند بیت‌کوین به عنوان رمزارز اول بازار کریپتو همچنان به رشد خود ادامه خواهد و فرصتی برای خرید در قیمت‌های پایین‌تر در اختیار معامله‌گران قرار نمی‌دهد.

مارک یوسکُو، مدیرعامل کمپانی مورگان کریک کپیتال (Morgan Creek Capital)، طی مصاحبه خود با وبسایت خبری کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) اظهار داشت که تابستان ارز دیجیتال (Crypto Summer) ممکن است از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز شود!

یوسکُو پیش‌بینی کرد که در صورت کاهش سرعت یا توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، دارایی‌های پرریسک همچون رمزارزها فاز صعودی جدیدی را آغاز خواهند کرد. از نظر یوسکُو، عامل صعودی دیگری نیز برای قیمت بیت کوین وجود دارد و آن رویداد هاوینگ (Halving) بیت کوین در سال ۲۰۲۴ است.

از همین رو، در این سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و رمزارز فانتوم (FTM) را برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

 واچ لیست هفتگی ۱۷ بهمن

 بیت‌کوین؛ بیمه‌ نامه کشورهای در حال توسعه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 2 فوریه 02

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه» را به بیانات کتی وود (Cathie Wood)، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest) اختصاص می‌دهیم.

کتی وود (Cathie Wood) بیت‌کوین را بهترین سرمایه‌گذاری برای کشورهای در حال توسعه می‌شناسد و پیش‌بینی کرده که قیمت این دارایی در آینده‌ای نه چندان دور به یک میلیون دلار خواهد رسید.

طبق گفته او، بیت‌کوین برای اولین بار در تاریخ بشریت، زمینه‌ای را فراهم کرده تا تمامی افراد چه فقیر و چه ثروتمند، توانایی سرمایه‌گذاری داشته باشند و از ارزش دارایی خود در برابر تورم جهانی محافظت کنند.

کتی وود (Cathie Wood) همچنین اظهار داشت که با وجود تورم بالا در کل اقتصاد جهان و از هم پاشیده‌ شدن ارزهای فیات، کشورها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در بیتکوین و صنعت کریپتو، نوعی بیمه‌نامه برای فعالیت‌های اقتصادی خود فراهم کنند!

صنعت کریپتو برای «بزرگ شدن» به «نظارت بزرگسالان» نیاز دارد!

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 2 فوریه 03

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه» را نیز به اظهارات مایکل سیلر (Michael Saylor)، مدیر عامل کمپانی مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، اختصاص داده‌ایم.

کمپانی مایکرواستراتژی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه فناوری در سطح جهان است که نزدیک به ۲۰۰۰ نفر کارمند دارد و راستای ارائه خدمات مربوط به هوش تجاری، نرم افزارهای موبایل و سرویس‌های ابری (Cloud) فعالیت می‌کند. مایکل سیلر (Michael Saylor) موسس و مدیر عامل این شرکت و یکی از اولین و بزرگ‌ترین علاقمندان به بیتکوین است که در سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین بازیگران بازار ارز دیجیتال تبدیل شده‌است.

به گزارش وبسایت خبری کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، مایکل سیلر (Michael Saylor) در آخرین مصاحبه خود با خبرگذاری CNBC اظهار داشت که رویدادهای منفی اخیر همچون فروپاشی صرافی FTX که منجر به سقوط ناگهانی و شدید قیمت‌ رمزارزها شدند، برای بازار بسیار دردناک اما برای رشد صنعت کریپتو ضروری و البته مفید خواهند بود.

به اعتقاد مایکل سیلر (Michael Saylor)، این رویدادهای منفی برای چندمین بار ثابت کردند «زمان آن فرا رسیده که جهان چارچوبی سازنده و شفاف برای دارایی‌های دیجیتال ارائه کند» تا اقتصاد بتواند در قالب یک سیستم بهینه به «قرن بیست و یکم» حرکت کند.

این چارچوب سازنده می‌تواند با دخالت نهادهایی همچون کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که کارنامه درخشانی در زمینه تنظیم مقررات برای بازارهای مالی سنتی دارند، فراهم شود.

۳ عامل مهم که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه داشته باشید

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 2 فوریه 04

چهارمین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه» به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار کریپتو در هفته معاملاتی جاری اختصاص یافته است.

بیت‌کوین برای بار دوم سطح ۲۴,۰۰۰ دلار را تست می‌کند

با رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۲۴,۰۰۰ دلار، کندل هفتگی آن با رنگ قرمز بسته شد و کندل پایان این هفته می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی پیرامون ادامه‌دار شدن یا توقف روند صعودی فعلی در بازار در اختیار معامله‌گرها قرار دهد. بیت‌کوین پیش از این نیز در اوت ۲۰۲۲ (مرداد ۱۴۰۱) موفق شد با رشد ۴۲ درصدی خود را به مقاومت ۲۴,۰۰۰ دلار برساند، اما موفق به شکست آن نشد.

اما آیا هم اکنون شرایط برای عبور قیمت BTC از این مقاومت فراهم شده است؟ کندل پایان این هفته در نمودار بیت‌کوین این موضوع را مشخص خواهد کرد.

بازگشت فومو و طمع به بازار

طبق گزارش پلتفرم آماری سنتیمنت (santiment.net)، همزمان با صعود بازار در یک ماه اخیر، تعداد کیف پول‌های بیت‌کوین که موجودی کمی دارند، افزایش پیدا کرده و شاخص ترس و طمع نیز در وضعیت «طمع» قرار گرفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که بسیاری از معامله‌گران ضمن مشاهده روند صعودی حاکم بر رمزارزها، با ذهنیت جا نماندن از رشد قیمت‌ها وارد بازار شده‌اند و با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین در محدوده مقاومتی ۲,۰۰۰ دلار در نوسان بوده و واکنش نمودار هفتگی BTC به سطح ۲۴,۰۰۰ دلار همچنان نامشخص است، پیشنهاد می‌شود که در هفته جاری، معاملات خود را با احتیاط بیشتر و مدیریت ریسک دقیق‌تری انجام دهید.

سخنرانی رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه ساعت ۲۱:۱۰

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز سه شنبه پیش‌رو (۱۸ بهمن ۱۴۰۱) ساعت ۲۱:۱۰ سخنرانی خواهد داشت. با توجه به تاثیرپذیری گسترده بازارهای مالی از تصمیم‌ها و سیاست‌های فدرال رزرو، لحن صحبت پاول و همچنین موضوعاتی همچون نرخ بهره و نرخ تورم که پیرامون آن اظهار نظر خواهد کرد، باعث ایجاد نوسان‌های احتمالی و غیرقابل پیش‌بینی در بازار خواهند شد.

نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 2 فوریه 05

آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ فوریه» نیز به ارائه نکته معاملاتی هفته اختصاص دارد.

یک واقعیت تلخ در معامله‌گری این است که ما توانایی کنترل کردن بازار را نداریم. اما خبر خوب این است که ما نیازی به کنترل کردن بازار نداریم. بلکه تنها چیزی که باید در بازار کنترل کنیم، رفتار و هیجان‌های خودمان است!

تفاوت معامله‌گران مبتدی و با تجربه نیز در همین موضوع است. معامله‌گران مبتدی عموما تلاش می‌کنند تا شرایط بازار را بسیار پیچیده در نظر بگیرند و هر طور که هست مسیر پیش‌روی بازار را با ابزارهای تحلیلی مختلف به صورت قطعی پیش‌بینی کنند و همین موضوع نیز باعث شکست آن‌ها خواهد شد. چرا که هیچ روشی برای پیش‌بینی قطعی بازار وجود ندارد!

شما در جایگاه یک تریدر تنها وظیفه دارید که با رجوع به دانش خود و بررسی شرایط حاکم بر بازار، سناریوهای احتمالی برای حرکت قیمت را پیش‌بینی کنید و برای هر سناریو یک استراتژی مشخص داشته باشید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا