هفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه

در چهاردهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه، بررسی توکن‌های متاورسی در سال ۲۰۲۳ و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 23 ژانویه 02

طبق روال هر هفته در تیم تولید محتوای صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه” را به معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال اختصاص می‌دهیم.

بیت کوین با رشد ۲۰ درصدی و پشت سر گذاشتن مقاومت ۲۱۰۰۰ دلار، ذهنیت و تمایلات مثبتی در سرمایه‌گذاران ایجاد کرد و از همین روی خریداران زیادی طی ۷ روز گذشته به بازار معاملات بیت کوین و آلت‌کوین‌ها اضافه شدند. این موضوع باعث شد تا ارزش کل بازار کریپتو (مارکت کپ) از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کند.

برخی از تحلیلگران معتقدند اتفاقات اخیر بازار وجوه تشابه بسیاری با پایان بازار خرسی سال ۲۰۱۸ دارد و می‌توان جهش‌های قیمتی اخیر را نشانه‌ای برای آغاز یک دوره صعودی جدید در بازار را دانست. علی رغم تمامی این اتفاقات مثبت در بازار بیت‌کوین، دسته دیگری از تحلیلگران اما همچنان دیدگاه‌های بدبینانه داشته و معتقدند این جهش قیمتی تنها یک الگوی جهش گربه (Dead Cat Bounce) است و بازار ارز دیجیتال همچنان در روند نزولی خواهد بود!

فعالیت در بازارهای مالی همچون بازار ارز دیجیتال در واقع نوعی بازی احتمالات است و سرمایه‌گذاران باید معاملات خود را به نحوی مدیریت کنند که وقوع هر سناریوی صعودی یا نزولی در بازار آن‌ها را شگفت‌زده نکند.

با در نظر گرفتن تمامی موضوعات فوق، در این سری از هفته نامه او ام پی فینکس تحلیل قیمت رمزارزهای بیت کوین (BTC)، ایپ کوین (APE)، مانا (MANA) و آوه (AAVE) را قرار داده‌ایم.

واچ لیست هفتگی ۳ بهمن | او ام پی فینکس

ثبت رکورد جدید برای فروش زمین در Sandbox

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 23 ژانویه 04

با رشد قیمت بیت کوین در اولین ماه از سال میلادی ۲۰۲۳، توکن‌های متاورسی نیز با جهش‌های قیمتی فوق العاده معامله‌گران را شگفت زده کردند. ارز دیجیتال سند باکس با نماد SAND و رشد ۱۲۰ درصدی طی تنها ۲۰ روز یکی از این رمزارزها بود!

متاورس سند باکس (Sandbox) در توییتر خود اعلام کرده که میزان فروش ان اف تی زمین‌های این متاورس نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ درصد رشد داشته و حجم معاملات آن به ۱.۴ میلیارد دلار رسیده است!

شاید برایتان جالب باشد که ارزش بازار (مارکت کپ) بازی‌های پلتفرم سندباکس با رسیدن به ۱۶۸ میلیون دلار، پس از بازی‌های دیسنترالند (Decentraland) و آدر ساید (Otherside) در جایگاه سوم قرار گرفته است.

پلتفرم سندباکس در حیطه قراردادهای هوشمند نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. به گزارش وبسایت آماری WhaleStats، توکن SAND در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تعداد قراردادهای هوشمند را در بین ۱۰۰ نهنگ برتر اتریوم به خود اختصاص داده است.

سایر رمزارزهای گیمینگ و متاورسی نیز در ابتدای سال جدید میلادی تاکنون جهش‌های قیمتی فوق‌العاده‌ای را کسب کردند که جزئیات تغییرات هر یک در جدول زیر قابل مشاهده است.

نماددرصد تغییرات ۳۰ روزهقیمت فعلی
MANA۱۶۴% +۰.۷۵  دلار
AXS۱۳۰% +۱۲.۸ دلار
APE۸۴% +۶ دلار
GALA۲۱۸% +۰.۰۵ دلار
APE۸۴% +۶ دلار

حال سوال اینجاست که آیا این جهش قیمتی در بازار توکن‌های گیمینگ و متاورس می‌تواند نشا‌نه آغاز یک دوره صعودی جدید برای این دسته از ارزهای دیجیتال باشد؟

مهم‌ترین موضوعی که در رونق توکن‌های متاورس و گیمینگ تاثیرگذار است، تعداد کاربران حاضر در این پلتفرم‌هاست. بنابراین تا زمانی که تعداد کاربران پلتفرم‌های متاورسی افزایش چشم‌گیری نداشته باشد، نمی‌توان با قطعیت در مورد رونق دوباره بازار این توکن‌ها اظهار نظر کرد.

بنابراین برای کسب سود از نوسان توکن‌های گیمینگ و متاورس، علاوه‌بر تحلیل نمودار قیمت آن‌ها می‌بایست اخبار فاندامنتال مربوط به پلتفرم و تعداد کاربران را نیز دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال

نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 23 ژانویه 03

آخرین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه” را نیز به ارائه یک نکته معاملاتی بسیار مهم و جالب توجه اختصاص داده‌ایم:

در معامله‌گری باید تهاجمی و تدافعی باشید. تهاجمی بودن برای شما پول می‌آورد و حالت تدافعی داشتن به شما در حفظ آن کمک می‌کند. اما چالش بزرگ یافتن تعادل بین تهاجمی بودن و تدافعی بودن است.

اما تهاجمی بودن و تدافعی بودن در معامله‌گری چه معنا و مفهومی دارد؟ چه زمانی می‌بایست تهاجمی عمل کرد و چه زمانی باید حالت تدافعی داشت؟

ترس، طمع، خشم و غرور مهم‌ترین احساسات مشترک میان تمام معامله‌گران هستند و زمانی که بر ذهن فرد غالب شوند می‌توانند موجب ضررهای جبران ناپذیری گردند!

ترس در انجام معامله نوعی حالت تدافعی است و گاها تا حدی پیش می‌رود که مانع ورود فرد به موقعیت‌های معاملاتی جدید می‌شود. ترس از انجام معامله منجر به کمالگرایی شده و این کمالگرایی تا آن‌جایی ادامه می‌یابد که فرد هیچ معامله‌ای را برای ورود مناسب نمی‌داند؛ در واقع قالب شدن احساس ترس منجر به ایجاد یک حالت تدافعی بیش از حد در معامله‌گر شده و همین موضوع باعث می‌شود تا فرصت‌های معاملاتی یکی پس از دیگری از دست بروند.

غالب شدن هر یک از احساسات طمع، خشم و غرور نیز نوعی حالت تهاجمی در فرد ایجاد می‌کند. تهاجمی عمل کردن در بازارهای مالی می‌تواند سودآوری زیادی برای معامله‌گران به همراه داشته باشد. اما اگر این احساسات تمام ذهن فرد را در بر گیرند، مانع ورود اطلاعات صحیح و درک درست بازار شده و منجر به وارد شدن ضررهای سنگین به فرد می‌شود.

احساس خشم عموما در شرایط خاصی بر فرد چیره می‌شود:

  • زمانی که حد ضرر معامله فعال شده باشد.
  • زمانی که پس از فعال شدن حد ضرر معامله، بازار در جهت پیشبینی فرد حرکت کند.

در هر یک از شرایط فوق اولین احساسی که به سراغ معامله‌گر می‌آید احساس خشم است. همین موضوع باعث شده تا فرد دیدگاهی انتقام‌جویانه نسبت به بازار پیدا کرده تا بتواند ضرر معاملات قبل را جبران کند. بنابراین توانایی درک صحیح بازار را نداشته و معاملات خود را به نحوی پیش می‌برد که در نهایت منجر به وارد شدن ضررهای سنگین‌تر می‌شود.

برای مقابله با احساس خشم بهتر است یک حد ضرر روزانه برای حساب خود مشخص کنید و اگر در هر روزی معاملات شما به آن حد ضرر رسید، تنها کاری که می‌بایست انجام دهید این است که هیچ کار نکنید و از پای بازار بلند شوید. (یادتان باشد که شما به بازار بدهکار نیستید!)

احساس غرور نیز یکی دیگر از احساسات تهاجمی در بازار است که پس از کسب چندین معامله سودده در فرد ایجاد شده و نوعی اعتماد به نفس کاذب به او می‌دهد. غالب شدن احساس غرور در زمان انجام معامله در واقع باعث ایجاد طمع در فرد می‌شود و این احساس طمع نیز در ۹۰ درصد مواقع نتایج مطلوبی رقم نخواهد زد!

اکثر اوقات احساس طمع و غرور باعث شده تا شما برای کسب سود بیشتر، تعداد معاملات و ریسک هر معامله را افزایش دهید و به اصول مدیریت سرمایه پایبند نباشید. در چنین شرایطی نه تنها به سود بیشتری نمی‌رسید بلکه سود به دست آمده از معاملات قبلی را نیز از دست می‌دهید!

برای مقابله با احساس طمع و غرور نیز کافیست یک حد سود روزانه برای حساب خود مشخص کنید و هر روزی که برایند معاملات شما به آن حد سود رسید، تنها کاری که می‌بایست انجام دهید این است که هیچ کار دیگری نکنید و از پای بازار بلند شوید.

شما کدام یک از این احساسات را در معاملات خود تجربه کرده‌اید؟ نظر خود را پیرامون این سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با در میان بگذارید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا