اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ ژانویه

در یازدهمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ ژانویه، معرفی بهترین و بدترین پروژه‌ها و بررسی عملکرد یکساله هر یک، تحلیل بازار در سال آینده از نگاه مایکل وندی پوپ و نکته معاملاتی هفته با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 2 ژانویه

در اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ ژانویه” به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت‌کوین، لایت‌کوین و ایپ‌کوین می‌پردازیم.

در چندین هفته گذشته با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس و سال ۲۰۲۳، حجم معاملات در بازارهای مالی نیز کاهش یافته و به همین علت در نمودار قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز شاهد تغییرات چشم‌گیری نبوده‌ایم. تحلیلگران بسیاری اما همچنان معتقدند که روند بازار در سال ۲۰۲۳ نیز همچنان نزولی خواهد بود.

برای مثال دیوید مارکوس، بنیان‌گذار کمپانی لایت اسپارک، طی یک پست خبری اظهار داشت که معتقد است این زمستان ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ ادامه‌دار خواهد بود. او معتقد است سایه سنگین اتفاقاتی همچون ورشکستگی صرافی FTX و سقوط ارز دیجیتال لونا (LUNA) همچنان بر بازار ارز دیجیتال سنگینی می‌کند و جلب دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران به این صنعت کمی زمان‌بر خواهد بود.

در این روزها بیت‌کوین در یک روند خنثی یا اصطلاحا تریدینگ رنج قرار گرفته اما نشانه‌هایی از رشد قیمتی در نمودار برخی آلت‌کوین‌ها قابل مشاهده است. در این سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس داده‌های موجود در نمودار قیمت بیت‌کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و ایپ‌کوین (APE) را مورد بررسی قرار دادیم و سناریوهای پیش‌رو هر یک را بررسی کرده‌ایم. با مراجعه به مطلب زیر می‌توانید توضیحات تکمیلی تحلیل‌ها را مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۲ دی | او ام پی فینکس

بهترین‌ها و بدترین‌ها در سال ۲۰۲۲

دومین قسمت از مطلب پیش بینی بازار ارز دیجیتال در هفته آینده – ۲ ژانویه به معرفی بهترین و بدترین رویدادهای بازار کریپتوکارنسی در سال گذشته می‌پردازیم. سال ۲۰۲۲ با تمام اتفاقات خوب و بدی که برای بازار ارز دیجیتال داشت به پایان رسید و هر یک از این اتفاقات معامله‌گرهای بسیاری را به بازار جذب یا از بازار دور کرد. مرج اتریوم بهترین اتفاق و رویداد فاندامنتال سال ۲۰۲۲ و سقوط قیمت ارز دیجیتال لونا و ورشکستگی صرافی FTX بدترین رویدادها برای بازار ارز دیجیتال بودند. به دنبال سقوط بنیان ترا، ارز دیجیتال لونا با سقوط ۹۹ درصدی بیشترین ریزش و ارز دیجیتال جی ام ایکس (GMX) نیز با رشد ۱۱۱ درصدی بیشترین رشد قیمتی در سال ۲۰۲۲ را تجربه کردند.

تحلیل بازار در سال ۲۰۲۳ از نگاه مایکل وندی پوپ

تحلیل بازار در سال 2023 از نگاه مایکل وندی پوپ

بیت‌کوین سال ۲۰۲۲ را در محدوده ۱۶۵۰۰ به پایان رساند و بسیاری از معامله‌گران می‌خواهند بدانند که چه اتفاقاتی پیش روی بازار است. مایکل وندی پوپ یکی از تحلیلگران مطرح در بازار ارز دیجیتال در توییتی پیشبینی خود را از بازارهای مالی در سال ۲۰۲۳ ارائه داد که در سومین قسمت از مطلب پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲ ژانویه به این موضوع می‌پردازیم. مایکل وندی پوپ معتقد است وضعیت بازارهای مالی در سال‌های ۲۰۲۳ به این صورت است:

  • سه‌ماهه اول: روند خنثی با احتمال ایجاد کف‌های قیمتی جدید
  • سه‌ماهه دوم: حرکت بیت‌کوین به سمت ۳۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار
  • سه‌ماهه سوم و سه‌ماهه چهارم: کاهش تورم و رکود در بازارها به همراه آخرین کاهش در شاخص‌ها

مایکل همچنین معتقد است در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی شاهد چرخه عظیم صعودی و حرکت بیت کوین به۲۵۰ هزار دلار و ۳۵۰ هزار دلار خواهیم بود. یازدهمین سری از هفته او ام پی فینکس را نیز با یک نکته معاملاتی به پایان می‌رسانیم:

نکته معاملاتی برای آغاز معاملات در سال ۲۰۲۳

تمرکز تریدرهای ضررده روی کسب سودهای بزرگ است و تمرکز تریدرهای سودده روی ضررهای کوچک. اما بیایید کمی عمیق‌تر این عبارت را بررسی کنیم. اگر قصد ماندگاری در بازارهای مالی علی الخصوص بازار ارز دیجیتال را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که ترید و فعالیت در بازارهای مالی به نوعی بازی احتمالات است.

در این بازی اولین اصل مهم حفظ سرمایه می‌باشد. چرا که شما موظفید در مرحله اول سرمایه خود را از ضررهای احتمالی حفظ کنید و در مرحله دوم به کسب سود بپردازید. زمانی که با نیت کسب سودهای بزرگ به این بازار وارد می‌شوید، احتمالا پس از کسب ضررهای پی در پی سرمایه خود را به کل از دست داده و با خاطره‌ای تلخ از بازار خارج خواهید شد. بنابراین اگر سعی کنید در ابتدای کار به جای تمرکز بر روی کسب سودهای بزرگ، بر روی حفظ اصل سرمایه و در امان نگه داشتن سرمایه‌تان از ضرر تمرکز کنید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا