هفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه

در پانزدهمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه، بررسی رویدادهای مهم و تاثیرگذار بر بازار کریپتو در هفته آینده، نکته معاملاتی هفته و معرفی کمپین ۵۰-۵۰ صرافی او ام پی فینکس همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 30 ژانویه 01

مطابق با رسم هر هفته در تیم تولید محتوای صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه» را به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهایی که مستعد رشد قیمتی هستند، اختصاص می‌دهیم.

بیت‌کوین، رمزارز شماره یک و پیشرو در بازار کریپتو، در نخستین ماه از سال جدید میلادی توانست بازدهی ۴۲ درصدی را از آن خود کرده و مجالی برای رشد سایر رمزارزها نیز فراهم کند. کول گارنِر(Cole Garner)، یکی از تحلیلگران مطرح بازار که تحلیل‌های خود را بر مبنای داده‌های درون شبکه انجام می‌دهد، ادعا می‌کند که رشد قابل توجه بیت‌کوین در یک ماه اخیر چندین شاخص آنچین (On-Chain) این رمزارز را در محدوده صعودی قرار داده‌است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که رشد ناگهانی قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها در بازار می‌تواند سیگنال و نشانه‌ای مبنی بر ورود سرمایه‌گذاران قدرتمند به بازار باشد که افزایش فشار خرید در بازار را منجر شده‌است. این فشار خرید ممکن است به این علت باشد که معامله‌گران حاضر در بازار به این باور رسیده‌اند که در کوتاه مدت، فروش رمزارزها اشباع شده و قیمت‌های فعلی در بازار، فرصت‌های بسیار خوبی برای ورود به معاملات خرید هستند.

ماهیت بازار اما به صورت ترکیبی از چرخه‌های صعود و اصلاحات قیمتی است. بنابراین پس از آغاز هر حرکت صعودی باید منتظر اصلاح قیمت‌ها ماند. به بیان دیگر می‌توان گفت که اصلاح بعدی در قیمت بیت‌کوین می‌تواند تشکیل کف قیمتی برای این رمز را تایید یا رد کند. چنانچه این کف قیمتی برای بیت‌کوین تایید شود، آلت‌کوین‌ها می‌توانند در کوتاه مدت عملکرد و بازدهی بسیار بالاتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشند و به اصطلاح بازار وارد آلت سیزن (Altcoin Season) می‌شود.

منظور از آلت سیزن (Altcoin Season) شرایطی است که در آن ترید آلت‌کوین‌ها، نسبت به ترید بیت‌کوین سود و بازدهی بیشتری را نصیب معامله‌گران می‌کند. از همین رو، در این سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت‌کوین (BTC) و رمزارزهای لایت‌کوین (LTC)، اپتوس (APT) و فانتوم (FTM) را برای شما در نظر گرفته‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

واچ لیست هفتگی ۱۰ بهمن

مهم‌ترین عاملی که در این هفته باید به آن توجه داشته باشید

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 30 ژانویه 03

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه» را به توضیح مهم‌ترین رویداد در تقویم اقتصادی هفته اختصاص می‌دهیم.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هفته جاری (۱۲ بهمن) ساعت ۲۲:۳۰، اولین نرخ بهره در سال جدید میلادی را اعلام خواهد کرد. در تمام طول تاریخ داده‌های اقتصادی مهم همچون نرخ بهره که از سمت بانک مرکزی آمریکا اعلام می‌شوند، بر بازارهای مالی همچون بازار ارز دیجیتال تاثیرات قطعی و مهمی بر جای می‌گذارند. پیش‌بینی می‌شود که فدرال ررزو همچنان بر سیاست‌های انقباضی خود مبنی بر افزایش نرخ بهره استوار باقی بماند.

در اکثر مواقع افزایش نرخ بهره، همچون شوک منفی برای بازار ارز دیجیتال عمل می‌کند و باعث ریزش مقطعی بیت کوین و آلت‌کوین‌ها می‎‌شود. علت این امر در این است که با افزایش نرخ بهره افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از بازارهای مالی خارج کرده و به سمت بانک‌ها هدایت کنند تا به یک سود قطعی و بدون ریسک دست یابند.

برای معامله‌گران بازار ارز دیجیتال اخبار به نوعی محرک‌های قیمت هستند. نوع خبر که مثبت یا منفی باشد چندان برای معامله‌گران اهمیت نداشته و تنها چیزی که حائز اهمیت است این است که اخبار، چه مثبت و چه منفی، موجب ایجاد نوسان در بازار شده و هر عاملی که منجر به ایجاد نوسان در بازار شود، برای معامله‌گران جذابیت دارد!

اگر با نوسان‌های قیمتی بازار در زمان انتشار اخبار آشنا هستید، می‌توانید ضمن مدیریت ریسک حساب، با ورود به موقعیت‌های معاملاتی بهینه در زمان انتشار خبر، از نوسان‌های گسترده بازار در آن زمان، به سودهای قابل توجهی دست یابید.

اما اگر با نوسان‌های خبریبازار (به خصوص اخبار مربوط به فدرال رزرو) غریبه‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که در زمان اعلام خبر تعیین نرخ بهره یعنی ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه دوازدهم بهمن، از ورود به معاملات پرریسک خودداری کرده و معاملات خود را به ساعاتی پس از انتشار خبر موکول کنید تا نوسان‌های ناشی از انتشار نرخ بهره در بازار کاهش یابد.

نرخ بهره فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 30 ژانویه 04

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه» نیز به ارائه نکته معاملاتی هفته اختصاص دارد.

برای مدیریت ریسک لازم نیست معامله‌گر باشید؛ اما برای معامله‌گر بودن باید مدیر ریسک باشید!

«مدیریت ریسک، مدیریت ریسک و مدیریت ریسک» تنها توصیه مشترک تمام سردمداران بازارهای مالی به افرادیست که به تازگی به بازار ارز دیجیتال وارد شده‌اند.

اگر تصور شما نسبت به بازار ارز دیجیتال این است که می‌تواند شما را طی تنها چند هفته ثروتمند کرده و زندگی‌تان را دگرگون کند، بهتر است از همان ابتدا وارد بازار نشوید؛ چرا که این دیدگاه قمارگونه چیزی به جز نابودی و از دست دادن کل سرمایه را برای شما به ارمغان نخواهد آورد!

کسب درآمد و ثروتمند شدن از مسیر معامله‌گری، همچون سایر مسیرهای پیشرفت در تمام حرفه‌ها، نیاز به ورزیده شدن و تمرین بسیار دارد. مهم‌ترین تمرین در این مسیر، تمرین مدیریت ریسک است و نه هیچ چیز دیگری.

همانطور که بارها و بارها در سری‌های قبلی هفته نامه ارز دیجیتال او ام پی فینکس گفتیم، فعالیت در بازار ارز دیجیتال نوعی بازی احتمالات است. شما با تحلیل‌هایی که بر روی نمودار قیمت انجام می‌دهید، تنها احتمال‌های ممکن برای حرکات بعدی نمودار را بررسی می‌کنید.

عدم قطعیت مهم‌ترین ویژگی بازارهای مالی است و معامله‌گران هر چقدر هم که در انواع روش‌های تحلیلی مهارت داشته باشند، باز هم با این سناریوهای احتمالی و عدم قطعیت در بازار مواجه هستند. بیشتر افراد تصور می‌‌کنند علت موفقیت معامله‌گران سودده این است که آن‌ها علم بسیاری از بازار دارند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این افراد در کنار علم و دانش زیاد، خود کنترلی و مدیریت ریسک فوق‌العاده‌ای داشتند که به سود رسیدند و در بازار ماندگار شدند.

جشنواره دو سر برد ۵۰-۵۰ در صرافی او ام پی فینکس

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 30 ژانویه 02

آخرین و البته جذاب‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۳۰ ژانویه» را به معرفی کمپین ۵۰-۵۰ در او ام پی فینکس اختصاص می‌دهیم.

در جدیدترین جشنواره صرافی او ام پی فینکس می‌توانید با دعوت دوستان خود به پلتفرم او ام پی فینکس، به صورت نامحدود و البته واقعی کسب درآمد داشته باشید!

به ازای هر فردی که توسط کد یا لینک دعوت شما در او ام پی فینکس ثبت نام و احراز هویت کند، ۵۰ هزار تومان به صورت آنی به حساب شما و ۵۰ هزار تومان دیگر نیز به حساب فرد دعوت شده واریز می‌شود. همچنین تا سقف ۵۰ درصد از کارمزد تمام معاملات این افراد نیز برای همیشه به شما تعلق می‌گیرد.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا