تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند

در بیست و یکمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین رویداد اقتصادی کلان در هفته پیش‌رو، تحلیل ۳ مورد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار رمزارزها در هفته آتی و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 مارس 02

طبق روال هر هفته، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند» را به تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها و معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم.

بعد از انتشار اخبار مربوط به فروپاشی بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley) به عنوان یکی از مهم‌ترین بانک‌های بین‌المللی که در زمینه وام‌دهی به استارتاپ‌های حوزه کریپتویی فعالیت می‌کرد، معامله‌گران بازار رمزارزها اقدام به فروش دارایی‌های پرریسک خود کردند و این فشار فروش، اصلاحات قیمتی قابل توجهی را در بازار ایجاد کرد و قیمت بیت کوین با کاهش ۹ درصدی تا حوالی ۱۹۰۰۰ دلار پایین آمد!

به گزارش تیم تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) باعث ایجاد یک بحران دیگر در بازار رمزارزها شد و اولین نتیجه این بحران، دی پگ شدن استیبل کوین USDC و جدا شدن قیمت آن از یک دلار بود. اما این اتفاق در کجا ریشه دارد؟

مبلغی نزدیک به ۳.۳ میلیارد دلار از ۴۰ میلیارد دلار ذخایر USDC کمپانی سرکل (Circle) به عنوان کمپانی صادرکننده این استیبل کوین، در بانک سیلیکون ولی نگهداری می‌شد و با خبر ورشکستگی SVB مشخص شد که دسترسی به این مقدار ذخیره از سیرکل دیگر امکان‌پذیر نبوده و همین موضوع باعث شد تا هولدرهای USDC، اقدام به فروش این رمزارز کنند و در یک بازه زمانی کوتاه مدت قیمت آن را از یک دلار تا ۸۷ سنت کاهش دهند.

پس از انتشار خبرهای دیگری مبنی بر جبران خسارت سیلیکون ولی (SVB)، یو اس دی کوین توانست تا سطح ۰.۹۶ دلار بازیابی قیمت داشته باشد. اما قیمت این استیبل کوین با پشتوانه دلار همچنان موفق نشده تا خود را به یک دلار برساند. از همین روی، معامله‌گران بازار کریپتو در مورد استیبل‌کوین‌ها دچار شک و تردید شده‌اند.

سقوط بانک سیلیکون ولی به نوعی خاطرات ناگوار مربوط به ورشستگی صرافی FTX را برای کاربران بازار کریپتو یادآوری کرد و باعث ایجاد سردرگمی‌هایی میان تحلیل‌گران شد. در چنین شرایطی که وضعیت بازار مشخص نیست، بهترین استراتژی عدم فعالیت در بازار است. اما اگر فروپاشی سیلیکون ولی دیگر کمپانی‌ها و بانک‌ها را دچار بحران نکند، بیت‌کوین و برخی از آلت‌کوین‌ها می‌توانند نوسان‌های قیمتی مثبتی را تجربه کنند.

از همین روی در بیست و هشتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، متیک (MATIC) و تن کوین (TON) را برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 مارس 03

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند» به بررسی مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته جاری اختصاص یافته است.

شاخص بهای مصرف کننده (CPI) و شاخص بهای تولید کننده (PPI) مهم‌ترین داده‌های اقتصاد کلان هستند که به ترتیب در روزهای سه‌ شنبه بیست و سوم اسفند و چهارشنبه بیست و چهارم اسفند منتشر خواهند شد. این شاخص‌ها معیاری برای ارزیابی تورم در اقتصاد هستند و در صورتی که در جهتی منفی نسبت به مقادیر پیش‌بینی‌شده اعلام شوند، می‌توانند منجر به ایجاد انتظارات تورمی جدید در معامله‌گران شوند.

اگر نرخ جدید این شاخص‌ها همچنان رنگ و بوی تورمی داشته باشد، تصوراتی مبنی بر ادامه‌دار شدن سیاست‌های کنترل تورم در قالب افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در معامله‌گران ایجاد می‌شود. این اتفاق نیز می‌تواند مجددا منجر به یک شوک منفی در بازارهای مالی از جمله بازار کریپتوکارنسی شود و کاهش قیمت‌ها را به همراه داشته باشد.

اما اگر نرخ جدید این شاخص‌ها به گونه‌ای برآورد شود که نشان از کنترل تورم در بازارها داشته باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که بازارهای مالی نیز رشد و رونق مثبتی را تجربه می‌کنند.

پیش‌بینی قطعی این که این شاخص‌ها با چه مقادیری اعلام خواهند شد، امکان‌پذیر نیست اما موضوعی که به صورت حتمی اتفاق خواهد افتاد، نوسان‌های گسترده بازار در زمان انتشار این داده‌های اقتصادی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمان انتشار این اخبار هیچ معامله بازی نداشته باشید و حساب خود را درگیر ریسک‌هایی که توانایی پیش‌بینی آن را ندارید، نکنید.

۳ عامل مهم که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه کنید

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 مارس 04

سومین و البته مهم‌ترین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده –۲۲ اسفند» به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین در هفته جاری اختصاص یافته است. در حال حاضر اخبار مربوط به ورشکستگی بانک کریپتویی سیلیکون ولی (SV) ترندترین موضوعات در بازار رمزارزها هستند که تاثیرات مختلفی بر ابعاد مختلف به ویژه استیبل‌کوین‌های بازار داشته‌اند.

اعلام آمادگی فدرال رزرو برای جبران خسارت مشتریان سیلیکون ولی (SV)، احتمال تغییر در نرخ بهره فدرال رزرو و بازگشت دوباره یواس‌دی‌کوین به یک دلار مهم‌ترین این عوامل هستند که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

۱- فدرال رزرو در صدد جبران خسارت مشتریان سیلیکون ولی (SV)

طبق بیانیه مشترک فدرال رزرو و خزانه‌داری ایالات متحده، این دو سازمان اعلام کرده‌اند که طی یک برنامه تامین مالی، قرار است با افزایش و تزریق نقدینگی در این بانک از مشتریان حمایت کرده و خسارت‌های وارده به آن‌ها را جبران کنند.

علی رغم این که تصمیمات و اقدامات فدرال رزرو در اغلب مواقع موجب کاهش قیمت‌ها در بازار کریپتوکارنسی می‌شود، این اتفاق می‌تواند معامله‌گران بازار کریپتو را از فاز ترس خارج کرده و موجب جلب اعتماد آن‌ها گردد. خروج بازار از فاز ترس نیز به احتمال زیاد افزایش ارزش بازار کریپتو (Total Marketcap) را به دنبال خواهد داشت و با افزایش دوباره جریان ورودی سرمایه به مارکت، قیمت‌ها بازیابی خواهند شد.

۲- روند تغییرات در نرخ بهره فدرال رزرو

اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد که با پیاده‌سازی برنامه‌های تامین مالی و تزریق نقدینگی، خسارت مشتری‌های بانک سیلیکون ولی را جبران کند، احتمالات مبنی بر افزایش نرخ بهره بعدی توسط فدرال رزرو کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بازارهای مالی به ویژه بازار رمزارزها باشد.

به بیان دیگر می‌توان گفت که با تزریق نقدینگی به بازار از سوی فدرال رزرو، پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفته تا برای مدت کوتاهی سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را پیرامون افزایش سرعت نرخ بهره، پیاده‌سازی نکند.

۳- بازگشت دوباره یو اس دی کوین به یک دلار

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، اولین قربانی ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB)، استیبل‌کوین یو اس دی کوین با نماد USDC بود که شنبه گذشته (۲۰ اسفند ۱۴۰۱)، دی‌پگ (Depeg) شد و تا ۰.۸۷ دلار کاهش پیدا کرد. قیمت USDC بعد از گذشت تنها دو روز در حال حاضر به ۰.۹۸ دلار رسیده و از آن جایی که یو اس دی کوین دومین استیبل‌کوین برتر بازار پس از تتر است، برابری دوباره این استیبل‌کوین با دلار آمریکا می‌تواند اتفاق مثبتی برای بازار کریپتو محسوب شود و بازگشت دوباره معامله‌گران به بازار و جلب اعتماد آن‌ها را به همراه داشته باشد.

نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 مارس 05

به رسم همیشگی در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۲ اسفند» را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی و مهم به پایان می‌رسانیم.

«معاملات خوب به این معنی نیست که جسور باشید و به هر قیمتی که شده پشت نظرتان بایستید. بلکه به معنای انعطاف‌پذیری و تمایل به تغییر نظر در شرایط حال بازار است».

اگر شخصیت انعطاف ناپذیری دارید و جزء افرادی هستید که نسبت به عقاید خود تعصب دارند، بهتر است در همین ابتدای مسیر معامله‌گری بدانید که با چنین روحیاتی هرگز نمی‌توانید در بازار عملکرد مثبتی داشته باشید!

همواره به خاطر داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال هر لحظه در حال تغییر بوده و این بازار به واسطه اینکه صنعتی نوظهور است، هرروز در حال تجربه کردن اتفاقات، اخبار و پیشرفت‌های تازه است که هر یک از این موارد می‌تواند در جایگاه خود بر قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها تاثیرگذار باشد.

بنابراین سعی کنید ویژگی انعطاف‌پذیری را در خود تقویت کنید، نسبت به تحلیل‌ها و نظرات خود تعصب‌های بیجا نداشته باشید، در هنگام معامله‌گری در تایم فریم‌‌های پایین و ترید روزانه در زمان حال حضور داشته باشید و تمام تمرکز خود را بر این بگذارید که معنای تک کندل‌های قیمتی را بفهمید و بر اساس آن‌ها بهترین تصمیم‌گیری در لحظه را انجام دهید.

در نهایت نیز همواره به خاطر داشته باشید که بازار هیچ گونه تعهدی نسبت به اینکه مطابق با تحلیل شما پیش برود ندارد! اما شما تعهد دارید که تحت هر شرایطی از سرمایه‌تان در برابر بازار محافظت کنید. بنابراین سعی کنید خود را با حرکات لحظه‌ای بازار وفق دهید و تعصب در تحلیل قیمت را کنار بگذارید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 13 مارس 06

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا