هفته نامه ارز دیجیتال

هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس – ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

در بیستمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس، معرفی واچ لیست هفتگی، بررسی مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو، تحلیل ۳ عامل تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین در هفته آتی و نکته معاملاتی هفته همراه شما هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 02

طبق روال هر هفته، اولین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس» را به تحلیل بازار رمزارزها و معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم.

طی هفته گذشته، بازار سهام ایالات متحده و همچنین انس جهانی عملکرد خوبی از خود به‌جا گذاشتند. بیت کوین اما به اصلاح قیمتی خود ادامه داد و نتوانست از روند صعودی حاکم بر بازارهای مالی سنتی پیروی کند. این موضوع بدین معناست که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از این بازار کمی فاصله گرفته و در شرایط فعلی از ورود به معاملات خرید ممانعت می‌کنند.

کاهش فعلی مارکت کپ بازار کریپتو تا نزدیکی یک تریلیون دلار، کاهش حجم معاملات و بی میلی سرمایه‌گذاران به موقعیت‌های معاملاتی خرید را می‌توان تا حدودی به نگرانی‌‌ها و ترس معامله‌گران پیرامون مشکلات بانک سیلورگیت (Silvergate) نسبت داد.

به گزارش تیم تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به‌ نقل از پلتفرم تحلیلی – آماری سنتیمنت (Santiment)، مقایسه میزان جستجو عبارت‌های صعودی (Bullish) و نزولی (Bearish) در نمودار ترندهای شبکه‌های اجتماعی، نشان از این دارد که کاربران جامعه رمزارزها ذهنیت‌های نزولی نسبت بازار کریپتو پیدا کرده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که پلتفرم سنتیمنت در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده که افزایش تمایلات نزولی در بازار می‌تواند نوعی پاسخ برای منتقدان جهش بیت‌کوین نیز باشد!

یکی دیگر از عوامل مثبت در بازه زمانی کوتاه مدت برای بازار ارزهای دیجیتال، تضعیف شاخص دلار (DXY) و کاهش ۰.۷۰ واحدی آن طی هفت روز گذشته است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بازار ارز دیجیتال در روزهای آتی برای بازیابی قیمت‌ها به تلاش خود ادامه خواهد داد. تا زمانی که قیمت بیت کوین بتواند بالاتر از سطح ۲۰۰۰۰ دلار باقی بماند، برخی آلت کوین‌های بازار می‌توانند همچنان عملکردهای جذابی نسبت به سایر انواع دارایی در بازارهای مالی از خود به جا بگذارند.

از همین روی در بیست و هفتمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال بیت‌کوین (BTC)، ایاس (EOS) و میکر (MKR) را برای شما قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل‌ها می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۵ اسفند | او ام پی فینکس

مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 03

دومین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس» به ارائه تقویم اقتصادی و توضیح مهم‌ترین رویداد در هفته پیش‌رو اختصاص دارد. جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو آمریکا که از او عموما به عنوان «عامل ایجاد نوسان» در بازارها یاد می‌شود، روز سه شنبه هفته جاری (۱۶ اسفند ۱۴۰۱) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران پیرامون سیاست‌های اقتصادی آمریکا و روند تغییرات نرخ بهره در ماه‌های بعد سخرانی خواهد کرد.

مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که لحن صحبت‌های پاول و جملاتی که او پیرامون موضوعات کنترل تورم و سرعت افزایش نرخ بهره به کار می‌برد، به طور حتم روند بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال را تغییر خواهد داد.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که در زمان سخنرانی پاول، تا حد امکان تعداد موقعیت‌های معاملاتی باز خود را کاهش دهید و تصمیم‌گیری پیرامون ورود به معاملات خرید جدید را به بعد از سخنرانی و مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده موکول کنید.

۳ عامل مهم که در معاملات این هفته باید به آن‌ها توجه کنید

سومین و شاید کاربردی‌ترین بخش از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس» به تحلیل و بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت‌کوین در هفته پیش‌رو اختصاص یافته است. بازار رمزارزها یک بازار نوظهور نسبت به سایر بازارهای مالی بوده و همه روزه در جهت پیشرفت و اتفاقات تازه حرکت می‌کند.

اگر به ترید روزانه و نوسان گیری کوتاه مدت از قیمت رمزارزها علاقمند هستید، شما نیز می‌بایست نسبت به جدیدترین رویدادهای بازار آگاهی داشته باشید. سخنرانی پاول، ورشکستگی بانک سیلورگیت و احساسات معامله‌گران نسبت بازار، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در معاملات این هفته هستند که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

۱- سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 04

بانک مرکزی آمریکا مدت‌هاست که با تورم موجود در این کشور از طریق اعمال سیاست‌های پولی انقباضی در حال مبارزه بوده و به نظر می‌رسد که هنوز به هدف نهایی خود در کنترل تورم نرسیده است. بنابراین انتظار معامله‌گران در بازار همچنان بر این است که روند افزایشی نرخ بهره ادامه پیدا کند.

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز سه شنبه (۱۶ اسفند) پیرامون جدیدترین سیاست‌های اقتصادی این کشور سخنرانی خواهد کرد. از طرف دیگر بیت‌کوین نیز پس از اصلاح قیمتی اخیر طی هفته گذشته، در حال حاضر حدودا ۳ روز است که وارد یک روند خنثی شده و حجم معاملات بازار نیز کاهش یافته است.

این موضوع نشان از این دارد که معامله‌گران تصمیم گرفته‌اند تا زمان مشخص شدن جدیدترین سیاست‌های فدرال رزرو در برابر کنترل تورم، دست نگه دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سخنرانی پاول در سه شنبه هفته جاری، قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها را از سردرگمی فعلی نجات خواهد داد و برترین رمزارز بازار کریپتو، از روند تریدینگ رنج خارج خواهد شد.

اما این تریدینگ رنج از سمتی پایان خواهد یافت؟ آیا خروج از تریدینگ رنج با یک اسپایک صعودی در قیمت بیت‌کوین همراه می‌شود یا ریزش قیمتی آن را به دنبال خواهد داشت؟ همه چیز در زمان سخنرانی جروم پاول مشخص خواهد شد!

۲- احتمال ورشکستگی بزرگ‌ترین بانک کریپتویی

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 05

به دنبال انتشار اخبار مربوط به ورشکستگی احتمالی بانک سیلورگیت (Silvergate) که خدمات آن در راستی انتقال پول به صرافی‌های رمزارزی در سطح جهان است، بیت‌کوین با کاهش ۵ درصدی حمایت ۲۲۸۰۰ دلار را به سمت پایین شکست.

در حال حاضر این رمزارز در محدوده ۲۲۴۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود و به مدت ۳ روز است که در یک روند تریدینگ رنج قرار گرفته است. بازار رمزارزها در تاریخچه خود این نوع از ورشکستگی‌ها را بارها و بارها به چشم دیده و آخرین مصداق عینی این موضوع به ورشکستگی صرافی FTX برمی‌گردد.

اگر قیمت بیت‌کوین بتواند همچنان بالاتر از سطح ۲۰۰۰۰ دلار باقی بماند، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تاثیر منفی انتشار خبر ورشکستگی بانک سیلورگیت و واکنش بازار رمزارزها به این اتفاق در همان کاهش ۵ درصدی قیمت بیت‌کوین خلاصه شده‌است!

۳- معامله‌گران در حالث خنثی اما نزدیک به ترس

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 06

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در حال حاضر در محدوده خنثی (Neutral) قرار گرفته و عدد ۴۸ را نشان می‌دهد. مقایسه وضعیت شاخص ترس و طمع و همچنین روند تغییرات قیمت بیت‌کوین پس از اعلام احتمال ورشکستگی بانک سیلورگیت و مقایسه این شاخص و میزان ریزش قیمت بیت‌کوین با زمانی که صرافی FTX ورشکست شد، ذهنیت‌های متفاوتی را در معامله‌گران ایجاد کرده‌ است.

برخی تحلیلگران با مقایسه این دو رویداد به این نتیجه رسیده‌اند که بازار کریپتو هنوز واکنش منتناسب با انتشار این خبر را از خود نشان نداده است! بنابراین احتمالاتی مبنی بر ادامه ریزش در بازار وجود داشته و پیشنهاد می‌شود تا زمان خارج شدن بازار از این حالت خنثی و روند تریدینگ رنج فعلی، در انجام معاملات خود احتیاط بیشتری به خرج دهید!

نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 07

مطابق با رسم همیشگی در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ مارس » را با ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی به پایان می‌رسانیم.

«معاملات من خوب پیش می‌رود اما …»

اگر نمی‌توانید از بازار پول ثابتی به دست آورید، پس می‌توان نتیجه گرفت که معاملات شما خوب پیش نمی‌رود! حال اگر از بازار نتایج متفاوتی می‌خواهید بهتر است عادت‌ها و منابع اطلاعاتی‌ خود را تغییر دهید.

یک توصیه روان‌شناسی مهم که بارها و بارها در مراحل مختلف زندگی خود با آن مواجه شده‌ایم این است که اگر به دنبال نتایج متفاوت هستید، بهتر است عادت‌های متفاوتی نیز برای خود شکل دهید. تریدر شدن نیز همچون سایر فعالیت‌ها یک پروسه رشد داشته که می‌بایست طی شود. اما چقدر خوب است که بتوانیم تا جایی که امکان دارد تلاش خود را در جهت کوتاه‌تر شدن این پروسه به کار بگیریم.

یکی از مراحلی که افراد در مسیر تریدر شدن به صورت حتمی با آن مواجه خواهند شد این است که احساس می‌کنند علی رغم دریافت آموزش‌های صحیح، مطالعه و تمرین کافی و رعایت مدیریت سرمایه، همچنان یک جای کار می‌لنگد و از معاملات خود نتایج مطلوبی دریافت نمی‌کنند.

این اتفاق عموما از آن جایی آب می‌خورد که شما تنها تصور می‌کنید که آموزش‌های صحیح دریافت کرده‌اید، به مهارت کافی دست پیدا کرده‌اید و اصول مدیریت سرمایه را به خوبی رعایت می‌کنید! چرا که اگر واقعا این چنین بود، شما در زمان تفکر پیرامون حرفه معامله‌گری‌تان با خود نمی‌گفتید: «معاملات من خوب پیش می‌رود اما …»

اگر در هر مرحله‌ از معامله‌گری درگیر چنان چالشی با خود شدید پیشنهاد ما به شما این است که کمی به عقب برگردید، معاملات خود را با دیدگاه داوری نگاه کنید و اگر احساس کردید که هرگز دوباره چنین معامله‌ای را انجام نخواهید داد، آموزش‌ و تمرین‌های خود را از سر بگیرید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 مارس 08.jpg

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا