آموزش ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

در چهارمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۲، معرفی بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال، نظر بزرگان بازار پیرامون اتفاقات روز بازار و بررسی مهم‌ترین موضوعات خبرساز در هفته گذشته با ما همراه باشید.

پیشبینی ارزهای دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022

در اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۲” به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مهم‌ترین رمزارزهای بازار در هفته پیش‌رو می‌پردازیم.

نمادقیت فعلی قیمت پیش بینی (سناریو صعودی)قیمت پیش بینی (سناریو نزولی)
BTC۱۶۸۸۰ دلار۱۷۴۰۰ دلار – ۱۸۰۰۰ دلار ۱۵۵۵۰ دلار
ETH۱۲۵۰ دلار ۱۳۲۰ دلار – ۱۴۰۰ دلار ۱۱۰۰ دلار
SOL۱۴ دلار ۱۸ دلار ۱۲ دلار

پس از انتشار اخبار مربوط به هک و ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ریزشی ۲۴ درصدی را تجربه کرد و به گفته بسیاری از افراد مطرح در بازار همچون مدیر عامل صرافی بایننس، بنیان‌گذار اتریوم و تحلیلگرانی همچون لارک دویس و مایکل وندی پوپ، سایه این اتفاق ممکن است تا ماه‌ها بر روی بازار رمزارزها سنگینی کند. شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها نیز هم اکنون در محدوده “ترس شدید” قرار گرفته و می‌تواند گواهی بر این موضوع باشد.

در یازدهمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس، تحلیل تکنیکال و سناریوهای ممکن برای رمزارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) به صورت کامل توضیح داده شده است. همواره به خاطر داشته باشید که فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار احتمالات است و بهتر است برای هر یک از سناریوهای ممکن، یک استراتژی معاملاتی داشته باشید و سرمایه خود را به صورت مدیریت شده در معاملات خرید و فروش وارد کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۲۳ آبان | او ام پی فینکس

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022 - معرفی بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال به سه روش تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل درون شبکه‌ای (آنچین) امکان پذیر است. تحلیل تکنیکال محبوب ترین روش تحلیلی میان معامله‌گران است و طیف وسیعی از تریدرها عموما از دو روش دیگر غافل می‌شوند. در صورتی که این تحلیل‌های فاندامنتال و درون شبکه‌ای هستند که در تشخیص جهت اصلی بازار به کمک معامله‌گران می‌آید!

به بیان دیگر بهتر است تا با استفاده از تحلیل فاندامنتال و درون شبکه‌ای (آنچین) روند کلی پیش روی بازار را به درستی تشخیص دهید و سپس با استفاده از تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی، بهترین نقاط ورود به موقعیت‌های معاملاتی را پیدا کنید. در دومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۲” به معرفی ۵ مورد از بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال پرداخته‌ایم.

تریدینگ ویو (tradingview.com)، گلس نود (glassnode.com)، سنتیمنت (santiment.net)، کوین مارکت کال (coinmarketcal.com) و کوین تلگراف (cointelegraph.com) به عنوان بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال در میان معامله‌گران شناخته می‌شوند.

با استفاده از وسایت‌های کوین تلگراف (cointelegraph) و کوین مارکت کال (CoinMarketCal) می‌توانید تحلیل فاندامنتال و جدیدترین رویدادهای بازار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید، در پلتفرم گلس نود (Glassnode) می‌توانید به داده‌های درون شبکه بیت کوین و سایر رمزارزها دسترسی داشته باشید و در نهایت با استفاده از پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView) نیز می‌بایست به تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی بپردازید و یا تحلیل سایر معامله‌گران را مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر: بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

آموزش هفته

معرفی کتاب معامله گر منضبط در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022

سومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۲” اما به معرفی کتاب “معامله‌گر منضبط” اختصاص دارد. برای ورود به حرفه جذاب، مملو از هیجان و پر سود معامله‌گری بهتر است مثل هر حرفه و هنر دیگری نسبت به مبانی پایه و اصول اولیه‌ای این حیطه آگاهی لازم را کسب کنید.

مارک داگلاس یکی از نویسندگان تراز اول در حوزه‌ی معامله‌گریست که به عقیده ی بسیاری از فعالان این حوزه، خواندن کتاب‌های او پیش از ورود به عرصه معامله‌گری برای علاقه مندان به این مارکت، یک پیشنهاد و البته یک ضرورت است.

کتاب “معامله‌گر منضبط” یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در زمینه بازارهای مالیست که در ادامه چهار پاراگراف طلایی از این کتاب را برای شما آماده کرده‌ایم.

  • هر دو گروه چه “برنده‌ها” و چه “بازنده‌ها” به‌هرحال در نقطه‌ای از حرفه معامله‌گری خود تشویش، اضطراب، ناکامی و درد روانی ناشی از شکست را تجربه کرده‌اند. آن عده‌ی کوچک از معامله‌گرانی که موفق به عبور از این مرحله و گردآوری ثروت شده‌اند، کسانی بوده‌اند که عاقبت خود را برای شناخت موانع پیچیده‌ی روان‌شناختی در حیطه‌ی معامله‌گری و غلبه بر این موانع به‌زحمت انداخته‌اند. البته این کار حتی برای بهترین و باهوش‌ترین آن‌ها، چندین سال به طول انجامیده است!
  • یکی از فاکتور های موفقیت مستمر این است که هدف‌تان این باشد که یاد بگیرید که همیشه به بازار اجازه دهید تا به شما بگوید که احتمالا چه خواهد کرد. نه این که شما برای بازار وظیفه تعیین کنید. و همچنین اجازه دهید بازار تعیین کند که چه مقدار «کافی» است. اما مسلما وقتی سیستم اعتقادات شما در مورد مفاهیمی مانند ضرر، اشتباه، حرص (ترس ناشی از این باور که هیچ مبلغی کافی نیست.) و انتقام، کاملا مستقل از بازار عمل می کنند. این کار بسیار سخت است!
  • اگر ندانید در معاملات قبلی چه شد که سود کردید، واضح است که حالا نمی‌دانید چه کار کنید تا این بار بجای سود، زیان نصیب‌تان نشود.
  • در بازار برخلاف محیط اجتماعی، مدارک دانشگاهی، شأن اجتماعی، میزان شهرت و حتی ضریب هوشی بالا، برای شما هیچ حقی ایجاد نمی‌کند. در اینجا فقط نیروی معامله‌گرانی که اقدام به خرید یا فروش می‌کنند باعث حرکت قیمت‌ها می‌شود و حرکت قیمت‌ها موجب خلق فرصت ‌ها می‌شوند و فرصت‌ها می‌توانند سود ایجاد کنند و کسب سود، همه آن چیزی است که معامله گران به دنبال آن هستند.

موضوعات داغ هفته گذشته

خبر داغ هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022

انتشار خبر مربوط به کسری و عدم شفافیف در گزارش مالی و ذخایر صرافی FTX منجر به ریزش ۲۴ درصدی ارزش کل بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته شد. این اتفاق کاهش سطح اعتماد به صرافی‌های متمرکز را به دنبال داشت و افراد دارایی‌های خود را به کیف پول‌های شخصی هم چون کیف پول تراست ولت منتقل کردند.

بر اساس داده‌های درون شبکه‌ای وبسایت گلس نود نیز، نرخ خروج بیت کوین از صرافی‌ها به بالاترین میزان خود نزدیک شده و این موضوع می‌تواند به نوعی افزایش تمایلات معامله‌گران به استفاده از پلتفرم‌های غیرمتمرکز را نشان دهد. رشد قیمت توکن‌های مربوط به این پلتفرم‌ها همچون تراست ولت توکن (TWT) و یونی سواپ (UNI) نیز یکی دیگر از نتایج این اتفاق بود.

نظرات بزرگان بازار

نظرات بزرگان بازار در پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022

موضوع عدم شفافیت در ترازنامه مالی صرافی FTX، واکنش‌های بسیاری از سوی افراد سرشناس حوزه کریپتو را به دنبال داشت. چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بایننس طی توئیتی به مسئله امنیت در بازار ارزهای دیجیتال و تصمیمات سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت:

توئیت مدیر عامل بایننس و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر 2022

از پروژه‌‌ها، صرافی‌ها و کسب و کارهایی که شرایط زیر را دارند بپرهیزید:

  • سودآور نیستند.
  • بقای آن‌ها به فروش توکن‌هایشان وابسته است.
  • پاداش‌های بالایی برای سپرده‌گذاری به شما پیشنهاد می‌کنند.
  • عرضه کل بالایی دارد اما تعداد توکن‌های در گردش آن‌ها کم است.
  • خدمات وام‌دهی ارائه می‌دهند.

ایلان ماسک نیز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در بازار کریپتوکارنسی اظهار داشت که علی رغم حاکم شدن ترس شدید بر بازار، همچنان آینده روشنی برای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دوج کوین (Dogecoin) متصور است!

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۲

در آخرین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۲” نیز انتظارات از بازار در هفته آینده را بررسی خواهیم کرد.

جو دی‌پاسکال، مدیرعامل کمپانی سرمایه‌گذاری بیت‌بول (BitBull)، معتقد است با این‌ که قیمت بیت کوین توانسته سطح ۱۶,۰۰۰ دلار را حفظ کند اما آسیب‌های واردشده به کمپانی‌ها و پلتفرم‌هایی که در حیطه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند هنوز به‌طور کامل مشخص نیست و ممکن است در هفته‌های پیش رو شاهد آن‌ها باشیم. بنابراین بهتر است تا پایدارشدن شرایط بازار و حرکت تمایلات به‌سمت وضعیت عادی خود، کاملاً محتاطانه عمل کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که خروج بیت کوین از صرافی‌ها به کیف پول‌های شخصی، علاوه بر افزایش بی اعتمادی افراد به پلتفرم‌های متمرکز، مفهوم مثبت و مهم دیگری را نیز در بر دارد. انتقال دارایی به کیف پول شخصی به این معناست که افراد همچنان به نگهداری و اصطلاحا هولد کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند و به آینده روشن آن امیدوارند!

تحلیل شما نسبت به وضعیت فعلی بازار چیست؟ آیا روند ریزشی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان ادامه‌دار خواهد بود؟

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سلام.به عقیده بنده بیت کوین بیشتر از ۳ ماهه داره مسیر رسیدن به مقصد اصلی خودش رو که مبلغ ۱۰ الی ۱۲ هزار دلار هست رو طی میکنه.و بهتره که دوستان سعی کنن پس از خرید بازه ی کوتاهتری رو برای فروش مد نظر داشته باشند.موفق باشید.

    1. واسه کسی ترید میکنه بازار نزولی یا صعودی خیلی فرقی نمیکنه … چیزی که در اصل برای یک تریدر مهمه حرکت بازاره … هر چیزی که باعث حرکت بازار بشه میتونه برای یک تریدر فرصت معاملاتی ایجاد کنه … حالا چه حرکت صعودی و چه حرکت نزولی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا