اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

توقف معاملات بیش از ۱۲,۰۰۰ پروژه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

عددی که بیشتر از بقیه آمار در سال میلادی جاری پیرامون سقوط بازار رمزارزها مورد استفاده قرار گرفته ۲ تریلیون دلار بوده است که به میزان کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال طی این بازار خرسی اشاره دارد. در همین راستا، آمارهای جدید نشان می‌دهند معاملات ۱۲,۱۰۰ پروژه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ متوقف شده است.

این آمار در هفته گذشته از طریق پلتفرم تحلیل‌گر بازار تحت عنوان نامیکس (Nomics) با مشارکت نشریه بلومبرگ به‌دست آمده است.

در این گزارش اشاره شد که ۱۲,۱۰۰ پروژه ارز دیجیتال یا از لحاظ تکنیکال دیگر فعالیت خاصی ندارند و یا از سال میلادی گذشته تا کنون، معامله‌ای در آن‌ها صورت نگرفته است. به‌علاوه، این رقم دو برابر مجموع این آمار در سال‌های گذشته است.

تعداد پروژه‌های رمزارز شکست‌خورده در سال‌های اخیر
تعداد پروژه‌های رمزارز شکست‌خورده در سال‌های اخیر – Nomics

جیکوب جوزف، محقق و تحلیل‌گر پلتفرم کریپتوکامپر (CryptoCompare)، در یکی از مصاحبه‌های خود اظهار کرد در بحبوحه بازار گاوی سال ۲۰۲۱، سرمایه، توجهات و نقدینگی زیادی پیرامون پروژه‌های فعلی و جدید وجود داشت؛ اما اکنون با از دست رفتن دسترسی به سرمایه و منابع مالی، حتی یک پروژه ارز دیجیتال خوب و کاربردپذیر نیز در حال تلاش برای حفظ فعالیت‌های خود است.

بر اساس آمار پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، تعداد پروژه ارز دیجیتال که هم‌اکنون در بازارهای جهانی به‌صورت فعالانه معامله می‌شوند ۲۱,۲۴۷ رمزارز است؛ اما حتی از بین این پروژه‌های زنده، تنها تعداد کمی از آن‌ها حجم معاملات قابل قبولی به‌صورت روزانه دارند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر پایین‌تر از مرز ۱ تریلیون دلار قرار دارد.

قیمت بیت کوین در هفته جاری زیر ۲۰,۰۰۰ دلار رسید و هم‌اکنون در محدوده ۱۹,۵۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شود و از بین ده رمزارز برتر بازار، تنها ریپل (XRP) موفق به کسب ۸ درصد رشد طی هفته اخیر شده است.

ارزش بازار چیست؟

مارکت کپ سرمایه موجود و نقدی یک کمپانی، رمزارز یا موجودی مالی است. ارزش بازار، میزان ارزش تمام توکن‌ها یا کوین‌های در چرخش ضرب در قیمت نقدی آن مانند دلار و ریال است.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا