اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتال

منتقد سرسخت در تحلیل بیتکوین از عملکرد خوب آن شگفت‌زده شد

پیتر شیف، سرمایه‌گذار و مدیرعامل کمپانی شیف‌گُلد (SchiffGold)، در مورد تحلیل بیتکوین و ثبات یک‌هفته‌ای آن در محدوده ۳۰,۰۰۰ دلاری صحبت‌هایی را در توییتر انجام داد.


البته او معتقد است که این ثبات مدت زیادی باقی نخواهد ماند. در این بین، قیمت برترین رمزارز بازار تا محدوده ۲۹,۱۰۰ دلار پایین آمد.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین در صرافی ارزدیجیتال

تله گاوی برای جذب خریدارن بیشتر

پیتر شیف در توییتر خود نوشت عملکرد خوب بیت کوین در نگهداری این سطح وی را شگفت‌زده کرده است، اما خطاب به هولدرهای آن گفت که از این موضوع خیلی به خود غره نشوند.


این منتقد برجسته در تحلیل بیتکوین از دیدگاه خود می‌گوید که ممکن است این سطح یک تله برای جذب خریداران بیشتر باشد و پس از آن این احتمال وجود دارد که بیت کوین با یک ریزش سنگین دیگر همه را با خود پایین بکشاند. وی هشدار داد که بازارها هیچ‌وقت به سرمایه‌گذاران برای خرید در کف بیت کوین فرصت زیادی نمی‌دهند.

تحلیل بیتکوین و ظهور الگوهای شوم

سه روز پیش بود که شیف بیان کرد نمودار بیت کوین «الگوهای نزولی شوم» و نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. وی مخصوصاً دو الگوی سر و شانه و سقف دوقلو را در نمودار بیت کوین نام برد که هردوی آن‌ها علائمی فوق‌العاده منفی برای ادامه روند نزولی بیت کوین در بازار محسوب می‌شوند.


او پیش از این در سال میلادی جاری بارها پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین پایین‌تر از ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد آمد و سقوطی اساسی در زیر سطح ۳۰,۰۰۰ دلاری در انتظار آن است.


هنگام نشر این خبر، بیت کوین با کاهش ۲ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۲۹,۰۸۸ دلار قرار دارد.

تحلیل بیتکوین از سنتیمنت: کماکان بازار خرسی

تیم تحلیل‌گر داده‌های درون‌شبکه‌ای سنتیمنت (Santiment) در توییتی نوشت اگر کسی امیدوار بوده که بازار خرسی تمام شده است، سخت در اشتباه است.


پول‌بک (Pullback) یا اصلاح جدید بازار سندی برای این ادعا است. علاوه بر این، سنتیمنت به مخاطبان خود کاهش ۳ درصدی شاخص S&P 500 را یادآور شد. بر اساس گفته‌های این پلتفرم، بیت کوین همچنان به همبستگی شدید خود با شاخص سهام در سال ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد.


اما این ریزش بازار از تصمیم تاریخی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره توسط آن و خصوصاً سقوط بلاک چین ترا (Terra) نشئت می‌گیرد؛ این بلاک چین همراه با دو توکن خود، لونا (LUNA) و استیبل کوین الگوریتمی UST، طی هفته گذشته دچار فروپاشی شدند و ارزش آن‌ها نزدیک به صفر رسید.


بلاک چین ترا در حال حاضر فعالیت خود را متوقف کرده است، اما بنیان‌گذار آن، دو کوان، طرحی پیشنهادی از ایجاد یک هاردفورک (Hard Fork) و کنار گذاشتن شبکه قبلی ارائه کرده است که طبق آن، بلاک چین قبلی با نام ترا کلاسیک (Terra Classic) همراه با توکن بومی لونا کلاسیک (LUNA Classic / LUNC) و بلاک چین فورک‌شده جدید با نام ترا و توکن بومی لونا (LUNA) و بدون حضور استیبل کوین UST به کار خود ادامه می‌دهند.


شایان ذکر است که بر اساس گزارشی دیگر از نشریه یوتودی (U.Today)، به نظر می‌رسد این طرح با کسب ۷۸ درصد آرای موافق در راستای احیای اکوسیستم ترا احتمالاً اجرا خواهد شد.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا