تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل پولکادات امروز ۲۳ فوریه؛ آیا حمایت ۷ دلاری حفظ می‌شود؟

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، تحلیل قیمت پولکادات یک حرکت نزولی را نشان می‌دهد. قیمت پولکادات پس از یک روند صعودی پر قدرت در چند روز اخیر، دوباره به سطح ۷.۲ دلار کاهش یافته و سطح حمایت ۷ دلار همچنان معتبر است.

پادکست تحلیل قیمت پولکادات

پولکادات در طول چند هفته اخیر رشد قابل توجهی برای خود ثبت کرده، به طوری که قیمت تقریباً از سطح ۴.۵ دلار تا نزدیک به سطح ۸ دلار رشد کرد. اما به دلیل کاهش قابل توجه قیمت در طول دو روز گذشته، تحلیل قیمت پولکادات به سمت روند نزولی متمایل شده است. از آنجایی که حرکت نزولی به سرعت در حال افزایش است، سطح قیمت‌ها به طور پیوسته در حال کاهش هستند و قیمت دوباره به سطح ۷ دلار ریزش کرده است.

 با این وجود قیمت پولکادات نسبت به سطح ۷ دلار واکنش جدی نشان داده و سریع از این سطح به سمت بالا جهش یافته است. خریداران باید سطح قیمتی ۷ دلار را به عنوان یک حمایت قوی حفظ کنند تا از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کنند.

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل پولکادات امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل نمودار قیمت یک روزه پولکادات

بر اساس تحلیل قیمت یک روزه پولکادات در سایت Cryptopolitan، میانگین متحرک نمودار قیمت (MA) که در حال حاضر در سطح بالای ۷ دلار قرار دارد، در موقعیت ثابتی به حرکت خود ادامه می‌دهد و در زیر نمودار قیمت قرار دارد که نشان از ادامه حرکت صعودی است.

تحلیل پولکادات
نمودار قیمت یک روزه DOT/USD، منبع: تریدینگ ویو.

 نوسانات در قیمت پولکادات در طول سه روز گذشته در حال افزایش بوده است. باند بالایی نشانگر باندهای بولینگر (Bollinger bands) مقدار ۷.۶۶ دلار و باند پایینی آن سطح ۵.۸۳ دلار را نشان می‎‌دهد. مقدار شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به سطح ۵۸ کاهش یافته است.

تحلیل نمودار قیمت ۴ ساعته پولکادات

تحلیل قیمت پولکادات در نمودار ۴ ساعته، حاکی از یک روند نزولی است و پیش‌بینی می‌شود که به میزان قابل توجهی کاهش یابد. طبق آنچه که RSI نشان می‌دهد، فروشندگان بیشتری ممکن است در بازار این ارز دیجیتال وجود داشته باشند. ارزش میانگین متحرک در این تایم فریم در حال حاضر روی ۷.۳۳ دلار است که به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت فعلی است.

تحلیل پولکادات
نمودار قیمت ۴ ساعته DOT/USD، منبع: تریدینگ ویو.

در تایم فریم چهارساعته، باند بالایی بولینگر به دلیل افزایش نوسانات اخیر در موقعیت ۷.۷۴ دلار قرار دارد، در حالی که باند پایین بولینگر در مقدار ۷.۱۱ دلار واقع شده است. شاخص RSI نیز به دلیل کاهش دو روز گذشته افت کرده و در حال حاضر در سطح ۴۳ قرار دارد.

نتیجه‌گیری تحلیل قیمت پولکادات

بر اساس تحلیل‌های ۱ روزه و ۴ ساعته ارائه شده از قیمت پولکادات در بالا، این رمزارز در آستانه آزمایش مجدد سطح حمایتی ۷ دلار در آینده نزدیک است. محدوده ۷ دلار یک سطح حمایتی قوی است، اگر این حمایت حفظ شود، احتمال صعود قیمت این رمزارز در میان مدت وجود دارد. اما اگر سطح ۷ دلار شکسته شود امکان ریزش تا سطح ۶ دلار وجود دارد.

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا