اخبار اتریومتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

اتریوم پس از مرج به زیربنای اینترنت تبدیل شده است

دیوید شاتل‌وُرث، اقتصاددان حوزه دیفای (امور مالی غیرمتمرکز / DeFi) در کمپانی بلاک چینی کانسِنسیس (Consensys)، معتقد است اتریوم پس از مرج (Ethereum Merge) و انتقال این شبکه به پروتکل اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS)، به «بنیان اینترنت» تبدیل شده است.


طی مصاحبه با کیتکو نیوز (Kitco News) در روز جاری، شاتل‌ورث با اشاره به ارتقای توانایی شبکه در پردازش تراکنش‌ها حتی بیشتر از غول‌های شناخته‌شده در حوزه پرداخت‌ها نظیر ویزا (Visa)، اتریوم اکنون می‌تواند کسب و کارها و شرکت‌های بیشتری را تحت فعالیت خود قرار دهد.


وی افزود اتریوم پس از مرج و برخورداری از ویژگی‌های مانند امنیت تضمین‌شده برای کاربران، آماده پذیرش به‌صورت گسترده است.

او می‌گوید که به هیچ عنوان ماکسیمالیست (Maximalist) اتریوم نبوده و بیشتر حامی یک جهان چندشبکه‌ای است، اما معتقد است اتریوم حکم لایه زیرساخت این جهان را دارد. اتریوم طی یک سال اخیر تراکنش‌های بیشتری را نسبت به ویزا مدیریت کرده است و پذیرش گسترده آن به‌علت امنیت و ارزش و سرمایه موجود در این شبکه است که دیگران را به استفاده از آن در کسب و کارهای خود ترغیب می‌کند.


اما شاتل‌ورث به چالش‌های اتریوم در رقابت با دیگر پروژه‌های قدرتمند در حوزه دیفای نیز اشاره کرد و در عین حال خاطرنشان کرد که عوامل بازدارنده مرتبط با اقتصاد کلان، در حال حاضر مانع از جذب سرمایه کلان و پذیرش اتریوم پس از مرج شده‌اند و پس از بهبود شرایط اقتصادی در دنیا این موارد برای اتریوم محقق خواهند شد.

افزایش نرخ بهره می‌تواند روزنه امیدی برای دیفای، به‌ویژه اتریوم باشد و با افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها در این شبکه، احتمالاً شاهد تبدیل‌شدن اتریوم به یک دارایی ضدتورمی (Deflationary) خواهیم بود که در این صورت، سازمان‌های زیادی برای پذیرش اتریوم هجوم می‌آورند.


لازم به ذکر است که انتظار می‌رفت اتریوم پس از ارتقای مرج و تبدیل‌شدن به یک دارایی ضدتورمی، شاهد جذب سازمان‌های بیشتری باشد؛ اما عوامل بازدارنده نظیر تورم شدید و افزایش نرخ بهره بر روی قیمت اتریوم و به‌طور کل بازار ارزهای دیجیتال فشارهایی را به‌وجود آورده‌اند.


در همین راستا و طبق گزارشات روزهای گذشته، مارکت کپ اتریوم (Ethereum Market Capitalization) پس از ارتقای مرج در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا کنون، نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ارتقا مرج اتریوم چیست؟

ارتقای مرج اتریوم (Ethereum Merge) در واقع پیاده‌سازی مجدد الگوریتم اجماع شبکه و انتقال از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) است.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا