اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن در او ام پی فینکس لیست شد

توکن هواداری پاری سن ژرمن (Paris Saint-Germain Fan Token / PSG) رمزارز متعلق به این باشگاه فوتبال فرانسوی است.


از جایی که هواداران این تیم فوتبال قصد تعامل بیشتر، حمایت و حضور در تصمیم‌گیری‌های باشگاه را دارند، زمانی که برای مثال این تیم با بازیکن جدیدی قرارداد می‌بنند، ممکن است قیمت ارز دیجیتال پاری سن ژرمن افزایش پیدا کند.


توکن‌های هواداری باشگاه‌های ورزشی اخیراً سر و صدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال به‌پا کرده‌اند و هدف آن‌ها، جذب سرمایه از طریق ایجاد شرایط مورد نظر برای هوادارن مشتاق، جهت برخورداری از حق رأی و ارائه نظرات و پیشنهادات برای باشگاه مورد علاقه آن‌ها است.


در دوره‌ای که فعالیت‌های تجاری در حوزه ورزش به بالاترین سطح خود رسیده است، هواداران تیم‌های ورزشی تبدیل به روح تیم‌های ورزشی به‌ویژه باشگاه‌های فوتبال شده‌اند و به جرأت می‌توان گفت که آرمان‌های تیم‌های ورزشی بدون حضور و سرمایه‌گذاری هواداران آن‌ها قابل دست‌یابی نخواهد بود.

باشگاه‌های فوتبال در هر فصل میلیون‌ها دلار سرمایه را خرج می‌کنند، اما مدرن‌شدن فرهنگ دنیای فوتبال و خالی‌شدن استادیوم‌ها به‌دلیل پاندمی کرونا موجب شد باشگاه‌های ورزشی پا را یک قدم فراتر گذاشته و از طریق شیوه‌های جدید و نوآورانه اقدام به جذب و برقراری تعامل با هوادار کنند.


ارز دیجیتال پاری سن ژرمن (PSG) علاوه‌بر انجام معاملات در بازار رمزارزها، سه قابلیت دیگر از قبیل عملکرد به‌عنوان یک توکن حاکمیتی (Governance Token)، ارائه پاداش به هولدرها و سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) را ارائه می‌دهد.

همچنین کاربران می‌توان با استفاده از توکن‌های PSG در پلتفرم سوسیوز (Socios) از پاداش‌هایی بهره‌مند شوند. کاربران با بالا بردن سطح پروفایل خود در این اپلیکیشن می‌توانند ارز دیجیتال پاری سن ژرمن را به‌عنوان پاداش دریافت کنند. سپرده‌گذاری توکن PSG نیز به کاربران پاداش‌هایی از قبیل NFT برای بازی‌های بلاک چینی و اقلام کلکسیونی می‌دهد.


پاری سن ژرمن اولین باشگاه فوتبال است که با پلتفرم سوسیوز وارد مشارکت شده و توکن آن تحت بلاک چین چیلیز (Chiliz / CHZ) فعالیت می‌کند. ارز دیجیتال چیلیز خود در شبکه ERC-20 اتریوم ایجاد شده و افراد می‌توانند با استفاده از این توکن در پلتفرم سوسیوز، ارز دیجیتال پاری سن ژرمن را خریداری کنند.

توکن PSG در شبکه چیلیز یک توکن کاربردی (Utility Token) محسوب می‌شود و الگوریتم اجماع این شبکه فرعی (Sidechain) در بلاک چین اتریوم اثبات اعتبار (Proof-of-Authority / PoA) است.


هم‌اکنون کاربران او ام پی فینکس می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از ارزهای ریال یا تتر (USDT) اقدام به خرید ارز دیجیتال پاری سن ژرمن (PSG) در این پلتفرم کنند.

توکن هواداری چیست؟

فن توکن (Fan Token) یا توکن هواداری نوعی ارز دیجیتال است که به دارنده آن قابلیت شرکت در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی باشگاه مورد علاقه خود و مزایایی از قبیل پاداش‌ها و حقوق VIP می‌دهد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا