اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالسلبریتی‌های کریپتو

هشدار رابرت کیوساکی به سرمایه گذاران ؛ سقوط قریب الوقوع دلار

با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و رسیدن به سطوح تاریخی گذشته، دلار آمریکا واکنشی مثبت از خود نشان داده و به ضرر دیگر ارزهای فیات در دنیا رشد داشته است. از بین این ارزها، پوند انگلیس ضعیف‌ترین عملکرد را در برابر دلار به‌ثبت رسانده است.


اما علی‌رغم عملکرد قوی دلار آمریکا، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، رابرت کیوساکی، معتقد است که این قدرت دلار برای مدت زیادی پایدار نخواهد ماند.


وی روز گذشته در توییتر خاطرنشان کرد دلار این پتانسیل را دارد که در اوایل سال ۲۰۲۳ سقوط کند و نقره را به‌عنوان یک پوشش و جایگزین مناسب برای این دارایی معرفی کرد.


وی معتقد است که دلار آمریکا سرنوشتی مشابه پوند انگلیس خواهد داشت و در اوایل سال ۲۰۲۳ با تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو سقوط می‌کند. رابرت کیوساکی در گذشته اظهار کرده بود که ایالات متحده و انگلستان رابطه‌ای مشترک در تاریخچه خود دارند و ممکن است این رابطه بر بازارهای مالی تاثیرگذار واقع شود.


موضع رابرت کیوساکی در برابر دلار از جایی شروع شد که وی به سرمایه‌گذاران هشدار داد که بازارهای مالی به احتمال فراوان یک «سقوط فجیع» را تجربه خواهند کرد و باید قبل از وقوع آن، سرمایه خود به رمزارزها منتقل کنند.


کیوساکی در عین حال که یک پایان برای دلار پیش‌بینی کرده و آن را «پول جعلی» می‌خواند، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که در نقره سرمایه‌گذاری کنند و پیش‌بینی کرد که قیمت این فلز به ۵۰۰ دلار خواهد رسید.


به‌طور کل در پی هماهنگی بانک‌های مرکزی دولت‌ها با سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا، دیگر ارزهای فیات نیز دچار سقوط خواهند شد.


نکته قابل توجه این‌جا است که قدرت گرفتن دلار به‌طور مستقیم بر کاهش ارزش دیگر همتاهای آن تاثیر گذاشته است و اکثر سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک پوشش، سرمایه خود را وارد بازار رمزارزها و بیت کوین کرده‌اند. بر اساس گزارشات اخیر نشریه فین‌بولد (Finbold)، سرمایه‌گذاران در بریتانیا و اتحادیه اروپا ارزهای پوند و یورو خود را در سطوحی تاریخی فروخته و اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند.

دلار و رمزارزها و ثبت بهترین عملکرد میان دارایی ها

افزایش تمایلات برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین از بالا رفتن حجم معاملات آن و رسیدن به بالاترین سطح سه‌ماهه آن پیدا است. این در حالی است که این رمزارز در سالی که سراسر با اصلاحات شدید قیمتی همراه بوده، در محدوده نزدیک به ۱۹,۰۰۰ دلار به یک تثبیت قیمتی (Consolidation) رسیده است.


سرمایه‌گذاران در حال فروش ارزهای فیات خود برای خرید بیت کوین به‌عنوان یک پوشش امن هستند و دیگر افراد تمرکز خود را بر آربیتراژ گذاشته‌اند. لازم به ذکر است که علی‌رغم کاهش‌های قیمت در بیت کوین و به‌طور کل بازار ارزهای دیجیتال، دلار آمریکا و رمزارزها در شش‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بهترین عملکرد را میان دیگر دارایی‌ها از خود به‌جا گذاشته‌اند.

رابرت کیوساکی کیست؟

رابرت کیوساکی مدیر کسب و کار و نویسنده موفق اهل آمریکا و بنیان‌گذار کمپانی ریچ گلوبال (Rich Global LLC) و ریچ دَد (Rich Dad)، کمپانی آموزش در حوزه تجارت، است.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا