اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه به زودی راه اندازی خواهد شد

دولت روسیه اعلام کرده که قصد دارد با استفاده گسترده‌تر از صنعت کریپتوکارنسی در قالب ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBCD روسیه)، احتمالات ناشی از تحریم‌های غرب پس از حمله به اوکراین را در اقتصاد روسیه خنثی کند!

CBCD روسیه

یک قانون‌گذار ارشد روسی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که روسیه هم اکنون در مسیر راه اندازی CBCD خود قرار دارد و ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه در اوایل سال جدید میلادی در تسویه حساب‌های متقابل با چین با استفاده از یوان دیجیتالی چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بنابر گزارش‌هایی که در رسانه‌های مختلف منتشر شده، راه اندازی CBCD روسیه با هدف کاهش قدرت سیاسی و اقتصادی ایالات متحده بر نظام مالی و اقتصادی جهان صورت گرفته است.

آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته مالی در مجلس روسیه، در مصاحبه با روزنامه پارلمان روسیه گفت:

” از آن‌جایی که کشورهای غربی تحریم‌ها و مشکلاتی را پیرامون نقل و انتقالات مالی در سطح بین الملل برای برخی دولت‌ها ایجاد کرده‌اند، موضوع دارایی‌های دیجیتالی همچون ارزهای دیجیتال، ارزهای رمزنگاری شده و همچنین ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی که روبل روسیه را نیز در بر می‌گیرد، موضوعی است که همواره در جامعه در حال تشدید شدن است. “

او افزود که دولت روسیه به دنبال پیدا کردن جایگزین‌هایی است:

” با راه اندازی و استفاده از روبل دیجیتالی (CBCD روسیه)، سایر کشورها نیز آغاز به استفاده فعالانه از آن خواهند کرد و به این ترتیب کنترل آمریکا بر نظام مالی جهانی پایان خواهد یافت.”

پروژه روبل روسیه (CBCD روسیه)

CBCD روسیه

پروژه روبل دیجیتال (CBCD روسیه) چندین سال است که در دست بررسی می‌باشد و هدف اصلی آن نوسازی سیستم مالی کشور و سرعت بخشیدن به امور پرداختی است. اما با توجه به تحریم‌هایی که توسط دولت‌های غربی ایجاد شده است، روند اجرای استفاده از روبل دیجیتالی با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

این قانون‌گذار ارشد روسی همچنین به احتمالاتی مبنی بر تنظیم مقررات جدید ارزهای دیجیتال در اواخر سال جاری میلادی اشاره کرد. با پیش گرفتن رویکردهای سخت‌گیرانه توسط بانک روسیه و تلاش‌های بی وقفه برای ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال، قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در کشور روسیه طی سال گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

پروژه روبل روسیه (CBCD روسیه) نیز درقالب پاسخی به “تهدید ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت کوین” برنامه‌ریزی شده است.

در شرایط فعلی، اعتقاد بر این است که بانک مرکزی روسیه موضع خود را پیرامون لایحه مقررات ارزهای دیجیتال تعدیل کرده و هم اکنون در حال بررسی نسخه‌ای است که امکان تجارت و معامله دارایی‌های دیجیتال را در صرافی مسکو که بزرگ‌ترین صرافی کشور روسیه است، فراهم کند.

در اوایل ماه جاری نیز، وزارت دارایی و بانک مرکزی روسیه توافق کردند که از ارزهای دیجیتال در پرداخت های برون مرزی برای تسهیل امور تجاری روسیه در سطح بین‌الملل استفاده کنند.

در ماه ژوئن، ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه، لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های داخلی غیرقانونی است. در عین حال اما پوتین نسبت به ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال ابراز علاقه کرد و گفت که کشور می‌تواند از برق اضافی و آب و هوای مطلوب خود برای توسعه صنعت استفاده کند.

در این باره بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

روسیه و پرداخت با بیت کوین در امور بین‌المللی

CBCD چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال بانک مرکزی که با نام CBCD شناخته می‌شود، نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزشی برابر با ارز فیات هر کشور دارند و با هدف آسان‌سازی امور پرداختی کشورها طراحی و ایجاد شده‌اند.

منبع: cryptopotato

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا