اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه اندازی بلاک چین سامسونگ ؛ سیستم امنیتی دستگاه های هوشمند

اپلیکیشن‌هایی که با محوریت امنیت و اعتماد فعالیت دارند، جزء اولین پلتفرم‌هایی هستند که جهت توسعه خود به فناوری بلاک چین روی آورده‌اند. غول نرم‌افزاری و الکترونیکی اهل کره جنوبی یعنی سامسونگ در روز جاری از پیاده‌سازی یک سیستم امنیتی برای دستگاه‌های هوشمند خود در قالب یک بلاک چین خصوصی (Private Blockchain) خبر داد.


هدف از این بلاک چین سامسونگ، تحت عنوان ناکس ماتریکس (Knox Matrix)، تقویت سطح امنیتی محیطی است که شامل دستگاه‌های مختلفی می‌شود؛ به این صورت که هر دستگاه هوشمند بر عملکرد دیگر دستگاه‌ها نظارت دارد و از طریق یک «سیستم نظارتی چند لایه مشترک»، اطلاعات دسترسی (Access Data) به اشتراک گذاشته شده تا فرآیند ورود به حساب‌ها تسهیل و تقویت شود.


لازم به ذکر است این بلاک چین سامسونگ در واقع نسخه بازنگری‌شده از سیستم امنیتی فعلی این کمپانی است که از آن در آخرین کنفرانس توسعه‌دهندگان این کمپانی رونمایی شد. گرچه سامسونگ از جزئیات و عملکرد این سیستم اطلاعات چندانی را منتشر نکرده است.


برای مثال استفاده از یک تلفن هوشمند متصل به دیگر دستگاه‌ها نظیر تلویزیون یا کولر گازی تحت این سیستم امنیتی جدید، باعث شده که مقاومت آن‌ها را در برابر نفوذ و تهدیدهای مختلف بیشتر شود.

تسهیل فرآیند ورود به سیستم توسط بلاک چین سامسونگ

طبق گزارشات رسمی سامسونگ، سیستم ناکس ماتریکس عملیات ورود به دستگاه‌های مختلف (Login) در منزل را ساده‌سازی کرده است. از این رو، وضعیت ورود به حساب در یک دستگاه به‌صورت خودکار به دیگر دستگاه‌های متصل به شبکه انتقال پیدا می‌کند. البته، این سیستم در عین حال دسترسی دیگر دستگاه‌های موجود در شبکه به داده‌های حیاتی و مهم را از بین می‌برد.


تیم پروژه در مورد اطلاعاتی مانند زمان آغاز به‌کار این بلاک چین سامسونگ و یا مشخصات فنی آن جزئیاتی را فاش نکرده است، اما در بیانیه رسمی کمپانی عنوان شد که برای دستگاه‌های سامسونگ فارغ از سیستم عامل آن‌ها، اعم از اندروید (Android)، تایزن (Tizen) و یا دیگر نمونه‌ها، ناکس ماتریکس یک بسته توسعه نرم‌افزاری (Software Development Kit / SDK) مشترک ارائه خواهد کرد.


کمپانی سامسونگ پیرامون پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی ویژه اکوسیستم‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین یا رمزارزها، تا کنون فعالیت زیادی داشته است. این غول تکنولوژی سال ۲۰۱۹ در گوشی پرچم‌دار خود، گلکسی S10، کیف پولی جهت برقراری امنیت کلیدهای خصوصی مبتنی بر مکانیزم‌های سخت‌افزاری تعبیه کرد و همچنین، از تولید تراشه‌های استخراج بیت کوین خبر داد.


فناوری امنیتی مورد نظر در آن سال تحت عنوان ناکس (Knox) معرفی شد که اکنون به‌عنوان یک پیشرو برای سیستم جدید بلاک چین سامسونگ شناخته می‌شود.

بلاک چین خصوصی چیست؟

شبکه‌ای از بلاک چین که در محیطی محدودشده شبیه به یک شبکه بسته (Closed Network) فعالیت دارد و یا تحت کنترل یک نهاد است، بلاکچین خصوصی نام دارد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا