تحلیل ارز دیجیتال

خرید سرمایه گذاران سازمانی اتریوم در هفتمین هفته متوالی

بر اساس آخرین گزارشات از پلتفرم آماری کوین‌شِرز (Coinshares)، سرمایه گذاران سازمانی اتریوم در حال انباشت این رمزارز هستند و اکنون این دارایی، شاهد ۷ هفته متوالی از ورود سرمایه به بازار خود است.


از این حجم سرمایه، ۱۶.۳ میلیون دلار متعلق به هفته گذشته بود و مجموع آن‌ها در ۷ هفته اخیر، ۱۵۹ میلیون دلار برآورد شده است.


جیمز باترفیل، مدیر بخش تحقیقات کوین‌شرز، روز دوشنبه بیان کرد افزایش تمایلات به محصولات سرمایه‌گذاری اتریومی تا حد زیادی مربوط به شفاف‌سازی‌ها پیرامون ارتقای مرج (Merge) بوده که قرار است در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) راه‌اندازی شود.


با اجرای ارتقای مرج اتریوم، شبکه اصلی آن با زنجیره بیکن (Beacon Chain) از اتریوم ۲.۰ ادغام (Merge / مرج) خواهد شد، به این معنی که مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) در شبکه به‌طور کامل به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) تغیر پیدا می‌کند. انتظار می‌رود مکانیزم اجماع اثبات سهام، سطح امنیت شبکه اتریوم را افزایش و مصرف انرژی آن را کاهش دهد و اتریوم را تبدیل به محصولی سازگار با محیط زیست کند.


ادغام شبکه‌های آزمایشی گوئِرلی (Goerli) و پرِیتِر (Prater) نیز قرار است طی هفته جاری انجام شود که این رویداد، آخرین مرحله آزمایشی پیش از راه‌اندازی ارتقای مرج در شبکه اصلی است که کمتر از شش هفته دیگر انجام خواهد شد.

معامله گران و سرمایه گذاران سازمانی اتریوم در حال آماده شدن

گلس‌نود (Glassnode)، کمپانی تحلیل‌گر حوزه بلاک چین، معتقد است ارتقای قریب‌الوقوع مرج، معامله‌گران رمزارزها را آماده برای استراتژی «شایعه را بخر، خبر را بفروش» (Buy the rumor, Sell the news) کرده است؛ این کمپانی اظهار کرد معامله‌گران در بازار مشتقات به‌طور واضح در حال باز کردن موقعیت‌های معاملاتی زیادی برای اتریوم هستند که مشخصاً به ارتقای مرج در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) مربوط می‌شود.


این کمپانی روز دوشنبه طی یک پست خبری تحت عنوان «شرط‌بندی روی مرج» (Betting on the Merge) خاطرنشان کرد، پس از راه‌اندازی ارتقای مرج، بازار معاملات آتی (Futures) و آپشن (Option) اتریوم در معرض وارونگی (Backwardation) قرار خواهند گرفت؛ طبق این پدیده، قیمت فعلی یک دارایی در بازارهای عادی بیشتر از قیمت آن در معاملات بازارهای آتی می‌شود.


گرچه اثرات نهایی ارتقای مرج بر قیمت اتریوم هنوز مشخص نیست. ویتالیک بوترین، کمک بنیان‌گذار اتریوم، در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود در مورد چشم‌انداز بلندمدت اتریوم ابزار خوش‌بینی کرد و معتقد است به‌دلیل ویژگی‌هایی که تابه‌حال در دنیای رمزارزها دیده نشده است، اتریوم پس از ارتقای مرج همچنان در مسیری مثبت باقی خواهد ماند.


طبق آمار پلتفرم کوین‌گِکو (CoinGecko)، هنگام نشر این خبر قیمت اتریوم در محدوده ۱,۷۷۶ دلار قرار دارد و نسبت به هفت روز گذشته ۸.۶ درصد رشد داشته است.

استراتژی «شایعه را بخر، خبر را بفروش» چیست؟

هنگامی که یک خبر هنوز به‌صورت شایعه و غیر رسمی است، سرمایه‌گذاران با خرید دارایی مربوطه و فروش آن هنگام نشر رسمی خبر و هجوم دیگر سرمایه‌گذاران، بیشترین سود را به‌دست می‌آورند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا