آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش تحلیل تکنیکال

تحلیل شیبا اینو، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل‌های تکنیکال SHIB

تحلیل شیبا اینو به عنوان یک میم‌کوین در صنعت کریپتو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌است و تریدرها بدون اطلاع از زمان ورود و خروج به معاملات، با پر ریسکی مواجه خواهند بود. این رمز از همان روزهای اولیه راه‌اندازی و با حمایت ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، موفق شد جامعه طرفداران یا در اصطلاح کامیونیتی فعال شایان توجهی را به خود جذب کند.

فعالان حوزه رمزارزها به ویژه علاقه‌مندان به میم‌کوین‌ها، شیبا اینو (SHIB) را فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. البته تحلیل‌های مربوط به این رمزارز نیز از چشم‌انداز روشن شیبا اینو در آینده خبر می‌دهد. به عنوان مثال، وب‌سایت ambcrypto پیش‌بینی کرده‌است که تا پایان سال ۲۰۳۰ دو عدد از صفرهای شیبا اینو کم شده و قیمت آن به ۰.۰۰۴۴ دلار خواهد رسید. همچنین، طبق این پیش‌بینی، قیمت SHIB تا پایان سال ۲۰۳۵ نیز به ۰.۱۷ دلار می‌رسد که رشدی قابل ملاحظه محسوب می‌شود.

با این تفاسیر اما، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بالایی دارند و میم کوین‌ها نیز سرآمد این نوسانات هستند. این تغییرات شدید قیمتی در کنار اینکه ورود به بازار را با ریسک بالایی همراه می‌کند، زمینه را برای سرمایه‌گذاری و کسب سودهای چشم‌گیر در این صنعت فراهم کرده‌است. بنابراین، با وجود ریسک زیاد، اگر توانمندی تحلیل روند بازار را داشته باشید، میم‌کوین‌هایی نظیر شیبا می‌توانند فرصت‌های جذابی را برای کسب سود در اختیار شما قرار دهند.

همانطور که اشاره شد، سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی درست بهترین موقعیت برای خرید شیبا اینو و اطلاع دقیق از روند بازار، لازم است تحلیل جامع و کاملی از تغییرات این رمزارز داشته باشند. نیاز به تحلیل دقیق و به موقع تغییرات و نوسانات شیبا اینو (SHIB) باعث شد که  صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در این صفحه، تحلیل جامعی شامل تحلیل روزانه، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال SHIB به علاقه‌مندان ارائه دهد. همچنین، تحلیل احساسات بازار و بررسی تاثیر دقیق داده‌های کلان اقتصادی بر قیمت این رمزارز نیز در این صفحه مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

new TradingView.widget( { “width”: “100%”, “height”: “550px”, “symbol”: “BINANCE:SHIBUSDT”, “interval”: “240”, “timezone”: “Asia/Tehran”, “theme”: “light”, “style”: “1”, “locale”: “en”, “enable_publishing”: false, “hide_top_toolbar”: true, “hide_legend”: true, “withdateranges”: true, “hide_side_toolbar”: false, “container_id”: “tradingview_b6187” } );
نمودار تحلیل تکنیکال شیبا اینو

توکن سوزی شیبا اینو همچنان ادامه دارد؛ تحلیل فاندامنتال شیبا

میم کوین شیبا اینو (Shiba Inu / SHIB) یکی از رمزارزهای دارای مکانیزم توکن‌سوزی (Burn) است که به‌طور مداوم در حال سوزاندن میلیون‌ها واحد توکن SHIB است تا تعادل بین عرضه و تقاضا برای این رمزارز را برقرار سازد. این مسئله گاهی اوقات در قیمت شیبا نیز تاثیرگذار است و طی آخرین توکن سوزی شیبا اینو ، ۴۹۰ میلیون واحد از این رمزارز سوزانده شده است.

پادکست توکن سوزی شیبا اینو


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، توکن سوزی شیبا اینو و به‌طور کل هر پروژه ارز دیجیتال، یکی از شیوه‌های کاهش عرضه دارایی و بهبود قیمت آن است. مکانیزم توکن‌سوزی باعث شده که ارزهای دیجیتال بدون سقف عرضه کل بتوانند مقداری از عرضه در گردش بازار خود را کاهش دهند و از این طریق مانع از اشباع بیش از حد در خرید و فروش و سقوط قیمت شوند.


بر اساس یکی از آخرین گزارشات وب‌سایت shibburn.com، توسعه‌دهندگان شیبا ۴۸۹,۸۹۵,۲۳۵ واحد ارز دیجیتال SHIB را به‌طور دائم از گردش خارج کرده‌اند. در جزئیات این گزارش آمده که این توکن سوزی شیبا اینو طی ۲۴ ساعت و در ۸ تراکنش مجزا صورت گرفته است.

از بین این تراکنش‌ها، بزرگ‌ترین آن‌ها متعلق به یک کیف پول بوده که تنها در یک تراکنش مقدار ۴۸۵,۶۸۲,۲۸۰ واحد SHIB را به آدرس کیف پول توکن سوزی این رمزارز فرستاده است. نکته حائز اهمیت این‌جا است که نرخ توکن سوزی شیبا اینو نسبت به توکن سوزی روز گذشته کاهشی به‌میزان ۷۱.۲۸ درصد داشته است. بر اساس آمار وب‌سایت، روز گذشته طی ۵۸ تراکنش، میزان ۲,۲۰۴,۳۱۳,۴۷۵ واحد شیبا سوزانده شده‌اند.


با توجه به این توکن سوزی عظیم شیبا اینو، جامعه این رمزارز آن را به اجرای نسخه آزمایشی (Beta) شیباریوم (Shibarium) نسبت داده‌اند. با این حال، تداوم توکن سوزی شیبا اینو با چند خرید سنگین شیبا نیز همراه بوده است که نشان از تمایلات سرمایه‌گذاران به پروژه شیباریوم دارد.

توکن سوزی شیبا اینو 01
نمودار ۱ روزه قیمت شیبا – TradingView

برترین نهنگ های ارز دیجیتال شیبا، از جمله BlueWhale0073، طی ۱۰ روز نزدیک به ۲۱۵ میلیارد واحد شیبا را انباشت کرده‌اند. گزارشات حاکی از آنند که سرمایه‌گذاران اتریومی بهترین قیمت خرید شیبا را در سطح ۰.۰۰۰۰۱۰۳۴ دلار می‌بینند.


در بین این نهنگ‌ها، BlueWhale0073 به‌تنهایی اقدام به خرید ۲۱۵,۸۱۵,۵۷۰,۵۳۹ واحد شیبا به ارزش ۲,۲۰۹,۹۵۱ دلار کرده و برای این خرید تنها ۳۳.۴۶ دلار کارمزد پرداخت کرده است.


راه‌اندازی شیباریوم همچنان مورد توجه جامعه رمزارزها قرار دارد و حامیان شیبا اینو پیش‌بینی می‌کنند که این پروژه برای اکوسیستم شیبا چندین مزایا به‌همراه خواهد داشت. این پروژه در نظر دارد تا یک مرکز برای هولدرهای شیبا ایجاد کند تا از طریق آن بتوانند بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز (CEX)، به خرید و فروش شیبا اینو و کسب درآمد و پاداش بپردازند.


به‌علاوه، این پلتفرم قرار است تراکنش‌های شیبا و دیگر توکن‌ها را با سرعت بالا و هزینه پایین پردازش کند و با برطرف کردن این چالش‌ها، تجربه معاملاتی بی‌نقصی برای کاربران خود رقم زند. نکته مهم‌تر این است که این پروژه می‌تواند با ایجاد کاربردهای جدید و متعاقباً بالارفتن تقاضا برای ارز دیجیتال شیبا، موجب افزایش قیمت این رمزارز شود. تیم توسعه این پروژه طی آخرین بیانیه خود اعلام کرده است که نسخه بتا شیباریوم طی هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد.


این پروژه هم‌اکنون شاهد افزایش خرید و پذیرش رمزارز شیبا اینو در روش‌های پرداختی شرکت‌های مختلف است. آژانس مسافرتی زِنی (Xeni) با پلتفرم بیت‌پی (BitPay) وارد مشارکت شده و قرار است در پرداخت‌های کریپتویی خود از ارز دیجیتال شیبا استفاده کنند. همچنین، نَو نودز (NOWNodes)، کمپانی ارائه‌دهنده زیرساخت برای نودهای بلاکچینی، از برنامه خود مبنی بر ادغام با شیباریوم خبر داده است.

آیا شیبا اینو شما را میلیاردر می‌کند؟ تحلیل و پیش بینی شیبا اینو

علی‌رغم شرایط سخت در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران موفق شدند که با خرید و فروش به‌موقع رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) و دوج کوین (DOGE) به سودهای هنگفتی دست یابند و حالا، سوال‌ها بر سر این است که آیا شیبا اینو (Shiba Inu / SHIB) هم می‌تواند میلیاردرهای جدیدی به بازار معرفی کند؟


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، میم کوین (Memecoin) شیبا اینو این امیدها را برای نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) به‌وجود آورد که توانست با رشد نجومی ۱,۰۶۹ درصدی به سقف قیمت تاریخی خود در ۰.۰۰۰۰۷۹۲۴ دلار برسد. اکنون بر اساس نرخ‌های روز سوم مارس (۱۲ اسفند ۱۴۰۱)، قیمت شیبا در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۱۳۷ دلار قرار دارد و از اوج قیمت خود ۸۶.۷۵ درصد فاصله گرفته است.

پادکست تحلیل و پیش بینی شیبا اینو

روند توسعه شیبا اینو

شیبا

ارز دیجیتال شیبا بر خلاف قیمت ارزان هر واحد آن، توانسته تاکنون از مرز ۱.۳ میلیون آدرس کیف پول عبور کند که نشان می‌دهد پروژه شیباریوم (Shibarium) در این اکوسیستم توجهات زیادی را به‌خود جلب کرده است. شیباریوم یک شبکه لایه ۲ (Layer-2) بوده که به کاربران اجازه طراحی و ساخت NFT در متاورس (Metaverse) و همچنین استفاده از آن‌ها در بازی‌های بلاک چینی و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را می‌دهد.

مطالب بیشتر: راهنمای کامل NFT و نحوه ساخت آن


یکی دیگر از رویدادها و پیشرفت‌های مهم در اکوسیستم شیبا، متاورس این پروژه تحت عنوان “SHIB: The Metaverse” است که تیم توسعه آن به‌تازگی پیش‌نمایشی ویژه از آن را منتشر کرده است. همچنین، قرار است در فستیوال SXSW تگزاس بین روزهای ۱۰ تا ۱۹ مارس (۱۹ الی ۲۸ اسفند)، از ۱۱ هاب (Hub) در این متاورس با نام معبد واگمی یا “WAGMI Temple” رونمایی شود.

مطالب بیشتر: آشنایی با متاورس و دنیای مجازی


اکنون بر اساس پیش بینی قیمت شیبا توسط پلتفرم کوین‌کُدکس (CoinCodex) که از طریق الگوریتم و هوش مصنوعی کار می‌کند، می‌توان گفت قیمت توکن SHIB تا پایان سال ۲۰۲۳ پتانسیل رشد تا سطح ۰.۰۰۰۰۳۶ دلار را دارد.


یکی دیگر از پلتفرم‌های پیش بینی قیمت مشابه با کوین‌کدکس به‌نام کوین پرایس فورکَست (CoinPriceForecast) نیز یک پیش بینی صعودی از قیمت شیبا داشت که البته به‌میزان پلتفرم قبلی خوش‌بینانه نیست. این پلتفرم قیمت شیبا را تا پایان سال ۲۰۲۳ در سطح ۰.۰۰۰۰۱۴۷۴ دلار پیش‌بینی کرد و معتقد است قیمت این میم کوین تا پایان جولای سال ۲۰۲۴ (اوایل مرداد ماه ۱۴۰۳) به ۰.۰۰۰۰۳۵۴۷ دلار خواهد رسید.


حتی پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر متن اوپن اِی آی (OpenAI) یعنی چت جی پی تی (ChatGPT) نیز در مورد پیش بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۳ اطلاعات دقیقی نداشت، اما از میان عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت شیبا به ارتقای این شبکه، تعداد قرارداد هوشمند (Smart Contract) و کیف پول‌ها در آن، قوانین و مقررات نظارتی، اقتصاد جهانی و رقابت با دیگر پروژه‌ها اشاره کرد.

قیمت شیبا اینو
عملکرد قیمت شیبا از ابتدای ۲۰۲۳ تاکنون – Finbold


هنگام نگارش این خبر، قیمت ارز دیجیتال شیبا در روز جاری ۴.۶۴ درصد کاهش داشته است که این رقم نسبت به ۷ روز گذشته، ۱۳.۷۹ درصد و نسبت به ۳۰ روز اخیر، ۴.۰۱ درصد برآورد شده است؛ اما شیبا از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، در مجموع ۳۹.۷۰ درصد رشد قیمت داشته است.

با این‌که آمار و ارقام شیبا اینو کوچک به نظر می‌رسند، در نهایت همه‌چیز در بررسی دقیق شرایط بازار، میزان سرمایه‌گذاری در این رمزارز و قیمت شیبا هنگام فروش آن خلاصه می‌شود.

با توجه به عملکرد گذشته این رمزارز و روند توسعه اکوسیستم آن، ارز دیجیتال شیبا علی‌رغم فاصله بسیار زیاد با رمزارزهایی نظیر بیت کوین یا اتریوم، پتانسیل بالایی جهت رشد قیمت و حتی تبدیل یک سرمایه‌گذار محافظه‌کار به یک میلیاردر را دارد.

تحلیل تکنیکال شیبا اینو در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

قیمت شیبا اینو (SHIB) طی هفت روز اخیر موفق به ثبت رشدهای قابل توجهی شد، اما در ۲۴ ساعت گذشته قیمت این میم کوین در نمودار خود حرکتی نزولی را در پی گرفت. تحلیل تکنیکال شیبا نشان می‌دهد که این رمزارز موفق به شکست و عبور از الگوی فنجان و دسته (Cup and Handle) شد که طی چند ماه اخیر در نمودار آن ایجاد شده بود. این شکست نشانه‌ای از صعود در قیمت شیبا اینو دارد.


اما علی‌رغم کاهش قیمت اخیر، تحلیل تکنیکال شیبا اینو همچنان چشم‌اندازی مثبت برای آن نشان می‌دهد. چنانچه این رمزارز بتواند سطح ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار را حفظ کند، ممکن است در مرحله بعدی قیمت آن به محدوده ۰.۰۰۰۰۲۱ دلار برسد.


این یعنی که ممکن است قیمت شیبا طی روزهایی آتی رشدی به میزان ۵۰ درصد تجربه کند. قدرت خرید همچنان برای این رمزارز باقی است و برای ادامه حرکت صعودی، شیبا به حجم قابل توجهی از قدرت خرید احتیاج دارد.

رشد قیمتی شیبا پس از اعلام صرافی بایننس (Binance) مبنی بر افزودن این ارز دیجیتال به کارت‌های پرداختی (Payment Card) صادرشده خود در حوزه اروپا صورت گرفت و این مسئله، به شیبا کمک کرد تا بتواند کاربران بیشتری در دنیای ارزهای دیجیتال پیدا کند.

تحلیل تکنیکال شیبا اینو

نمودار روزانه شیبا اینو
نمودار روزانه شیبا اینو – Tradingview

شیبا اینو پس از شکست الگوی فنجان و دسته در نمودار خود، هنگام نشر این خبر در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار در حال معامله است.


این الگو به معنی ادامه حرکت صعودی برای شیبا است و فعالیت بیشتر خریداران می‌تواند قیمت این میم کوین را به سطوح بالاتری برساند.


نزدیک‌ترین سطح حمایتی برای شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار است و در صورت کاهش از قیمت فعلی، سطح بعدی برای این رمزارز ۰.۰۰۰۰۹ دلار خواهد بود.


حجم معاملات شیبا در آخرین بازه‌ (سِشِن / Session) معاملاتی آن تا حدی کاهش یافت که نشان از افزایش فشار فروش این رمزارز دارد، اما علی‌رغم کاهش قیمت، قدرت خرید این دارایی همچنان بالا است.

نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص rsi
نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص RSI – Tradingview

شیبا در نمودار روزانه خود وارد محدوده اشباع خرید (Overbought) شد و حتی با وجود کاهش قیمتی، خریداران همچنان زمام بازار را به‌دست دارند.


شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) شیبا پس از بازگشت از محدوده ۸۰، بالاتر از عدد ۶۰ باقی ماند و حتی پس از بازگشت جزئی آن، هنوز در محدوده ارزش‌گذاری بیش از حد (Overvalued) قرار دارد.


قیمت شیبا اینو بالاتر از خط میانگین متحرک ساده ۲۰ هفته‌ای (۲۰-SMA) خود آمد که نشان می‌دهد خریداران این حرکت صعودی از شیبا را هدایت می‌کنند.

نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص های MACD و DMI
نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص های MACD و DMI

شاخص‌ها در تحلیل تکنیکال شیبا اینو همگی افزایش قدرت خرید آن را نشان می‌دهند. شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) معروف به شاخص مکدی، در نمودار شیبا اینو نشان‌دهنده تغییر در جهت و قدرت قیمت این دارایی است.

شاخص مکدی در نمودار روزانه شیبا اینو به رنگ سبز درآمد که این اتفاق یک سیگنال خرید برای دارایی محسوب می‌شود.


شاخص حرکت جهت‌دار (DMI)، علاوه بر نشان دادن جهت حرکت یک دارایی، امکان بازگشت‌های قیمتی آن را نیز به تصویر می‌کشد. با قرار گرفتن DI مثبت بالاتر از خط DI منفی، شاخص DMI شیبا اینو در محدوده مثبت قرار گرفت.

شاخص میانگین جهت‌دار (ADI) شیبا (خط قرمز در نمودار) نیز رو به بالا بود که نشان می‌دهد حرکت فعلی قیمت این رمزارز قدرت بیشتری به‌دست آورده است.

شیبا اینو ، اعجاب آور در تحرکات قیمتی

شیبا اینو (SHIB) همچنان شگفتی‌ساز بازار ارزهای دیجیتال است. تحرکات قیمتی اخیر میم کوین برتر بازار با ثبت کمترین سطح نوسانات روزانه در کل تاریخچه معاملات رمزارزها، از دید اعضای بازار بسیار شگفت‌انگیز بوده است.


طبق آمار پلتفرم دیلی چارت (Daily Chart)، شیبا اینو طی روزهای اخیر روی یک خط صاف و مستقیم در نمودار خود حرکت کرده است. در واقع، قیمت شیبا اینو طی هفت روز اخیر کوچکترین تغییری نداشته که این مسئله به‌ویژه برای دارایی‌های پرنوسان مانند شیبا، بسیار غیر عادی است.

نمودار روزانه شیبا اینو
نمودار قیمتی روزانه شیبا اینو

خط روند صاف شیبا اینو

در حال حاضر، علت وجود خط روند صاف یا به‌عبارتی تضعیف عملکرد شیبا اینو (SHIB) مشخص نیست؛ اما برخی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معتقدند از بین رفتن نوسانات قیمتی این میم کوین به کاهش نرخ توکن‌سوزی (Burn) آن مربوط می‌شود، فرآیندی که به‌دلیل راه‌اندازی پروژه‌هایی نظیر متاورس شیباریوم (Shibarium Metaverse) آغاز شده بود.


شیبا اینو در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) وارد یک کانال نزولی شد که نشان از تغییر روند قیمتی آن داشت، اما اختلافی که میزان ورود سرمایه به بازارها و حجم معاملات آن ایجاد کرد، توانست قیمت شیبا را به سطح ۰.۰۰۰۰۱ دلار بازگرداند.

شیباسواپ بهتر از BAYC و اوپن سی

شیبا اینو را نمی‌توان صرفاً به‌دلیل تعهد به رشد و مقیاس‌بندی شبکه آن، مانند هر میم کوین دیگر در بازار در نظر گرفت. راه‌اندازی شیباسواپ (Shibaswap) و حرکت قدرتمند آن در رسیدن به رتبه‌های برتر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) در شبکه اتریوم جایگاه شیبا را در دنیای رمزارزها مستحکم کرده است. میانگین حجم معاملات روزانه در شیباسواپ ۱۰.۸ میلیون دلار برآورد شده است.


این سطح از عملکرد برای یک صرافی غیرمتمرکز (Decentralized Exchange / DEX) بسیار استثنایی محسوب می‌شود، چرا که موفق به پشت سر گذاشتن پلتفرم‌هایی نظیر بورد اِیپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club / BAYC) و اوپن‌سی (OpenSea) شده است.

حجم برداشت‌ها از این صرافی نیز نکته مهم دیگری بود که با توجه به تخفیف قیمتی حال حاضر شیبا اینو، این مسئله کاملاً عادی است. هم‌اکنون قیمت شیبا در سطوحی است که با سقف تاریخی آن فاصله زیادی دارد.


علاوه بر این، شیباسواپ در عملکرد قیمتی ارز دیجیتال SHIB تاثیر زیادی گذاشته است، اما تاثیر آن به اندازه دیگر عوامل اقتصادی و مرتبط با بازار نبوده و ممکن است علت پیدایش این رفتار قیمتی برای شیبا همین موضوع باشد.

انتظار می‌رود اکوسیستم شیباسواپ در مسیر رشد و توسعه خود باشد که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جلب کند، گرچه گذر زمان چنین ادعایی را اثبات خواهد کرد.


از موارد دیگر در رابطه با این رمزارز باید گفت علی‌رغم این که شیبا اینو دیگر جزء ده رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار نیست، هنوز محبوبیت خود بین سرمایه‌گذاران را در سطح بالایی حفظ کرده است. از برنامه‌های آتی شیبا اینو می‌توان به توسعه یک توکن و سیستم پاداش‌دهی، ساخت استیبل کوین برای اکوسیستم خود، کارت‌های کلکسیونی مخصوص متاورس و راه‌اندازی بازی شیبا ایتِرنیتی (Shiba Eternity) اشاره کرد.

ارزش بازار شیبا اینو از ابتدای سال 2022
ارزش بازار شیبا از ابتدای سال ۲۰۲۲

تحلیل شیبااینو و بررسی روند قیمت؛ امروز ۲۸ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، شیبا اینو (SHIB)، دومین میم‌کوین بزرگ بازار، با افزایش قیمت بیت کوین (BTC) در هفته گذشته، بهبود ملایمی را تجربه کرد. با این حال، انتظار می‌رود که قیمت این میم کوین به دلیل تصمیم بایننس به‌عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان برای ارتقای فهرست خود، افزایش داشته‌باشد. در همین حین، نهنگ‌های کریپتو در حال جابه‌جایی تریلیون‌ها کوین شیبا اینو هستند.

طبق داده‌های دریافت شده توسط WhaleAlert، نهنگ‌های کریپتو در یک تراکنش ۳.۴۸ تریلیون کوین شیبا اینو را جابه‌جا کردند. در این راستا، ۴۰.۲ میلیون دلار SHIB بین دو کیف پول ناشناخته جابه‌جا شد. ذکر این نکته ضروری است که این تراکنش قبل از تصمیم بایننس به خارج کردن SHIB از ناحیه نوآوری ثبت شده‌است.

پادکست تحلیل شیبا اینو

در توضیح ناحیه نوآوری باید گفت که صرافی بایننس برای لیست کردن توکن‌های جدید حوزه دیفای یا همان سیستم مالی غیرمتمرکز، بخشی به نام «ناحیه نوآوری» یا «Innovation Zone» را راه‌اندازی کرد. به گفته چانگ پنگ ژائو، مدیر صرافی بایننس، تیم این صرافی بخشی به نام ناحیه نوآوری را به پلتفرم خود اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های جدید را با خیال راحت و به دور از ریسک‌های همراه با این رمزارزها، ترید و معامله کنند. بنابراین، بایننس توکن‌های جدید حوزه دیفای را با سرعت بیشتری در این صرافی عرضه خواهد کرد.

تاثیر تصمیم بایننس بر قیمت شیبا اینو

بایننس در اطلاعیه اخیر خود تصمیم گرفت چندین توکن از جمله Shiba Inu را از ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ به خارج از ناحیه نوآوری منتقل کند. رمزارزهای دیگری همچون Frax Share (FXS)، Trust Wallet Token (TWT) و  1 inch (۱INCH) نیز از دیگر مواردی هستند که از لیست خارج خواهند شد.

این سایت اضافه کرد که منطقه نوآوری برای تبدیل ارز دیجیتال به مکانی امن‌تر معرفی شده‌است. با این حال، این توکن‌ها ثابت کردند که پروژه‌های آنان با سطوح بالایی از استانداردها مطابقت دارند.

بایننس چندین فاکتور را در طول بررسی‌های دوره‌ای پروژه‌ها در نظر می‌گیرد. این شامل تعهد تیم پروژه، سطح و کیفیت فعالیت توسعه، حجم معاملات و نقدینگی، ثبات و ایمنی شبکه و اندازه و ارتباطات پروژه است. علاوه بر این، بایننس پاسخگویی پروژه به درخواست‌های بررسی دوره‌ای، کمک به جامعه رمزنگاری و همچنین شواهدی مبنی بر اقدامات غیراخلاقی و سهل‌انگاری پروژه‌ها را بررسی می‌کند.

پس از اعلام این خبر بزرگ، احتمال افزایش قیمت معقولی وجود دارد. با این حال، قیمت شیبا اینو ۱.۲۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته رشد کرد تا زیان قبلی را جبران کند. SHIB در حال حاضر با قیمت حدودی ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با ۱.۱۰ درصد افزایش به ۳۳۳,۹ میلیون دلار رسیده‌است و بر اساس داده‌ها، نرخ سوزاندن شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ درصد کاهش داشته‌است.

در ادامه، بررسی روند و تحلیل شیبا اینو امروز را ملاحظه می‌کنید:

نمودار یک‌روزه قیمت شیبااینو
نمودار یک‌روزه قیمت شیبااینو – TradingView

نسخه عمومی بتا راهکار لایه ۲ شیباریوم با نام پاپی نت (Puppynet) به نقطه عطف جدیدی از نظر میانگین زمان بلاک و تعداد آدرس‌های کیف پول در حال تعامل در شبکه رسیده‌است. میانگین زمان بلاک در بلاک چین شیبا اینو حدود ۵ ثانیه یا کمتر است و تعداد تراکنش‌ها اکنون از ۳ میلیون عبور کرده‌است. نقطه عطف دیگر این است که آدرس‌های Waller اکنون در پلتفرم بتا از ۴ میلیون فراتر رفته‌است. تحلیلگران بر این باورند که Shibarium در آینده به شیبا کمک خواهد کرد.

تحلیل شیبا اینو با بررسی تغییرات تکنیکال

از نظر تکنیکال، نمودارهای شیبا اینو روندی صعودی را نشان می‌دهند و خریداران می‌توانند قیمت شیبا را بالای ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار نگه دارند. در نمودار ۴ ساعته شیبا، قیمت خالص این میم کوین بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه و همچنین میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برای شیبا حدود ۰.۰۰۰۰۱۱۱ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار است. قرار گرفتن این رمزارز بالاتر از این دو میانگین متحرک نمایی، نشان می‌دهد که شیبا برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت صعودی است.

برای ۲۴ ساعت آینده، سطح حمایت شیبا حدود ۰.۰۰۰۰۱۱۴۴ دلار است. این یک سطح حمایت پایدار برای این رمزارز است؛ زیرا خریداران توانسته‌اند رمزارز یاد شده را بالاتر از این سطح حمایت نگه دارند. مقاومت بعدی شیبا اینو نیز ۰.۰۰۰۰۱۲۴ دلار است.

نمودار ۴ ساعته قیمت شیبا اینو
نمودار ۴ ساعته قیمت شیبا اینو– TradingView

با توجه به روند صعودی شیبا و اینکه تحلیل‌های تکنیکال سیگنالی صعودی ارائه می‌دهند، به نظر شما رشد قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟
شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل‌ تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب مسئولیت- شیبا اینو

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا