اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

شیبا اینو بزرگ‌ترین دارایی نهنگ‌ های اتریوم

میم کوین شیبا اینو (SHIB) پس از پشت سر گذاشتن رمزارز FTT، توکن بومی صرافی رمزارز محبوب FTX، تبدیل به بزرگ‌ترین دارایی ۵۰۰ نهنگ‌ برتر در شبکه اتریوم شد.


بر اساس داده‌های پلتفرم آماری در رابطه با فعالیت‌های نهنگ‌های دنیای رمزارزها، ویل‌اِستتس (Whalestats)، بزرگ‌ترین نهنگ‌ های اتریوم پس از توکن بومی شبکه اتریوم (ETH) و استیبل کوین‌ها، پیوسته در حال انباشت این میم کوین هستند.


نکته قابل توجه این‌جا است که نهنگ‌ های اتریوم برای مدت زیادی بود که در دارایی‌های خود توکن صرافی FTX را به‌عنوان آلت کوین برتر داشتند و حالا براندازی آن توسط شیبا اتفاقی غافل‌گیر کننده برای جامعه رمزارزها محسوب می‌شود.

این داده‌ها به‌طور میانگین نشان می‌دهند که بزرگ‌ترین نهنگ‌ های اتریوم ۵.۴ میلیون دلار رمزارز شیبا و ۸.۹ میلیون دلار FTT در دارایی‌های خود دارند؛ گرچه در مجموع، اکثر دارایی این نهنگ‌ها را شیبا تشکیل می‌دهد.


اما دیگر رمزارزهای خریداری‌شده توسط نهنگ‌ها شامل توکن BEST صرافی بیت‌پاندا (Bitpanda)، توکن بومی صرافی اوکی ایکس (OKB) و توکن کرونوس (CRO) از صرافی Crypto.com می‌شود که نشان می‌دهد نهنگ‌ های اتریوم حساب سنگینی روی توکن صرافی‌های محبوب رمزارزها باز کرده‌اند. از دیگر دارایی‌های آن‌ها می‌توان توکن صرافی‌های سوییس‌بورگ (CHSB) و ام ایکس سی (MXC) را نام برد.


با این حال بیشترین رمزارز موجود در کیف پول این نهنگ‌ها، اتریوم است که میزان آن ۳۹۰ میلیون دلار برآورد شده است و در پی آن، استیبل کوین USDC از کمپانی سنتر کانسورتیوم (Center Consotium) قرار دارد که ۱۰.۲ میلیون دلار از این رمزارز را به خود اختصاص داده‌اند.

براندازی توکن صرافی FTX توسط شیبا اینو و تبدیل شدن آن به بزرگ‌ترین دارایی نهنگ‌ های اتریوم پس این بود که تیم تشکیل‌دهنده این رمزارز طی اعلامیه‌ای از برنامه‌های آتی خود صحبت کرد که به گفته مدیر توسعه‌دهندگان آن، شایتوشی کوزاما، قرار است «همه را سر جای خود بنشاند». در این بیانیه ورود ماریس جسترو به تیم متاورس شیبا اینو اعلام شد.

وی پیش از این در کمپانی تکنیکالر (Technicolor) سمت معاونت ریاست را بر عهده داشت که این کمپانی رسانه‌ای در تولید بازی‌های کامپیوتری از قبیل کال آو دیوتی، فیفا، جی تی ای، رزیدنت اویل، مورتال کامبت و . . . فعالیت داشته است.


تیم شیبا روز ۲۵ می (۴ خرداد) اعلام کرد که ماریس جسترو کهنه‌کار در حوزه سرگرمی، به تیم شیبا ملحق شده است تا فعالیت خود را در پروژه متاورس شیبا (Shib: The Metaverse) آغاز کند.


جسترو با داشتن ۲۰ سال سابقه در صنعت سرگرمی و یکی از افراد پیشرو در پروژه ایمرسیو (Immersive) به تیم شیبا ملحق شده است. پیش از این، کوزاما در تلگرام اعلام کرده بود که اعلامیه‌های پیش رو برای پروژه شیبا دنیای اینترنت را تکان خواهد داد. آن‌ها روز گذشته به جسترو برای ورود وی به تیم شیبا خوش آمد گفتند.

منبع: Cryptoglobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا