اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال شیبا اینو در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

قیمت شیبا اینو (SHIB) طی هفت روز اخیر موفق به ثبت رشدهای قابل توجهی شد، اما در ۲۴ ساعت گذشته قیمت این میم کوین در نمودار خود حرکتی نزولی را در پی گرفت. تحلیل تکنیکال شیبا نشان می‌دهد که این رمزارز موفق به شکست و عبور از الگوی فنجان و دسته (Cup and Handle) شد که طی چند ماه اخیر در نمودار آن ایجاد شده بود. این شکست نشانه‌ای از صعود در قیمت شیبا اینو دارد.


اما علی‌رغم کاهش قیمت اخیر، تحلیل تکنیکال شیبا اینو همچنان چشم‌اندازی مثبت برای آن نشان می‌دهد. چنانچه این رمزارز بتواند سطح ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار را حفظ کند، ممکن است در مرحله بعدی قیمت آن به محدوده ۰.۰۰۰۰۲۱ دلار برسد.


این یعنی که ممکن است قیمت شیبا طی روزهایی آتی رشدی به میزان ۵۰ درصد تجربه کند. قدرت خرید همچنان برای این رمزارز باقی است و برای ادامه حرکت صعودی، شیبا به حجم قابل توجهی از قدرت خرید احتیاج دارد.


رشد قیمتی شیبا پس از اعلام صرافی بایننس (Binance) مبنی بر افزودن این ارز دیجیتال به کارت‌های پرداختی (Payment Card) صادرشده خود در حوزه اروپا صورت گرفت و این مسئله، به شیبا کمک کرد تا بتواند کاربران بیشتری در دنیای ارزهای دیجیتال پیدا کند.

تحلیل تکنیکال شیبا اینو

نمودار روزانه شیبا اینو
نمودار روزانه شیبا اینو – Tradingview

شیبا اینو پس از شکست الگوی فنجان و دسته در نمودار خود، هنگام نشر این خبر در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار در حال معامله است.


این الگو به معنی ادامه حرکت صعودی برای شیبا است و فعالیت بیشتر خریداران می‌تواند قیمت این میم کوین را به سطوح بالاتری برساند.


نزدیک‌ترین سطح حمایتی برای شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار است و در صورت کاهش از قیمت فعلی، سطح بعدی برای این رمزارز ۰.۰۰۰۰۹ دلار خواهد بود.


حجم معاملات شیبا در آخرین بازه‌ (سِشِن / Session) معاملاتی آن تا حدی کاهش یافت که نشان از افزایش فشار فروش این رمزارز دارد، اما علی‌رغم کاهش قیمت، قدرت خرید این دارایی همچنان بالا است.

نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص rsi
نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص RSI – Tradingview

شیبا در نمودار روزانه خود وارد محدوده اشباع خرید (Overbought) شد و حتی با وجود کاهش قیمتی، خریداران همچنان زمام بازار را به‌دست دارند.


شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) شیبا پس از بازگشت از محدوده ۸۰، بالاتر از عدد ۶۰ باقی ماند و حتی پس از بازگشت جزئی آن، هنوز در محدوده ارزش‌گذاری بیش از حد (Overvalued) قرار دارد.


قیمت شیبا اینو بالاتر از خط میانگین متحرک ساده ۲۰ هفته‌ای (۲۰-SMA) خود آمد که نشان می‌دهد خریداران این حرکت صعودی از شیبا را هدایت می‌کنند.

نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص های MACD و DMI
نمودار روزانه شیبا به همراه شاخص های MACD و DMI

شاخص‌ها در تحلیل تکنیکال شیبا اینو همگی افزایش قدرت خرید آن را نشان می‌دهند. شاخص واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) معروف به شاخص مکدی، در نمودار شیبا اینو نشان‌دهنده تغییر در جهت و قدرت قیمت این دارایی است.

شاخص مکدی در نمودار روزانه شیبا اینو به رنگ سبز درآمد که این اتفاق یک سیگنال خرید برای دارایی محسوب می‌شود.


شاخص حرکت جهت‌دار (DMI)، علاوه بر نشان دادن جهت حرکت یک دارایی، امکان بازگشت‌های قیمتی آن را نیز به تصویر می‌کشد. با قرار گرفتن DI مثبت بالاتر از خط DI منفی، شاخص DMI شیبا اینو در محدوده مثبت قرار گرفت.

شاخص میانگین جهت‌دار (ADI) شیبا (خط قرمز در نمودار) نیز رو به بالا بود که نشان می‌دهد حرکت فعلی قیمت این رمزارز قدرت بیشتری به‌دست آورده است.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل آینده قیمتی یک رمزارز با استفاده از شاخص‌های ریاضی و با توجه به رفتار قیمتی دارایی مد نظر در گذشته است و شامل شناسایی روندها و الگوهای آن است.

منبع: NewsBTC

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا