اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه‌اندازی شبکه لایه ۲ شیباریوم

تیم توسعه میم کوین محبوب بازار، شیبا اینو (Shiba Inu / SHIB)، طی یک به‌روزرسانی خبری به جامعه این رمزارز از اجرای نسخه آزمایشی (Beta) شیباریوم (Shibarium)، شبکه لایه ۲ (Layer-2) شیبا بر روی بلاک چین اتریوم، خبر داد.


تیم توسعه‌دهنده شیبا در این بیانیه اطلاعاتی را در مورد بلاک چین‌های لایه ۲ در اختیار کاربران قرار داد. در این پست آمد که شیباریوم با هدف ارائه یک ابزار برای جامعه توسعه‌دهندگان جهت ساخت و توسعه این پروژه رمزارز و تحقق اهداف بنیان‌گذار شیبا اینو طراحی شده است.

این در حالی است که برخی افراد معتقدند ساخت شیباریوم با هدف افزایش قیمت شیبا اینو انجام شده است که البته تیم توسعه این پروژه چنین موضوعی را رد کرده‌‌اند.

پادکست راه‌اندازی شبکه لایه ۲ شیباریوم

بلاکچین چیست؟


در این راستا، توسعه‌دهندگان شیبا خاطرنشان کردند که این به‌روزرسانی زیرساختی با هدف «تحول و انقلاب در اکوسیستم شیبا» انجام می‌شود و از جزئیات این پروژه به مواردی چون امکان انجام تراکنش‌های کم‌حجم، ارتقای سرعت شبکه، قابلیت ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و ادغام NFT ها اشاره کرد.


یکی از مهم‌ترین مواردی که در به‌روزرسانی خبری پروژه شیباریوم اعلام شد، مکانیزم توکن‌سوزی (Burn) شیبا بود. به گفته تیم توسعه، با انجام هر تراکنش در این شبکه مقداری از توکن‌های شیبا سوزانده می‌شوند.


برای راه‌اندازی شیباریوم تاریخ دقیقی عنوان نشده است، اما تیم توسعه به تمام سوالات مربوط به زمان‌بندی پروژه با عبارت «به زودی» پاسخ دادند. جامعه سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان شیبا اینو از انتشار این خبر بسیار هیجان‌زده شده و امید زیادی به آینده این اکوسیستم پیدا کردند.


در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲ (۱ آذر ماه) بود که شایتوشی کوزاما، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد شیبا، در شبکه‌های اجتماعی از دعوت‌نامه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) به این پروژه جهت همکاری و ایجاد یک خط مشی جهانی برای متاورس (Metaverse) خبر داد. وی افزود در صورت عملی‌شدن این مشارکت، شیبا اینو با غول‌های تکنولوژی نظیر فیسبوک و دیسنترالند (Decentraland / MANA) همکاری خواهد کرد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا