اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

توکن های هواداری با ارتقای شبکه چیلیز بیش از ۴۰ درصد رشد کردند

در دوره‌ای که بازار پر از آشفتگی و استرس است سرگرمی‌های حوزه ورزش پناهگاه ارزشمندی برای مردم دنیا هستند، چرا که آن‌ها را مشغول به حمایت از بازیکنان و تیم‌های محبوب خود می‌کند و باعث می‌شود تا حدی مشکلات زندگی را فراموش می‌کنند.


در بحبوحه نوسانات فعلی بازار و ریزش قیمت رمزارزها، علاقه‌مندان به تیم‌های ورزشی بهانه خوبی برای شادمانی پیدا کردند، زیرا توکن های هواداری از روند نزولی خود در ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) خارج شده و بیش از ۴۰ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

صعود-قیمت-توکن-های-هواداری.png
افزایش بیش از ۴۰ درصد توکن های هواداری

در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به پیشرفت‌های اخیری که به رشد توکن های هواداری تیم‌هایی مانند پاری سن ژرمن (PSG)، یوونتوس (JUV)، بارسلونا (BAR) و چندین تیم دیگر کمک کرد و آن‌ها به صدر جداول و نمودارهای روز ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) رساند.

مرحله دوم شبکه آزمایشی چیلیز

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین عامل رشد توکن های هواداری پیشرفت‌های اخیر پروتکل چیلیز (Chilliz / CHZ) باشد که بلاک چین سوسیوز (Socios)، پلتفرم سرگرمی‌های ورزشی را اداره و اجرا می‌کند.


روز ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت)، چیلیز راه‌اندازی هالوپینو (Jalapeno) را اعلام کرد؛ هالوپینو دومین مرحله از شبکه آزمایشی (Testnet) اِسکاویل (Scoville) است که بخشی از راه‌اندازی شبکه اصلی (Mainnet) چیلیز را شامل می‌شود.


برخی از ویژگی‌هایی که در این مرحله مورد آزمایش قرار می‌گیرند شامل راه‌اندازی پِپرسواپ (PepperSwap) یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) و نظرسنجی‌های توکن های هواداری است که به دارندگان آن‌ها اجازه داده در نظرسنجی‌ها و رأی‌گیری‌های مدیریتی این پروتکل شرکت کنند.


در نهایت، کاربران قادر خواهند بود در جامعه‌ای متشکل از توکن های هواداری خاص تعامل داشته باشند و برای پیشرفت‌ها و آینده‌‌ای که برای باشگاه مورد علاقه خود در نظر دارند، از طریق نظرسنجی‌ها در توکن های هواداری رأی بدهند؛ این مورد یکی از ویژگی‌هایی بود که در ابتدا سرمایه‌گذاران را به این توکن‌ها جذب کرد.

لیست شدن توکن های هواداری در یک صرافی جدید

لیست شدن یکی از توکن های هواداری در صرافی بیت‌پاندا (BitPanda) می‌تواند عاملی دیگر برای حرکت صعودی این توکن‌ها در ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) باشد.

روز گذشته این صرافی در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد توکن هواداری باشگاه پاری سن ژرمن (PSG) را در لیست صرافی اضافه کرده و هواداران از طریق آن می‌توانند در تصمیمات باشگاه حق رأی داشته باشند و به رویدادهای VIP دسترسی پیدا کنند.


طبق اطلاعات منتشر شده، صرافی بیت‌پاندا تا کنون ۷ توکن هواداری را در لیست رمزارزهای خود دارد.

توکن سوزی و کاهش عرضه

یکی دیگر از فاکتورهای دیده شده در صعود قیمتی توکن های هواداری، فرآیندی رقابتی در توکن‌ سوزی پروتکل چیلیز به‌صورت رو در رو (Head2Head) است که طبق آن، بخشی از عرضه در گردش توکن های هواداری بر اساس نتایج زنده بازی‌های باشگاه‌ها سوزانده می‌شود.


بر اساس این طرح، مکانیزم توکن سوزی رو در رو با گذر زمان به توکنومی (Tokenomics) پروژه مورد نظر در کاهش عرضه در گردش توکن‌های آن کمک کرده و می‌تواند در صورت وجود تقاضا منجر به افزایش قیمت آن توکن شود.


همچنین، از میزان عرضه توکن های هواداری می‌توان دیدگاهی نسبت به عملکرد باشگاه مورد نظر پیدا کرد و تیم‌هایی با نتایج بهتر، توکن سوزی بیشتری را شاهد خواهند بود. در صورتی که فرآیند توکن سوزی رو در رو موثر واقع شود، ارزش تیم‌ها با توجه به کاهش در عرضه توکن‌هایشان افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا