اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتالسلبریتی‌های کریپتو

حمایت ویتالیک بوترین از سولانا رشد قیمت SOL را در پی داشت

روز گذشته در توییتر، صحبت‌ها و حمایت ویتالیک بوترین از سولانا باعث افزایش قیمت این رمزارز (SOL) شد. ویتالیک بوترین، کمک بنیان‌گذار اتریوم، در رابطه با این موضوع گفت: «امیدوارم جامعه سولانا فرصت رشد خود را پیدا کند.»


این‌طور که به نظر می‌رسد، حمایت ویتالیک بوترین از سولانا و ستایش این پروژه توسط او در توییتر توانست قیمت ارز دیجیتال سولانا را بهبود ببخشد.


وی در توییتر رسمی خود نوشت: «برخی افراد باهوش به من می‌گویند بلاک چین سولانا تیم توسعه مشتاق و متعهدی دارد و حالا که افراد سودجو و فرصت‌طلب از بازارها خارج شده‌اند، این بلاکچین آینده روشنی را پیش روی خود دارد. برای من که شخصاً در این پروژه حضور ندارم سخت است که با اطمینان صحبت کنم، اما امیدوارم که تیم سولانا فرصتی عادلانه برای رشد خود پیدا کند.»


قیمت ارز دیجیتال سولانا روز گذشته در محدوده ۹.۴۴ دلار قرار داشت و با کاهشی به‌میزان ۱۳.۲ درصد به ۸.۱۹ دلار رسید، اما در پی توییت و حمایت ویتالیک بوترین از سولانا، قیمت این رمزارز با رشد ۲۴.۸ درصدی به ۱۰.۲۲ دلار رسید.

نمودار قیمت پس از حمایت ویتالیک بوترین از سولانا
نمودار قیمت SOL پس از حمایت ویتالیک بوترین از سولانا – CryptoSlate

قیمت رمزارز سولانا طی هفته‌های اخیر فشارهای سنگینی را متحمل بوده است که احتمالاً دلیل آن، ارتباط سولانا با سقوط صرافی FTX باشد. سولانا ماه نوامبر (آبان ماه) را با ۵۵ درصد کاهش قیمت پشت سر گذاشت و یکی از بدترین عملکردها در بازار را به نام خود ثبت کرد.


به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت سولانا از تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) آغاز شده باشد. در این روز، شایعاتی مبنی بر فروش حجم عظیمی از توکن‌های SOL توسط مدیرعامل سابق صرافی FTX، سم بنکمن فراید (SBF)، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در حال حاضر، صحت این موضوع هنوز مشخص نشده است.


بلاک چین سولانا در ابتدا جهت رقابت با اتریوم طراحی و ساخته شد و لقب «قاتل اتریوم» (Ethereum Killer) را به خود اختصاص داد. سولانا علی‌رغم عملکرد به‌عنوان یک رقیب، اهداف مشترکی با اتریوم را دنبال می‌کند که می‌تواند یکی از دلایل حمایت ویتالیک بوترین از سولانا باشد.


هر دوی این بلاک چین‌ها از فناوری قرارداد هوشمند (Smart Contract) پشتیبانی کرده و توسعه‌دهندگان می‌توانند توکن‌ها، اپلیکیشن‌های دیفای (DeFi) و NFT های مبتنی بر این شبکه‌ها را طراحی و اجرا کنند. رویکرد اصلی شبکه سولانا ایجاد توان عملیاتی بالا برای شبکه است و در حال حاضر، این شبکه با توان ۵۰,۰۰۰ تراکنش بر ثانیه (TPS) و اتریوم با ۱۷ تراکنش بر ثانیه فعالیت دارند.


بر اساس آمار فعلی وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، سولانا رتبه ۱۷ رمزارزهای برتر بازار را دارد و مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) آن بیش از ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

تفاوت اتریوم با سولانا چیست؟

تفاوت سولانا با اتریوم در میانگین سرعت پردازش و توان مقیاس‌پذیری است. در راستای تشابهات آن با اتریوم، سولانا نیز از یک سیستم قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند.

ویتالیک بوترین کیست؟

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یک مهندس کامپیوتر روسی-کانادایی است که بلاک چین اتریوم را با رهبری یک گروهی از دیگر بنیان‌گذاران طراحی و اجرا کرده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا