اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

عرضه گوشی هوشمند سولانا در سال ۲۰۲۳

کمپانی بلاک چین سولانا (Solana / SOL) با امید به اختصاص‌دادن بخشی از بازار متعلق به غول‌های تکنولوژی یعنی اپل، سامسونگ و گوگل به تجارت خود، وارد صنعت گوشی‌های هوشمند شد.

آناتولی یاکووِنکو، کمک بنیان‌گذار سولانا، طی سخنرانی خود پیرامون زیرمجموعه جدید این کمپانی یعنی سولانا موبایل (Solana Mobile) در کنفرانس جهانی استارت‌آپ‌ها به‌نام تک‌کرانچ (TechCrunch)، عنوان کرد گوشی هوشمند سولانا تحت عنوان «ساگا» (Saga) با هدف ارائه یک جایگزین برای توسعه‌دهندگان حوزه وب ۳ و تحول در مدل‌های تجاری امروزه عرضه خواهد شد.


وی بیان کرد: «گوشی هوشمند سولانا تحت مدل تجاری رانت‌جویی (Rent-Seeking Model) ساخته می‌شود که طبق آن، تمام محتوای موجود متعلق به خالق بوده و شما به‌عنوان کاربر آن محصول را اجاره (Rent) می‌کنید. برای مثال، زمانی که شما یک ویدیو را از آمازون خریداری می‌کنید، مالک آن نمی‌شوید و همه می‌دانند که شما مالک آن نیستید.»


یاکوونکو در ادامه اظهار کرد با توجه به این‌که توسعه‌دهندگان نقشی محوری در حوزه وب ۳ دارند، ساگا یکی از نوآورانه‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند ساز و کار وب ۳ را دچار تحول کند. این کمپانی به‌دلیل ادغام دارایی‌های دیجیتال در گوشی هوشمند سولانا، از سوی توسعه‌دهندگان مورد تعریف و تمجید قرار گرفت. این گوشی هوشمند دارای یک کیف پول ارز دیجیتال تعبیه‌شده، سولانا پِی (Solana Pay) و دسترسی آسان به بازی‌ها و بازارهای ایجاد‌شده در شبکه سولانا است.


یاکوونکو در تحسین این پروژه از آن به‌عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد، اما اظهار داشت که انتظار ندارد این محصول در ماه‌های ابتدایی عرضه حجم فروش بالایی داشته باشد.


سولانا از پروژه ساگا به‌همراه چند پروژه دیگر در ماه ژوئن (خرداد) رونمایی کرد و از عرضه این گوشی هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ خبر داد. گوشی هوشمند سولانا دارای ویژگی‌هایی از قبیل صفحه نمایش اولِد (OLED) 6.67 اینچی، ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده نسل یک ۸+ اسنپ‌دراگون است.


یاکوونکو در مورد چشم‌انداز پروژه ساگا خوش‌بین است و بیان کرد این محصول استانداردهایی جدید در صنعت خود به‌وجود خواهد آورد.


همچنین سولانا از فناوری سولانا موبایل اِستک (Solana Mobile Stack / SMS) رونمایی کرد که یک فریم‌وُرک (Framework) برای توسعه‌دهندگان اندروید جهت ایجاد ویژگی‌های جدید در اپلیکیشن‌های شبکه سولانا است.

گوشی هوشمند ساگا توسط کمپانی برتر حوزه تولیدات فناوری به‌نام اوسوم (OSOM) طراحی شده و این کمپانی سابقه‌ای درخشان در تولید سخت‌افزار برای کمپانی‌هایی نظیر اینتل، گوگل و . . . دارد.

وب ۳ چیست؟

وب ۳ مفهومی از یک نسخه جدید از شبکه جهانی اینترنت است که شامل مفاهیمی مانند غیرمتمرکزسازی، فناوری بلاک چین و نظام‌های اقتصادی مبتنی بر توکن‌های دیجیتالی می‌شود.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

  1. این گوشی کی تو ایران موجود میشه؟
    و آیا با وجود تحریم ها قابل استفاده خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا