تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

شیبا اینو ، اعجاب آور در تحرکات قیمتی

شیبا اینو (SHIB) همچنان شگفتی‌ساز بازار ارزهای دیجیتال است. تحرکات قیمتی اخیر میم کوین برتر بازار با ثبت کمترین سطح نوسانات روزانه در کل تاریخچه معاملات رمزارزها، از دید اعضای بازار بسیار شگفت‌انگیز بوده است.


طبق آمار پلتفرم دیلی چارت (Daily Chart)، شیبا اینو طی روزهای اخیر روی یک خط صاف و مستقیم در نمودار خود حرکت کرده است. در واقع، قیمت شیبا اینو طی هفت روز اخیر کوچکترین تغییری نداشته که این مسئله به‌ویژه برای دارایی‌های پرنوسان مانند شیبا، بسیار غیر عادی است.

نمودار روزانه شیبا اینو
نمودار قیمتی روزانه شیبا اینو

خط روند صاف شیبا اینو

در حال حاضر، علت وجود خط روند صاف یا به‌عبارتی تضعیف عملکرد شیبا اینو (SHIB) مشخص نیست؛ اما برخی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران معتقدند از بین رفتن نوسانات قیمتی این میم کوین به کاهش نرخ توکن‌سوزی (Burn) آن مربوط می‌شود، فرآیندی که به‌دلیل راه‌اندازی پروژه‌هایی نظیر متاورس شیباریوم (Shibarium Metaverse) آغاز شده بود.


شیبا اینو در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) وارد یک کانال نزولی شد که نشان از تغییر روند قیمتی آن داشت، اما اختلافی که میزان ورود سرمایه به بازارها و حجم معاملات آن ایجاد کرد، توانست قیمت شیبا را به سطح ۰.۰۰۰۰۱ دلار بازگرداند.

شیباسواپ بهتر از BAYC و اوپن سی

شیبا اینو را نمی‌توان صرفاً به‌دلیل تعهد به رشد و مقیاس‌بندی شبکه آن، مانند هر میم کوین دیگر در بازار در نظر گرفت. راه‌اندازی شیباسواپ (Shibaswap) و حرکت قدرتمند آن در رسیدن به رتبه‌های برتر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) در شبکه اتریوم جایگاه شیبا را در دنیای رمزارزها مستحکم کرده است. میانگین حجم معاملات روزانه در شیباسواپ ۱۰.۸ میلیون دلار برآورد شده است.


این سطح از عملکرد برای یک صرافی غیرمتمرکز (Decentralized Exchange / DEX) بسیار استثنایی محسوب می‌شود، چرا که موفق به پشت سر گذاشتن پلتفرم‌هایی نظیر بورد اِیپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club / BAYC) و اوپن‌سی (OpenSea) شده است.

حجم برداشت‌ها از این صرافی نیز نکته مهم دیگری بود که با توجه به تخفیف قیمتی حال حاضر شیبا اینو، این مسئله کاملاً عادی است. هم‌اکنون قیمت شیبا در سطوحی است که با سقف تاریخی آن فاصله زیادی دارد.


علاوه بر این، شیباسواپ در عملکرد قیمتی ارز دیجیتال SHIB تاثیر زیادی گذاشته است، اما تاثیر آن به اندازه دیگر عوامل اقتصادی و مرتبط با بازار نبوده و ممکن است علت پیدایش این رفتار قیمتی برای شیبا همین موضوع باشد.

انتظار می‌رود اکوسیستم شیباسواپ در مسیر رشد و توسعه خود باشد که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جلب کند، گرچه گذر زمان چنین ادعایی را اثبات خواهد کرد.


از موارد دیگر در رابطه با این رمزارز باید گفت علی‌رغم این که شیبا اینو دیگر جزء ده رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار نیست، هنوز محبوبیت خود بین سرمایه‌گذاران را در سطح بالایی حفظ کرده است. از برنامه‌های آتی شیبا اینو می‌توان به توسعه یک توکن و سیستم پاداش‌دهی، ساخت استیبل کوین برای اکوسیستم خود، کارت‌های کلکسیونی مخصوص متاورس و راه‌اندازی بازی شیبا ایتِرنیتی (Shiba Eternity) اشاره کرد.

ارزش بازار شیبا اینو از ابتدای سال 2022
ارزش بازار شیبا از ابتدای سال ۲۰۲۲

توکن سوزی چیست؟

توکن سوزی (Burn) فرآیندی هدفمند است که طبق آن، میزان مشخصی از واحدهای در گردش بازار به آدرسی غیرقابل بازگشت فرستاده می‌شود تا عرضه کل آن رمزارز کاهش پیدا کند.

منبع: NewsBTC

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا