تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ – BTC، ETH، ADA، BNB، SOL، DOGE

قیمت بیت کوین پایین‌تر از محدوده حمایتی ۲۴,۰۰۰ دلار یک حرکت نزولی تازه را آغاز کرده است و حتی زیر سطح ۲۳,۵۰۰ دلار، دیگر ناحیه حمایتی خود، در بازارها معامله شد. هم‌اکنون، این رمزارز با کاهشی به میزان ۲ درصد در تلاش است تا بالاتر از حمایت ۲۳,۲۰۰ دلار باقی بماند.


آلت کوین‌های بزرگ بازار نیز با عملکردی مشابه، نشانه‌هایی مبنی بر کاهش در نمودارهای قیمتی خود به نمایش گذاشتند. اتریوم (ETH) با کاهش قیمت پایین‌تر از محدوده حمایتی خود در ۱,۸۵۰ دلار در بازارها معامله شد و ریپل (XRP) همچنان در ۰.۳۷ دلار به یک تثبیت روند (Consolidation) رسیده است. ارز دیجیتال ADA نیز از حمایت ۰.۵۵ دلاری خود پایین‌تر رفت.

ارزش بازار رمزارزها
نمودار ارزش بازار رمزارزها طی چند روز اخیر

تحلیل تکنیکال ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ – بیت کوین (BTC)

بیت کوین پس از شکست سطح ۲۴,۰۰۰ دلاری، روند نزولی خود را ادامه داد و پایین‌تر از سطوح ۲۳,۶۰۰ و ۲۳,۵۰۰ دلار معامله شد و با رسیدن به ۲۳,۲۰۰ دلار با حمایت گاوهای بازار روبرو شد.

بیت کوین پس از رسیدن به این سطح اکنون به یک تثبیت رسیده و در صورت صعود ممکن است در ۲۳,۶۰۰ دلار با مقاومت روبرو شود که با عبور از آن، ۲۴,۰۰۰ دلار را به‌عنوان مقاومت بعدی پیش روی خود خواهد داشت و با گذر از این منطقه، صعود قابل توجهی برای این دارایی پیش‌بینی می‌شود.


اما چنانچه بازیابی قیمت بیت کوین ادامه پیدا نکند، ادامه روند نزولی پایین‌تر از حمایت ۲۳,۲۰۰ دلار، سناریوی محتمل برای این رمزارز خواهد بود. در این صورت، اولین حمایت بیت کوین در سطح ۲۲,۸۰۰ دلار و پس از آن ۲۲,۵۰۰ دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ – اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم نیز در ادامه حرکت نزولی خود پایین‌تر از ۱,۹۰۰ دلار رسید و حتی با گذر از حمایت ۱,۸۵۰ دلار، سطح ۱,۸۲۰ دلار را نیز تست کرد. چنانچه قدرت خرس‌های بازار افزایش یابد، اتریوم ممکن است از سطح مذکور نیز پایین‌تر برود.

حمایت مهم پس از این سطح، ۱,۷۸۰ دلار خواهد بود که با شکست آن، روند نزولی برای اتریوم ادامه خواهد داشت.


اما در صورت صعود، اولین حمایت برای قیمت اتریوم سطح ۱,۸۸۰ دلار خواهد بود که در صورت شکست، سطح مقاومت بعدی ۱,۹۲۰ دلار است و با عبور از آن، حرکت صعودی اتریوم همچنان ادامه پیدا می‌کند.

تحلیل تکنیکال ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ – ADA، BNB، SOL، DOGE و

کاردانو (ADA) در حفظ محدوده حمایتی ۰.۵۵ دلار موفق ظاهر نشد و قیمت این دارایی در حال نزدیک شدن به حمایت بعدی خود در ۰.۵۳۲ دلار است و با شکست و عبور از آن، ۰.۵۲ دلار حمایت بعدی برای ارز ADA خواهد بود.


بایننس کوین (BNB) نیز نسبت به ۲۴ ساعت گذشته با ۳ درصد کاهش، از حمایت ۳۱۲ دلار به‌سمت پایین عبور کرد که در صورت ادامه این روند، حمایت بعدی برای این دارایی ۳۰۰ دلار و با شکست این سطح، ۲۸۸ دلار هدف بعدی BNB خواهد بود.


سولانا (SOL) با بیش از ۶ درصد کاهش به‌طور واضح حمایت ۴۲ دلاری خود را شکست و اکنون، خریداران در تلاش برای حفظ ۴۰ دلار هستند. در صورت ادامه روند نزولی، قیمت سولانا ممکن است تا ۳۸ دلار کاهش پیدا کند.


فروشندگان دوج کوین (DOGE) موفق شدند قیمت این رمزارز را پایین‌تر از ۰.۰۸۲ دلار برسانند و یک افت ۵ درصدی برای این دارایی رقم زنند. در حال حاضر قیمت دوج کوین در ۰.۰۸۰ دلار به تثبیت رسیده که در صورت ادامه کاهش‌ها، ۰.۰۷۸۲ دلار سطح بعدی برای آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال دیگر آلت کوین ها در روز جاری

بسیاری از آلت کوین‌های بازار، مانند پولکادات (DOT)، شیبا اینو (SHIB)، پالیگان (MATIC)، ترون (TRX)، چین لینک (LINK)، بیت کوین کش (BCH) و دیسنترالند (MANA) روز جاری را با یک روند نزولی آغاز کرده‌اند.

از میان این آلت کوین‌ها، متیک با قدرت بیشتری روند نزولی خود را ادامه داد و به حمایت ۰.۸۸ دلاری رسید.


به‌طور کل، بیت کوین هنوز نتوانسته سطح ۲۴,۰۰۰ دلار را پس بگیرد و پایین‌تر از این قیمت در حال معامله است و در صورت عدم بازیابی، سطوح قیمتی بعدی برای رمزارز برتر بازار ۲۳,۲۰۰ دلار و ۲۳,۰۰۰ دلار خواهند بود.

تثبیت یا Consolidation در تحلیل تکنیکال چیست؟

Consolidation یا تثبیت در تحلیل تکنیکال به قرار گرفتن قیمت در یک محدوده معاملاتی مشخص اشاره دارد و نشان‌دهنده یک روند خنثی و عدم قطعیت در مسیر حرکت قیمت دارایی است.

منبع: CryptoNews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا