آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتال

چارت تتر به ریال ؛ نحوه بررسی نمودار قیمت لحظه ای تتر

بررسی چارت تتر به ریال و تحلیل نمودار لحظه ای ارز دیجیتال تتر یکی از اصلی‌ترین رویکردهایی است که معامله‌گران برای پیداکردن موقعیت‌های معاملاتی در بازار این رمز ارز استفاده می‌کنند. عموماً بررسی چارت قیمت هر ارز دیجیتال با تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) آن همراه است.

اما این مسئله در مورد چارت تتر به ریال و به‌طور کل نمودار قیمت تتر کمی متفاوت است. تتر یک استیبل کوین (Stablecoin) است که قیمت آن همیشه ثابت باقی می‌ماند و تحلیل تکنیکال تتر با هدف پیش بینی قیمت آینده آن انجام نمی‌شود.

از جایی که ارز دیجیتال تتر در معاملات بازار ارزهای دیجیتال نقشی مهم و کاربردی دارد، بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به‌صورت روزانه مشغول خرید و فروش تتر و انجام معاملات ارز دیجیتال با استفاده از این رمزارز هستند. از این رو در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قصد داریم پس از معرفی مختصر تتر، مروری بر نمودارها، تحلیل تکنیکال و کاربردهای چارت تتر به ریال و نمودار قیمت تتر داشته باشیم.

پادکست چارت تتر به ریال

معرفی تتر (USDT) و بررسی نمودار قیمت

تتر (USDT) چیست

در بازار ارزهای دیجیتال، استیبل کوین تتر (Tether / USDT) را به‌عنوان ستون فقرات این صنعت می‌شناسند، زیرا معامله‌گران از طریق خرید تتر می‌توانند به تبادل دیگر ارزهای دیجیتال بازار بپردازند. تتر یکی از نخستین ارزهای دیجیتال است که ارزش آن برابر با یک ارز فیات (دلار، یورو، ریال و . . . ) مشخص شده است.

تتر در ابتدا کار خود را با نام رییِل کوین (Realcoin) آغاز کرد. قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار است و هدف آن عدم انتقال ارزهای فیات و پول فیزیکی به اکوسیستم رمزارزها است. به‌دلیل این‌که قیمت ارز دیجیتال تتر و دیگر همتاهای آن همیشه برابر با قیمت یک دارایی دیگر است، این نوع رمزارزها را استیبل کوین می‌نامند.

تتر از لحاظ مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) بزرگ‌ترین استیبل کوین دنیا است و سرمایه‌گذاران با فروش تتر می‌توانند دلار و یا ریال/تومان دریافت کنند. کاربرد اصلی تتر، خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی‌ها و پوشش در برابر نوسانات قیمتی دیگر رمزارزها است.

شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم‌هایی نظیر کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) و تردینگ‌ویو (TradingView) نمودار تتر به دلار آمریکا را مشاهده فرمایید. همچنین در پلتفرم‌های داخلی نظیر او ام پی فینکس، چارت تتر به ریال / تومان در کنار نمودار دلاری تتر برای مشاهده کاربران موجود است.

لازم به ذکر است، قیمت تتر به تومان در ایران در مقایسه با نرخ روز دلار معوملاً کمی بیشتر است که این مسئله تا حد زیادی به هزینه‌های تبدیل ارز فیات به دیجیتال (تبدیل دلار و تومان به تتر) مربوط می‌شود. معامله‌گران ایرانی نیز با بررسی چارت قیمت تتر به ریال، مشاهده قیمت لحظه ای تتر و تحلیل تکنیکال، می‌توانند با دقت و جزئیات بیشتری استراتژی معاملاتی خود را پیاده‌سازی کنند.

تحلیل تکنیکال و نمودار تتر به ریال

تحلیل تکنیکال چیست

تحلیل تکنیکال به بررسی تاریخچه معاملات و تغییرات قیمت یک دارایی اشاره دارد که می‌توان از طریق آن، به پیش بینی قیمت آینده دارایی پرداخت. از این نوع تحلیل می‌توان در تمام بازارهای مالی مانند سهام، معالات آتی، کالاها و ارزهای دیجیتال استفاده کرد.


تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال زمانی معتبر است که تمام اخبار مربوطه اثر خود را بر قیمت آن ارز دیجیتال گذاشته باشند. معامله‌گران در راستای تحلیل تکنیکال و ذهنیت بازار، معتقدند که تاریخ یا همان الگوهای قیمتی سابق تکرار خواهند شد.


تحلیل‌گران تکنیکال ممکن است فعالیت خود را با تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) نیز ادغام کنند تا تشخیص بهتری از مسیر قیمت دارایی داشته باشند. همچنین با به‌کارگیری بهترین اندیکاتورها سعی در پیداکردن زمان مناسب برای خرید و یا فروش و برداشت سود دارند. تحلیل فاندامنتال بررسی اطلاعات اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت یک دارایی است و میزان پتانسیل رشد آن را نشان می‌دهد.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال چارت تتر به ریال علاوه‌بر نشان دادن تاریخچه قیمت تتر به تومان / ریال، اطلاعاتی را در مورد حجم معاملات این جفت ارز و یک تصویر کلی از ذهنیت و تمایلات سرمایه‌گذاران را، به‌ویژه در نمودار قیمت تتر به دلار نشان می‌دهد.

نمودار کندل استیک برای تحلیل ارز دیجیتال

نمودار کندل استیک

جهت بررسی جوانب مختلف از عملکرد یک ارز دیجیتال، چندین نوع نمودار در دسترس معامله‌گران قرار دارد. در این بین، نمودار کندل استیک (Candlestick Chart) به‌دلیل ماهیت آن، اطلاعات متنوعی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

نمودار کندل استیک ارزهای دیجیتال در محور افقی زمان را نشان می‌دهند و در محور عمودی اطلاعات گوناگون مرتبط با دارایی را ارائه می‌کند. اصلی‌ترین کاربرد این نمودارها، تحرکات مثبت و منفی قیمت ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص (Timeframe) و میزان این تغییرات است.


نمودار کندل استیک یا چارت تتر به ریال را می‌توان در تایم فریم‌های مختلف بررسی کرد و هر کندل در نمودار، نشان‌دهنده آن بازه زمانی است. برای مثال، هر کندل در نمودار ۴ ساعته قیمت تتر به تومان، نشان‌دهنده ۴ ساعت از فعالیت معامله‌گران است. هر فرد با توجه به مدل و استراتژی معامله‌گری خاص خود، تایم فریمی دلخواه را برای انجام معاملات انتخاب می‌کند.


در یک چارت تتر به ریال و به‌طور کل هر نمودار کندل استیک، هر کندل متشکل از یک بدنه و شَدو (Wick / Shadow) است. بدنه هر کندل در چارت تتر به تومان شامل سطوح مختلف قیمت تتر به تومان / ریال از لحظه بازشدن هر کندل (Opening Price) تا زمان بسته شدن آن (Closing Price) می‌شود و شدو بالای کندل نشان‌دهنده بیشترین قیمت معامله‌شده تتر به تومان و شدوی پایینی کمترین میزان آن را نشان می‌دهند.


کندل‌ها در دو رنگ سبز و قرمز وجود دارند که رنگ سبز نشانگر صعود قیمت تتر در تایم‌فریم مربوطه و کندل قرمز رنگ، کاهش قیمت تتر به تومان را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است نمودارهای کندل استیک الگوهایی دارند که تحلیل‌گران از آن‌ها جهت شناسایی تغییر احتمالی روندهای قیمتی استفاده می‌کنند.

چارت تتر به ریال و تومان در صرافی او ام پی فینکس

چارت تتر به ریال او ام پی فینکس

احتمالاً در ذهن شما این سوال ایجاد شده است که کاربرد نمودار قیمت لحظه ای تتر چیست؟ نمودار تتر نشان‌دهنده حجم معاملات آن است که از این طریق می‌توان نسبت به تمایلات در بازار یک دیدگاه کلی به‌دست آورد. اما کاربران ایرانی علاوه بر نمودار اصلی تتر به دلار، یک چارت قیمت تتر به ریال یا تومان نیز در اختیار دارند.


برای مثال، نمودار قیمت لحظه ای تتر در صرافی او ام پی فینکس علاوه‌بر ارائه تاریخچه قیمت تتر به تومان در تایم فریم‌های مختلف، امکان بررسی نمودار قیمت تتر با استفاده از ابزارهای معاملاتی مختلف را ایجاد کرده است.

چارت تتر به ریال / تومان او ام پی فینکس به‌صورت پیش‌فرض با اندیکاتورهای میانگین متحرک ساده (SMA) در بازه‌های ۵، ۱۰ و ۳۰ روزه نمایش داده می‌شود. میانگین متحرک‌ها یک دیدگاه کلی از جهت حرکت قیمت تتر به تومان نشان داده که می‌توان در کنار آن‌ها، از دیگر اندیکاتورها مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز استفاده کرد.


همچنین نمودار قیمت لحظه ای تتر در او ام پی فینکس را می‌توان با استفاده از ابزارهای معاملاتی مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد. از بین این ابزارها می‌توانند به ترسیم خطوط فیبوناچی، خط روندها، کانال‌های قیمتی و . . . اشاره کرد. به‌علاوه، نمودار تتر به تومان را می‌توان به‌صورت همزمان با سه نمودار دیگر مقایسه و یا در یک نمودار، قیمت چند دارایی را مشاهده کرد.


لازم به ذکر است در صفحه نمودار قیمت تتر به تومان، حجم معاملات این جفت ارز را در ستون‌های سبز و قرمز پایین نمودار می‌توان بررسی کرد و دفتر سفارشات پلتفرم نیز همراه با نمودار عمق بازار (Market Depth) و امکان ثبت انواع سفارشات (سفارش بازار، سفارش محدود و . . .) در این صفحه در دسترس کاربران خواهد بود.

چنانچه در رابطه با نمودار قیمت تتر و استفاده از امکانات موجود در پلتفرم او ام پی فینکس سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید، لطفاً در قسمت نظرات این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشترین پرسش‌های معامله گران ارز تتر

  • چارت تتر به ریال چیست؟

    چارت تتر به ریال یا همان نمودار قیمت لحظه ای تتر به تومان / ریال، شامل نمودار تتر در یک بازار معاملاتی است که قیمت روز تتر را به‌همراه جزئیات معاملات آن نمایش می‌دهد.

  • کارمزد تبدیل تتر به تومان چقدر است؟

    تمام معاملات صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس شامل کارمزدی به میزان ۰.۰۰۳۵ درصد از حجم کل معامله است. برای جزئیات بیشتر به صفحه کارمزدها مراجعه فرمایید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. باسلام و ادب واحترام
    اینجانب از زحمات تمام کارشناسان و مدیریت محترم این اپلیکیشن وزین و گرانسنگ تشکر و قدردانی می کنم و پیشنهاد می دهم که در هنگام توضیحاتتون در مورد اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال،اگر امکان دارد ،اندیکاتور مناسب را اعلام بفرمائید

  2. ممنون از اطلاعات مفیدی که در رابطه با نمودار تتر به ریال در اختیار گذاشتید
    یک پیشنهاد هم دارم و اینکه ممنون میشم در مقالات بعدی اندیکاتور های بیشتری رو معرفی و توضیح دهید
    ??

    1. خواهش می‌کنم، در حال حاضر می‌تونید در مورد بهترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال از لینک‌های زیر اطلاعات کسب کنید. به امید خدا در آینده مطالب بیشتری در این مورد قرار میدیم. ممنون از همراهی شما

      https://www.ompfinex.com/blog/best-indicators

      https://www.ompfinex.com/blog/five-important-indicators-in-technical-analysis

  3. وقت بخیر، بی نهایت ازمطالب کاربردی شما سپاسگزارم. یک سوال دارم در تراست ولتم مقداری تتر و ترون دارم، مقداری تتر ازتراست ولت در شبکه ترون به صرافی رمزارز خارجی انتقال دادم اما بعد از ۱۰ دقیقه مقدار تتر تغییر نکرد اما ترون به عنوان گز فی کاهش پیدا کرد. این عمل را دو باره انجام دادم و در هر دوبار تتر منتقل نشد اما ترون ( گزفی )محاسبه و کم شد! ممکن بفرمائید داستان چیه و چرا تتر منتقل نمی شود ولی ترون کم میشود و این ترون کجا می رود ؟ در ضمن هیج رد و هشی انتقال هم ایجاد نمی شود ! با احترام

    1. سلام وقت بخیر. مشکلی که بهش برخوردید خیلی شبیه به باگ‌های نرم‌افزاری هست. پیشنهاد میکنم هر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید رو آپدیت کنید، از شبکه انتقال، استاندارد توکن تتر و حداقل برداشت ارز در کیف پولتون هم اطمینان حاصل کنید. اگر هیچ تراکنشی برای شما چه موفق و چه نا موفق ثبت نمیشه، بهتره نرم افزارهاتون رو به‌روزرسانی کنید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا