آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

اگر با سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید، حتما اهمیت استفاده از بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها را می‌دانید. هر معامله‌گری برای نگهداری از رمز ارزها، به خصوص ارز تتر نیازمند کیف پولی امن و همیشه در دسترس است. امروز برای تریدرهای ایرانی در نظر گرفتن مسائل قانونی و پیشگیری از بلوکه شدن دارایی های موجود در کیف پول هم مهم می‌باشد.


حتماً می‌دانید که ارز دیجیتال تتر (Tether / USDT)، به‌عنوان اولین و برترین استیبل کوین (Stablecoin) بازار رمزارزها، نقشی کلیدی در سرمایه‌گذاری شما ایفا می‌کند. از این رو، در راستای ارائه مقالات آموزشی این حوزه توسط صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و پس از معرفی بهترین صرافی خرید تتر، در این نوشته قصد داریم شما را با بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها و به‌طور کل تعریف و نحوه استفاده از آن آشنا کنیم.

معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر برای ایرانی ها

معرفی بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

خوشبختانه جهت انتخاب بهترین کیف پول تتر که برای ایرانی ها قابل دسترسی و استفاده بدون محدودیت است، گزینه‌های متنوعی وجود دارند که تصمیم داریم معتبرترین برندهای کیف پول تتر برای اندروید، ایفون و کامپیوتر (دسکتاپ) و همچنین نمونه‌های سخت‌افزاری را به شما معرفی کنیم.


از میان نمونه‌های نرم‌افزاری، بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها که احتمالاً نام آن را هم بارها شنیده‌اید، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است. تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است که توسط برترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس (Binance) ارائه می‌شود.

شما می‌توانید به مراجعه به وب سایت رسمی تراست ولت، نسخه های اندروید و iOS و همچنین افزونه تحت وب این نرم‌افزار را دانلود کنید. تراست ولت از لحاظ اعتبار، امنیت و پشتیبانی از تتر TRC20، ERC20 و دیگر نسخه‌ها شاید برترین کیف پول تتر دارای طیف گسترده‌ای از دیگر ارزهای دیجیتال باشد.


برای دانلود کیف پول تتر و نصب در کامپیوتر، یکی از بهترین گزینه‌ها کیف پول اکسودوس (Exodus) است. این کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز همانند تراست ولت دارای صرافی های غیرمتمرکز و امکان اتصال به صرافی‌های متمرکز نیز است و در عین حال، کنترل تمام دارایی‌ها از طریق کلیدهای خصوصی نزد خود کاربر باقی می‌ماند. این نرم‌افزار کیف پول تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، علاوه‌بر نصب در کامپیوتر در گوشی های موبایل اندروید و ایفون و مرورگرها قابل استفاده خواهد بود.


اما در رابطه با بهترین کیف پول سخت افزاری تتر، احتمالاً نام‌ لجر (Ledger) تا به حال به گوشتان خورده است. این کمپانی فرانسوی، کیف پول های لجر را در مدل‌های نانو اس (Nano S) و نانو ایکس (Nano X) تولید کرده که به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، سرمایه ارز دیجیتال شما را ذخیره می‌کنند. سیستم عامل این کیف پول علاوه بر انتقال رمزارز، طوری طراحی شده که امکان هرگونه هک را از بین برده و تمهیدات امنیتی ویژه‌ای را جهت ذخیره ارز دیجیتال پیاده‌سازی کرده است.


در نهایت، از میان بهترین کیف پول های تتر در سال ۲۰۲۲ می‌توان به نام‌های گاردا (Guarda)، الکتروم (Electrum)، مای سلیوم (MyCelium)، ترزور (Trezor) و کوین‌بیس (Coinbase) اشاره کرد. شایان ذکر است درست مانند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، انتخاب بهترین کیف پول تتر و ارزهای دیجیتال نیازمند تحقیقات کامل و رعایت نکات امنیتی است و توصیه می‌شود بدون انجام تحقیقات شخصی و دقیق خود، هیچ فعالیتی را در دنیای ارزهای دیجیتال آغاز نکنید.

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال چیست

در مطالب قبلی بلاگ او ام پی فینکس، چند نمونه از بهترین کیف پول تتر در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کرده بودیم. اکنون، در قدم اول بهتر است این مقاله را با یک مفهوم ساده و کلی از ماهیت کیف پول ارز دیجیتال آغاز کنیم.

به بیان ساده، کیف پول ارز دیجیتال یک دستگاه یا نرم‌افزار است که نشان می‌دهد شما مالک واقعی یک حساب ارز دیجیتال یا همان آدرس کیف پول هستید. هدف اصلی در استفاده از کیف پول، ذخیره امن دارایی‌های کریپتویی و امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال است.

اما از جایی که هر حساب یا آدرس ارز دیجیتال منحصربه‌فرد و یکتا بوده، از آن می‌توان برای مدیریت و تایید هویت آنلاین فرد استفاده کرد. برای مثال، شما می‌توانید به‌جای آدرس ایمیل از آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود برای ورود به یک شبکه اجتماعی و یا دیگر پلتفرم‌ها استفاده کنید. به‌طور کل باید گفت که کیف پول هویت شما را ثابت می‌کند و این کار تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود.

چرا ارز دیجیتال تتر (USDT) را انتخاب کنیم

ارز دیجیتال تتر (USDT) چیست

مقالات آموزشی مرتبط با رمزارز تتر همیشه با یک تعریف از آن آغاز می‌شود و در وحله اول باید دانست که تتر چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ارز دیجیتال تتر با نماد USDT یک استیبل کوین است. استیبل کوین‌ها نوع خاصی از ارزهای دیجیتال هستند که از طریق مکانیزم‌های مختلف، همیشه یک قیمت و ارزش ثابتی دارند. بسیاری از سرمایه‌گذاران از تتر برای پوشش در برابر نوسانات شدید قیمتی در دیگر رمزارزها استفاده می‌کنند و تبدیل‌کردن سرمایه ارز دیجیتال به تتر، موجب محافظت از سرمایه در برابر تمام اتفاقی است که متوجه یک ارز دیجیتال است.


یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تتر و به‌طور کل استیبل کوین‌ها، پشتوانه آن‌ها است. تتر یک استیبل کوین دلاری است، به این معنی که در پشتوانه خود دلار آمریکا (USD) را به‌عنوان وثیقه ذخیره کرده است و قیمت آن همیشه برابر با یک دلار آمریکا است.


خرید تتر شکاف بین استفاده از ارزهای سنتی و فیات (دلار، یورو، ریال و . . .) در بازار ارزهای دیجیتال را از بین برده است و در عین حال، از ثبات قیمت و شفافیت در فعالیت‌ها و ذخایر خود برخوردار است و همچنین کارمزدهای کمی برای انتقال پول دریافت می‌کند.

بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال تتر

کیف پول تتر

کیف پول‌های ارز دیجیتال، فارق از رمزارز و نوع کیف پول، اصول بنیادی یکسانی دارند. به این معنی که بهترین کیف پول تتر اندروید یا هر نوع کیف پول تتر برای ایفون و یا کیف پول‌های سرد (سخت‌افزاری)، یک آدرس یا کلید عمومی (Public Key/Address) جهت دریافت ارز دارند و یک کلید خصوصی (Private Key) که قابلیت دسترسی به موجودی کیف پول را ایجاد می‌کند. اشتراک‌گذاری کلید عمومی خطری ندارد، اما کلید خصوصی کیف پول حتماً باید در محلی امن ذخیره و نگهداری شود.


به‌دلیل این‌که استفاده از ارز دیجیتال تتر در اکثر شبکه‌های بلاک چین امکان‌پذیر است، پیدا کردن بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها کار خیلی دشواری نیست. از این رو، دانلود کیف پول تتر، ساخت کیف پول تتر TRC20 (شبکه رمزارز ترون) یا شبکه‌های دیگر امکان‌پذیر بوده و می‌توان برای انتخاب بهترین کیف پول تتر از انواع سخت‌افزاری (سرد) و نرم‌افزاری (گرم) گوناگونی استفاده کرد.


طبق اصول پایه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها تا حد زیادی به نحوه استفاده و میزان ذخیره رمزارز بستگی دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین سطح امنیت را داشته و برای ذخیره حجم بالا و بلندمدت تتر مناسب هستند.


اما نمونه‌های نرم‌افزاری عموماً رایگان بوده و رابط کاربری ساده‌‌ای دارند. شما می‌توانید بهترین کیف پول تتر برای ایفون و اندروید را از بین این دسته از نرم‌افزارها انتخاب کنید و یا حتی می‌توانید آن‌ها روی کامپیوتر خود نیز نصب کنید. لازم به ذکر است کیف پول‌ های نرم ‌افزاری تتر اغلب برای ذخیره حجم‌های کوچکتر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مناسب هستند.


دسته دیگر از کیف پول های تتر به‌صورت آنلاین و تحت وب بوده که از طریق مرورگر (Browser) در تمام دستگاه‌ها قابل دسترس هستند. این نوع کیف پول‌ها در برابر نمونه‌های قبلی امنیت کمتری دارند و برای معامله‌گران باتجربه و ذخیره کوتاه‌مدت تتر مناسب هستند.

چگونه کیف پول تتر بسازیم؟

چگونه کیف پول تتر بسازیم

ساخت کیف پول تتر در قدم اول به نوع کیف پول ارز دیجیتال بستگی دارد. برای داشتن بهترین کیف پول تتر اندروید یا آیفون (کیف پول‌های نرم‌افزاری)، می‌بایست نرم‌افزار مربوطه را در گوشی موبایل خود نصب کنید.

توصیه می‌شود جهت نصب نرم افزار کیف پول تتر برای ایفون یا اندروید به اپ استور (App Store) و گوگل پلی (Google Play) و یا وب‌سایت رسمی کمپانی‌های هر کیف پول مراجعه کنید تا در معرض خطر نصب کیف پول‌های تقلبی قرار نگیرید.

زمانی که دانلود کیف پول تتر به‌پایان رسید و نرم‌افزار را نصب کردید، در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا جهت ساخت کیف پول تتر یا هر رمزارز دیگری، یک رمز عبور مشخص کنید و عبارت بازیابی (Recovery Phrase) کیف پول خود را ذخیره کنید. این عبارت در صورت از دست رفتن دسترسی به کیف پول یا نصب در دستگاهی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید در حفظ آن دقت بسیار زیادی به‌خرج دهید؛ زیرا عبارت بازیابی در اختیار هیچ شخصی، حتی کمپانی سازنده کیف پول، قرار ندارد و در صورت گم‌شدن دیگر قادر به دسترسی به کیف پول خود نخواهید بود.


اما کیف پول‌های سخت‌افزاری رایگان نبوده و باید از کمپانی‌های ارائه‌دهنده و یا خرده فروشان، این دستگاه‌ها را خریداری کنید. کیف پول های سخت افزاری هرکدام نرم‌افزار ویژه خود را دارند که پس از خرید باید نصب و راه‌اندازی شوند. این‌کار از طریق اتصال به کامپیوتر انجام می‌شود و شما می‌توانید پس از انتخاب نام کیف پول تتر و ذخیره عبارت بازیابی، شروع به استفاده از آن‌ها کنید.


برای ساخت کیف پول تحت وب تتر نیز، با مراجعه به وب‌سایت رسمی کیف پول و پس از دانلود و نصب افزونه (Extension) کیف پول، ادامه مراحل مشابه با ساخت کیف پول‌ های نرم افزاری خواهند بود.

سوالات کاربران برای کیف پول تتر

دانلود کیف پول تتر چگونه است؟

پس از انتخاب بهترین کیف پول تتر، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت‌های رسمی کمپانی مربوطه و یا از طریق اپ استور و گوگل پلی، نرم افزار مدنظر خود را دانلود کنید.

بهترین کیف پول تتر TRC20 چیست؟

معتبرترین کیف پول برای تتر TRC20، کیف پول های تراست ولت، اکسودوس و لجر هستند که علاوه‌بر پشتیبانی از دیگر شبکه‌های تتر، از ارزهای دیجیتال زیادی نیز پشتیبانی می‌کنند.

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها کدام است؟

در رابطه با بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها می‌توان به کیف پول‌های تراست ولت، اکسودوس و لجر اشاره کرد که در همین مطلب اطلاعات بیشتری از آن‌ها ارائه شده است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. من خودم به شخصه فقط از کیف پول او ام پی فینکس استفاده میکنم بنظرم امنیتش قابل قبوله و هر زمان هم نیاز داشتم میتونم تو حسابم ارز بخرم یا راحت انتقال بدم . ولی تو تراست ولت برای انتقال و سواپ کردن و این داستانا هی باید بی ان بی شارژ کنی و . . . من با کیف پول صرافی راحت ترم

    1. نحوه معامله افراد با هم فرق داره و هرکسی استراتژی معاملاتی خودش رو داره. درسته، استفاده از کیف پول تتر در صرافی ها برای خرید و فروش های روزانه یا هفتگی مقرون به صرفه و راحت تر هست

  2. کیف پول تراست ولت به نظرم معتبره
    ولی خب اگه بخوای باز به تبدیل کنی به تومن باز یه کارمزد باید بدی تا به یه صرافی ایرانی انتقال بدی و برداشت کنی
    همین صرافی مگه چشه اخه ؟خیلی هم بهتره

    1. استفاده از کیف پول صرافی ها در صورتی که از اعتبار پلتفرم مطمئن باشید، خیلی راحت خواهد بود. بهترین کیف پول تتر هم مواردی هست که خدمتتون گفتیم، که بهتره برای ذخیره بلندمدت و سرمایه‌های سنگین استفاده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا