آموزش متاورساخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

راه‌ اندازی اولین خودپرداز ارز دیجیتال در متاورس

برای نخستین بار در دنیا، اولین خودپرداز ارز دیجیتال در متاورس قرار است در روز جاری و در پلتفرم دیسنترالند (Decentraland) با همکاری درگاه پرداختی تِرنزَک (Transak) و استودیو متاورس آرکیتِکتس (Metaverse Architects) راه‌اندازی شود. کاربران متاورس این فرصت را خواهند داشت که از رویدادهای افتتحایه این خودپرداز به مدت ده روز بهره‌مند شوند.

خودپرداز ارز دیجیتال در متاورس

کاربران با استفاده از خودپرداز ترنزک می‌توانند به‌طور مستقیم در متاورس به خرید MANA ، ارز بومی دیسنترالند، و همچنین دیگر رمزارزها از طریق ارزهای فیات (Fiat Currency) بپردازند.


به گفته خالقان این پروژه، ساخت این خودپرداز با هدف تسهیل تجربه کاربری در متاورس صورت گرفته که انجام تراکنش‌ها در دنیای وب ۳ را به‌ شکل استفاده از خودپردازها در دنیای واقعی شبیه‌سازی کرده است. چنین راه‌کاری توسط کمپانی ترنزک توسعه یافته که یک درگاه پرداختی فیات به کریپتو از طریق ادغام با متاورس ایجاد کرده است.


تیم تولیدکننده پروژه امیدوار هستند که با پیاده‌سازی این خودپرداز، نرخ تراکنش‌ها در فروشگاه‌های متاورس افزایش پیدا کند و همچنین، شکاف موجود در دانش مورد نیاز برای فعالیت در متاورس کمتر شود.


خالقان این پروژه طی رویداد معرفی آن در سالن کنفرانس ایردراپ (Airdrop Conference Center)، به مالکان زمین چگونگی ادغام با این خودپرداز ارز دیجیتال در متاورس جهت نقد کردن زمین‌های خود توضیحاتی را خواهند داد.

بانک‌ ها قبلاً وارد متاروس شده اند

با شناخت پتانسیل‌های بی‌نهایتی که در متاورس وجود دارد، بانک‌ها کمتر زمانی را صرف بررسی و ورود به این نوآوری کرده‌اند. غول بانک‌داری بین‌المللی HSBC در ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) طی بیانیه‌ای همکاری خود را با پلتفرم بازی‌های مجازی سندباکس (The Sandbox) اعلام کرد و بانک جهانی جی پی مورگان (J.P.Morgan) نیز در اوایل سال ۲۰۲۲، اولین سالن استراحت خود را در متاورس دیسنترالند راه‌اندازی کرد.


آغاز فعالیت بانک جی پی مورگان در حوزه املاک مجازی با ارائه یک وایت‌پیپر (Whitepaper) همراه بود که در آن، فرصت‌های ممکن از طریق توسعه متاورس مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این بانک پرچم‌دار معتقد است که سطح درآمد سالیانه بازار متاورس به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

سرمایه گذاری در متاورس

ورود بانک‌ها به متاورس رابطه نزدیکی با شکوفایی املاک دیجیتالی دارد. البته، این بازار نوظهور هنوز مراحل اولیه توسعه را سیر می‌کند. گاهی اوقات در دنیاهای مجازی که تحت عنوان متاورس شناخته می‌شوند، قیمت املاک تا میلیون‌ها دلار می‌رسد.

گرچه حتی حامیان متاورس، به سرمایه‌گذاران در مورد ریسک‌های مرتبط هشدارهایی را داده‌اند و از جایی که متاورس هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، پیش‌بینی آینده و نحوه توسعه آن غیرممکن است.


طبق برآوردها، ارزش بازار متاورس تا سال ۲۰۳۰ به ۹۴۷ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین، انتظارها حاکی از آن است که بازار املاک مجازی بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ تا ۵.۳۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. تا کنون، ده پلتفرم برتر دنیای مجازی موفق به فروش ۱.۹ میلیارد دلار قطعه زمین شده‌اند.

متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) اساساً یک نسخه مجازی از دنیای واقعی ما است که از طریق زیرساخت و فناوری بلاک چین ، پتانسیل بالایی در امور اجتماعی و مالی برای آن ایجاد شده است.

منبع: DailyCoin

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا