آموزش ارز دیجیتالآموزش استخراج ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

محبوب ترین ارز دیجیتال برای استخراج و سرمایه گذاری چیست؟

جهان در حال تحول است و بخشی از این تحولات توسط دنیای دیجیتال انجام می­‌گیرد. ارزهای دیجیتال سهم بسیار زیادی در این زمینه دارند. این ارزها چنان پیشرفتی در چند سال گذشته داشته­‌اند که حتی فرصتی به دولت ­ها برای ایجاد قوانینی برای آن ­ها نداده‌اند. رشد بسیار زیاد ارز­های دیجیتال سبب شده تا افراد برای سرمایه گذاری و حفظ دارایی خود به آن­ها روی آورند. از این ­رو ارزهای بسیار زیادی ایجاد شده­‌اند. انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بسیار مهم است. اهمیت این موضوع از این بابت است که انتخابی نادرست باعث از دست رفتن سرمایه و دارایی می­‌شود. محبوب ترین ارز دیجیتال کدام است؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

ارزهای دیجیتال

ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می­‌شوند. این ارزها به عنوان واسطه تبادل غیر فیزیکی بر اساس اینترنت معرفی می­‌شوند و ویژگی­ هایی مانند ارز فیزیکی دارند. اصلی‌­ترین تفاوت آن­ ها این است که انتقال سرمایه به شکلی آنی بین افراد انجام می‌­پذیرد. به طور میانگین در روز رقمی حدود ۲۴۷۵ ارز دیجیتال در حال معامله شدن است. نکته قابل تامل این مسئله است که حدود ۸۵% از این معاملات توسط تنها ۱۰ ارز دیجیتال انجام می­‌شود.

اگر به قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که هر روزه ارزهای دیجیتال جدیدی معرفی می‌شوند، چنین امری ممکن است شما را در انتخاب بهترین ارز دیجیتال دچار سردرگمی کند، اما ما در ادامه ۱۰ مورد از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۱۰ تا از محبوب ترین ارزهای دیجیتال

برای دانستن این موضوع که محبوب ترین ارز دیجیتال کدام است خوب است با این ۱۰ ارز برتر آشنایی کامل داشته باشید.

بیت کوین BTC

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان شناخته می­‌شود. همان طور که می‌دانید این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی ناشناخته به نام ساتوشی ناکاموتو رمزنگاری شد. بیت کوین بر پایه سیستم همتا به همتا و برای معاملات اینترنتی عمل می­‌کند. این تراکنش بدون تکیه بر اعتماد صورت می­‌پذیرد. این ارز دیجیتال حدود ۶۰ درصد از بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد و رتبه اول را در بین سایر ارز های دیجیتال به خود اختصاص داده است. همچنین بیت کوین به عنوان شناخته شده‌­ترین و محبوب‌­ترین ارز دیجیتال در بین مردم جهان است.

ریپل XRP

این ارز دیجیتال به واسطه شرکت Ripple انتشار یافت. ریپل در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. البته ایده ایجاد ارز دیجیتالی ریپل به سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ برمی­‌گردد. هدف از ایجاد ریپل اهمیت موضوع تایید تراکنش ­ها بود. برای تایید معاملات در بیت کوین باید از فرآیند ماینینگ استفاده کرد. در صورتی که ریپل برای حذف این مسئله راه اندازی شد و حالا تایید معاملات توسط اجماع میان اعضای شبکه صورت می‌­گیرد. به طور کلی ریپل برای حذف مبادلات متمرکز BTC ایجاد شد. یکی از مزیت­ های آن نسبت به بیت کوین مصرف کمتر برق است. همچنین در سیستم ریپل تراکنش­ها بسیار سریع­تر انجام می‌­شوند. این مزیت­ ها سبب شد تا در سال ۲۰۱۲ ارز دیجیتالی ریپل به عنوان بهترین رمز ارز دنیا معرفی شود.

بیت کوین کش BCH

ارز دیجیتالی بعدی که در لیست محبوب ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد، بیت کوین کش است. هدف از ایجاد BCH این است که بیت کوینی عملیاتی‌­تر برای پرداخت­ های روزمره و کوچک وجود داشته باشد. در سال ۲۰۱۷ برای پرداخت­ های بیت کوینی آنی، باید هزین ه­ایی پرداخت می­‌شد، در غیر این صورت حدود ۴ روز طول می‌­کشید تا بیت کوین پرداخت شود. این موضوع برای پرداختی ­های کوچک زمان بسیار زیادی بود. برای رفع این مشکل تغییری در کدها ایجاد شد و در همان سال بیت کوین کش به وجود آمد. بنابراین اینگونه می­توان بیان کرد که بیت کوین کش شاخه­‌ای از بیت کوین است که با تغییر در کدهای آن و به منظور سرعت بخشیدن به پرداختی ­ها ایجاد شده است.

لایت کوین LTC

نمونه‌­ای دیگر از فورک­ های بیت کوین، لایت کوین است که توسط یکی از کارمندان اسبق گوگل منتشر شد. این کریپتوکارنسی در مواردی مانند مدت زمان تولید بلاک ­هایی کوچک­تر از بلاکچین، افزایش مقدار کوین­ ها و الگوریتمی مبتتی برا اسکریپ با بیت کوین تفاوت دارد. به دلیل موارد گفته شده این ارز در حال حاضر یک از بهترین ارزهای دیجیتالی شناخته می­‌شود.

اتر ETH

ارز دیجیتال اتر در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود؛ اما پس از آن و در سال ۲۰۱۹ بخش قابل‌ توجهی از محبوبیت خود را از دست داد و با افت شدیدی روبه‌رو شد. البته باید اشاره کرد که در زمان بسیار کوتاهی دوباره به اوج خود رسید و در سال ۲۰۲۰ عملکرد موفقی را از خود به نمایش گذاشت.

در واقع اتریوم با بیش از ۷۰۰ درصد، بیشترین رشد سالانه را به خود اختصاص داد و عملکرد بهتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از خود نشان داد. البته صعودی و نزولی بودن روند رشد اتریوم در هر زمان توسط تحلیل‌گران این حوزه پیش‌بینی می‌شود و عده‌ای از تحلیل‌گران معتقدند پس از چنین رشد چشمگیری امکان افت مجدد وجود دارد. اما اتریوم در حال ‌حاضر همچنان به‌عنوان بهترین و معتبرترین ارز دیجیتال جهت ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. این ارز دیجیتال را می‌توان به‌عنوان دومین ارز محبوب دیجیتال در میان افراد فعال در این حوزه معرفی کرد.

مونرو XMR

مونرو را می‌توان بزرگترین ارز دیجیتال با حریم خصوصی بالا دانست. با توجه به اهمیت حریم خصوصی در دنیای کنونی، این ارز دیجیتال به طرز قابل توجهی مهم و ارزشمند محسوب می‌شود و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. مونرو اولین بار با هدف ارائه راهکاری در حریم خصوصی تراکنش‌ها توسط کد بیت کوین به بازار عرضه شد. تراکنش‌های مونرو برخلاف بیتکوین و سایر ارزهایی که بلاک چین شفاف دارند، می‌تواند ناشناس اعمال شود. بنابراین شناسایی آدرس و مشاهده موجودی در بلاکچین مونرو غیرممکن است؛ به همین دلیل شناسایی گیرنده و فرستنده در تراکنش‌های مونرو بسیار مشکل است.

در سال‌های گذشته استخراج مونرو به کمک کارت گرافیک امکان‌پذیر بود که امروزه با روش پردازنده مرکزی تغییر ‌شکل پیدا کرده است. این ارز دیجیتال به دلیل به‌روزرسانی‌های پی‌درپی از ورود دستگاه‌های ایسیک جلوگیری کرده و آن‌ها را از دور خارج می‌کند. اگر قصد ورود به عرصه ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور را دارید، مونرو می‌تواند بهترین و قدرتمندترین ارز دیجیتال در این زمینه باشد.

استلار XLM

این ارز یک پروتکل منبع باز است که برای تبادل پول از آن استفاده می‌­شود. در این تبادلات سرورها از شبکه اینترنت برای متصل شدن به سایر سرورهای استلار بهره برداری می­‌کنند. با اتصال سرورهای استلار به یکدیگر شبکه‌­ای برای مبادله تشکیل می­‌شود و تبادلات در این شبکه انجام می­‌گیرد. این ارز در ابتدای کار بر مبنای ریپل راه اندازی شد اما بعدها به چند قسمت تقسیم شد. ایده استلار در سال ۲۰۱۴ برای اولین کلیک کرد.

بایننس کوین BCH

بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و بایننس کوین به عنوان توکن آن در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این پیشرفت با رشد چندصد درصدی بسیار خیره‌کننده‌ بوده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. صرافی‌های زیادی نظیر بیت فینکس، هوبی و… ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده‌اند اما هیچ‌ یک تاکنون نتوانسته‌اند شهرتی مانند شهرت بایننس کوین را از آن خود کنند.

در آغاز کار هدف از ایجاد بایننس کوین، کم‌ کردن کارمزدهای صرافی بایننس بود اما پس از مدتی این توکن را می‌توان به عنوان عاملی مهم در این صرافی دانست که فعالیت‌های بی‌شماری را به عهده دارد. این ارز دیجیتال با کاهش ۵۰ درصدی کارمزدهای صرافی توانست مخاطبان زیادی را از آن خود کند و به یکه‌تازی در حوزه ارزهای دیجیتال ادامه دهد. با این ‌همه عده‌ای بر این باورند که BNB پیشرفت خود را کرده است و امکان کسب رتبه‌های بالاتری را ندارد اما هنوز می‌توان به آینده این ارز دیجیتال خوش‌بین بود و آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال حساب کرد.

معرفی و مقایسه معتبرترین صرافی های مجاز ارز دیجیتال در ایران

آگر Augur

بلاکچین اتریوم با فراهم آوردن بستری سبب ایجاد پلتفرم آگر شده است و این امکان را به هر فرد می‌دهد تا پیرامون نتیجه یک رویداد، پیش‌بینی‌هایی را انجام دهد. این پیش‌بینی‌ها می‌تواند مربوط به یک مسابقه، آینده قیمت طلا و یا هر چیز دیگری باشد. آنچه که باید به آن توجه کرد این نکته است که ارز آگر به تنهایی این امکان را ندارد که موضوعی را پیش‌بینی کند بلکه بستری است که توانایی ایجاد بازار‌های پیش‌بینی را برای کاربران این حوزه فراهم می‌کند. در واقع این ارز دیجیتال عملکردی مشابه یک سایت شرط‌بندی دارد. همچنین فناوری بلاکچین و قراردادهای هوشمند امکان تقلب را در این حوزه تا حد بسیار زیادی از بین برده‌اند.

به ‌طور کلی توکن‌های آگر این فرصت را در اختیار کاربران حوزه ارزهای دیجیتال قرار می‌دهند تا نتایج رویدادها را در آینده پیش‌بینی کرده و به سود برسند. این بازار با ایجاد خرد جمعی، نقش مؤثری در تصمیم‌گیری افراد دارد و می‌تواند تا حدود زیادی مفید واقع شود. بنابراین در پاسخ به سوال محبوب ترین ارزهای دیجیتال کدام است، باید گفت که در حوزه پیش‌بینی رویدادها آگر از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار می‌باشد و  می‌توان آن را به عنوان یک گزینه برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

تزوس XTZ

تزوس اولین بار خود را با لقب (خوداصلاحگر) در میان ارزهای دیجیتال معرفی کرد. این شبکه با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، عملکردی مشابه اتریوم دارد و بستری را برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند. سهام‌داران بلاکچین تزوس این فرصت را دارند تا به تغییراتی که به آن‌ها تمایل دارند رأی دهند و به یک توافق جمعی دست پیدا کنند.

در آغاز کار، تزوس با پیش‌فروش توکن‌های خود توانست سرمایه‌های زیادی را جذب کند زیرا میزان امیدواری نسبت به این ارز دیجیتال بسیار بالا بود اما پس از گذشت زمان اندکی با ایجاد اختلافات میان بنیان‌گذاران تزوس، ارتقاء این ارز تا مدت زیادی متوقف شد و این مشکل سبب کاهش شدید قیمت آن گردید. چند سالی است که با از بین رفتن این اختلافات، تزوس به ثبات مشخصی رسیده است و انتخاب مناسبی به عنوان سرمایه‌گذاری کم‌ریسک محسوب می‌شود.

محبوب ترین ارز دیجیتال کدام است؟

قبل از پاسخ به سوال “محبوب ترین ارز دیجیتال کدام است؟” لازم است چند نکته را بیان کرد. ابتدا باید با کاربرد­های ارزهای دیجیتال آشنایی کامل داشته باشید. با توجه به اینکه هزاران ارز دیجیتال در حال حاضر وجود دارد اما هر کدام برای رسیدن به هدفی خاص و آسان­‌تر کردن مسائل به وجود آمده‌­اند. دانستن این موضوع به شناخت محبوب‌ترین ارز دیجیتال کمک زیادی می­‌کند. این موضوع از این بابت مهم است که شما با توجه به کاربرد ارز دیجیتال، می­‌توانید محبوبیت آن را مشخص کنید. شاید برخی از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران بسیار محبوب و قابل قبول باشد اما از دید شخصی که در حال پرداخت هزینه ­های خود از طریق ارز دیجیتال است، محبوب نباشد. بنابراین اولین قدم برای شناخت محبوب ترین ارز دیجیتال، کاربرد آن برای شما است.

محبوب­ ترین ارز دیجیتال برای استخراج کدام است؟

اگر هدف شما از جستجو در مورد اینکه محبوب ترین ارز دیجیتال کدام است انجام فرآیند استخراج یا ماینینگ باشد، محبوب ترین و شناخته شده­‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین است. در بین افرادی که در حوزه ماینینگ فعالیت دارند، بیت کوین محبوب‌ترین رمز ارز است. البته توجه به چند نکته در این خصوص الزامی است. ابتدا به دلیل اینکه ظرفیت ثابتی برای استخراج رمز ارز بیت کوین وجود دارد با نزدیک شدن به سقف ظرفیت فرآیند استخراج سخت­‌تر می­‌شود. برای مقابله با سختی استخراج نیاز به دستگاه­ هایی با قدرت پردازش بیشتر است. این موضوع به معنای ایجاد هزینه­ های بیشتر است. بنابراین برای انتخاب رمز ارز دیجیتالی برای استخراج به این موضوع حتما دقت داشته باشید.

محبوب ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

بسیاری از افراد هدفشان برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و بررسی اینکه محبوب‌ترین ارز دیجیتال کدام است، تمرکز روی مبحث سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری مطلقا به معنای کسب سود پس از زمانی مشخص شده نیست. ممکن است شخصی برای حفظ دارایی ­های خود و جلوگیری از کاهش ارزش آن قصد خرید ارزهای دیجیتال را داشته باشد. در این صورت می­توان این‌گونه بیان کرد که محبوب‌ترین ارز دیجیتال برای حفظ دارایی اتریوم است. اما اگر قصد از سرمایه گذاری سوددهی است، بیت کوین محبوب ترین کریپتوکارنسی است. رشد افزایش قیمتی آن در مدتی کوتاه سبب شده تا بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری­ های کوتاه مدت یا بلند مدت خود به این ارز دیجیتالی محبوب روی آورند.

بیت کوین را می­توان به طور کلی و با در نظر گرفتن تمامی جوانب محبوب ترین ارز دیجیتال دانست. این ارز دیجیتال بیشترین سهم معاملات ارزی دنیا را در اختیار دارد و این بهترین دلیل برای محبوبیت آن در نزد مردم دنیا است.

صرافی OMPFinex یکی از مکان‌های امنی است که امکان خرید فوری و آنی ارز دیجیتال را برای شما فراهم نموده تا در بستری مطمئن، به مبادلات ارزهای دیجیتال موردنظر خود بپردازید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا